Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Nu har ju Party-Janne inte för vana att plocka in månadens smak vilket jag normalt sett tycker är helt rätt, men med tanke på att det i så fall är Guidetti som försvinner så har jag svårt att säga så mycket emot det..
Hade det varit för några år sen så hade Hamrén plockat honom direkt, men jag vill inte tillbaka dit.
Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
jag håller med om att man inte ska plocka in månadens smak som du säger. Men nu är Kulusevski väldigt het i 2 månader och skulle bli uppkallad som en bänklirare likt Isak. En riktigt bra talang som kan intergreras OCH vara en bra sub & framtidslirare.
Det är så jag ser på det iaf. Så om han fortsätter formen inför nästa samling är det 3 månaders av riktigt bra form.
Kulusevski är redan nu klasser bättre shajningsopor som Sana, Bahoui, Zengin och Durmaz.
Fortsätter han så här till nästa samling, så bör han givetvis vara med i truppen, och kanske göra ett inhopp om han imponerar på träningarna.
Han har fyra matcher kvar med Parma innan nästa landskampsuppehåll. Ganska svåra matcher dock.
Inter - Parma
Parma - Verona
Fiorentina - Parma
Parma - Roma
Citat:
Ursprungligen postat av
HaconBacon
Dejan borde helt klart gå före Guidetti och Sema iaf
Citat:
Ursprungligen postat av
MartinDahlinsMamma
Lägg ner Guidetti är bra utan boll och en glädjespridare i gruppen.
Helt orimligt att Guidetti ska få fortsätta att lajva landslagsspelare.
Ken Sema har faktiskt tagit en tröja i Udinese. Spelar vänsterytter i ett 3-5-2. I defensiven är han nere och lirar vänsterback. Gjorde en hockeyassist idag i Udineses seger. Det har inte blivit några poäng för honom annars, men Udinese har gått okej på sistone.
Men med det sagt, så tror jag inte särskilt mycket på Ken Sema i landslaget. Eller någon annanstans, för den delen. Han hade aldrig fått till en flytt från Watford till Udinese om inte klubbarna haft samma ägare. Då hade det blivit en lån till någon klubb i Championship i stället, och sedan hade han stannat där. Det är ungefär den nivån som Ken Sema håller. Men med tanke på att han lirade i Ljungskile för blott fyra år sedan, så får han vara nöjd med sin karriär hittills.
Sema har förresten inte representerat Sverige i någon tävlingsmatch på seniornivå än. (Han gjorde några u23-matcher i OS).
Det är inte omöjligt att hans landslagskarriär slutar med ett afrikanskt mästerskap och typ tolv kamper för Kongo.