2019-10-20, 21:58
Medlem
Fortsätter Kulusevski som han gör är han ju ännu mer aktuell för nästa samling än vad han redan är nu.

Även Svanberg om han spelar som han gjorde mot Lazio och får regelbunden speltid.
Citera
2019-10-20, 22:19
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nu har ju Party-Janne inte för vana att plocka in månadens smak vilket jag normalt sett tycker är helt rätt, men med tanke på att det i så fall är Guidetti som försvinner så har jag svårt att säga så mycket emot det..

Hade det varit för några år sen så hade Hamrén plockat honom direkt, men jag vill inte tillbaka dit.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
jag håller med om att man inte ska plocka in månadens smak som du säger. Men nu är Kulusevski väldigt het i 2 månader och skulle bli uppkallad som en bänklirare likt Isak. En riktigt bra talang som kan intergreras OCH vara en bra sub & framtidslirare.

Det är så jag ser på det iaf. Så om han fortsätter formen inför nästa samling är det 3 månaders av riktigt bra form.

Kulusevski är redan nu klasser bättre shajningsopor som Sana, Bahoui, Zengin och Durmaz.

Fortsätter han så här till nästa samling, så bör han givetvis vara med i truppen, och kanske göra ett inhopp om han imponerar på träningarna.

Han har fyra matcher kvar med Parma innan nästa landskampsuppehåll. Ganska svåra matcher dock.

Inter - Parma
Parma - Verona
Fiorentina - Parma
Parma - Roma

Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Dejan borde helt klart gå före Guidetti och Sema iaf

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Lägg ner Guidetti är bra utan boll och en glädjespridare i gruppen.

Helt orimligt att Guidetti ska få fortsätta att lajva landslagsspelare.

Ken Sema har faktiskt tagit en tröja i Udinese. Spelar vänsterytter i ett 3-5-2. I defensiven är han nere och lirar vänsterback. Gjorde en hockeyassist idag i Udineses seger. Det har inte blivit några poäng för honom annars, men Udinese har gått okej på sistone.

Men med det sagt, så tror jag inte särskilt mycket på Ken Sema i landslaget. Eller någon annanstans, för den delen. Han hade aldrig fått till en flytt från Watford till Udinese om inte klubbarna haft samma ägare. Då hade det blivit en lån till någon klubb i Championship i stället, och sedan hade han stannat där. Det är ungefär den nivån som Ken Sema håller. Men med tanke på att han lirade i Ljungskile för blott fyra år sedan, så får han vara nöjd med sin karriär hittills.

Sema har förresten inte representerat Sverige i någon tävlingsmatch på seniornivå än. (Han gjorde några u23-matcher i OS).

Det är inte omöjligt att hans landslagskarriär slutar med ett afrikanskt mästerskap och typ tolv kamper för Kongo.
Citera
2019-10-21, 12:09
Medlem
Alsenos avatar
Just när det gäller landslaget så känns det som att det är en ruskigt stor rädsla att göra stora förändringar och bryta mönster. Landslaget och dess nuvarande ledning kommer nog inte ta laget till några stora framgångar.
Citera
2019-10-21, 14:48
Medlem
Nu börjar det bli svårt för mig att blunda för Kulusevski också.

Nästa uttagning:

Olsen, Karl Johan, Nordfeldt

Lustig, Kraft, Bengtsson, Hult, VNL, Granen, Jansson, Helander

Seb, Olsson, Ekdal, G.Svensson, Lewicki, Forsberg, Kulusevski, Tankovic, Sema

Berg, Quaison, Isak, S.Andersson
Citera
2019-10-21, 16:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Nästa uttagning:

Jag undrar varför är Andreas Linde helt ute ur diskussionen? Nordfeldt borde låt någon annan ta platsen.
Granen bör lämna NU och låta någon annan få spelas in. Gurra och Sema har jag inte sett spela i år men jag är tveksam till dem. Tankovic har blivit sämre den senaste månad.
Svanberg bör komma in i truppen nu. Jag såg hans match mot Juventus och han var bra.
Kulusevski var mycket bra igår mot Genua 1 mål och 2 pass. Spelar inte han som anfallare? Isak eller Sebbe A vem ska bort?
Citera
2019-10-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag undrar varför är Andreas Linde helt ute ur diskussionen? Nordfeldt borde låt någon annan ta platsen.
Granen bör lämna NU och låta någon annan få spelas in. Gurra och Sema har jag inte sett spela i år men jag är tveksam till dem. Tankovic har blivit sämre den senaste månad.
Svanberg bör komma in i truppen nu. Jag såg hans match mot Juventus och han var bra.
Kulusevski var mycket bra igår mot Genua 1 mål och 2 pass. Spelar inte han som anfallare? Isak eller Sebbe A vem ska bort?
Kulusevski kan spela både CAM, ytter osv. Flexibel spelare. Guidetti hade jag ersatt. inte Isak eller Sebbe A som spelar och är dugliga lirare.

Vi har tagit ut Berg, Quaison, Sebbe A, Isak och Guidetti på sistone. Guidetti är överflödig, iskall och oflexibel. Kulusevski är bra mkt nyttigare på bänken och iframtiden.
Citera
2019-10-22, 09:44
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Just när det gäller landslaget så känns det som att det är en ruskigt stor rädsla att göra stora förändringar och bryta mönster. Landslaget och dess nuvarande ledning kommer nog inte ta laget till några stora framgångar.
Du har alltså missat att Janne Andersson tampades med Frankrike, Holland, och Italien för att ta sig till VM 2018 och där lyckades ta laget till kvartsfinal? Och att man tog hem UEFA Nations League-gruppen hösten 2018?

Det här är enorma framgångar för ett fotbollsland som Sverige.

Citat:
Lagkapten Granqvist som var helt otrolig mot Spanien i EM-kvalet ska givetvis inte lämna landslaget. Han är given fram till och över EM 2020. Gustav Svensson har också varit väldigt stabil i kvalet under sina inhopp och gjorde mot framför allt Norge ett jätteinhopp där han vann boll på boll.
Senast redigerad av BarryHero 2019-10-22 kl. 09:46.
Citera
2019-10-23, 00:16
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:

Nästa uttagning:

Niklas Hult måste ju klia sig i huvudet och undra vad fan som har hänt.

Sedan Janne tog över har han konsekvent varit tredjevalet på vänsterbacken bakom Augustinsson och Olsson, och alltid blivit uppkallad om någon av dem saknats.

De få gånger han lirat i landslaget har han också gjort det bra, eller i alla fall helt okej. Han spelar i en toppklubb i Grekland, och har gjort en hel del matcher i CL.

Men nu i höst var han plötsligt fjärdevalet i landslaget, då Bengtsson kom in från ingenstans och fick spela direkt mot Färöarna och Norge.

Och till senaste samlingen sågs han visst som femma, då Riccardo Gagliolo gled in med sin obefintliga svenska och taffliga strandraggarengelska.

Vi får väl se om Janne kallar in Hult, eller kör vidare på Gagliolo. Om det blir det senare hoppas jag han är tydlig med att det är dags för Riccardo att skaffa en privatsvensklärare och nöta glosor och grammatik där hemma i Parma, och även se till att skypea med morfar Torgny i Sundsvall vareviga dag. Det är ju inte så att fotbollsproffs som tränar max två-tre timmar om dagen saknar fritid, och det var ju för fan fyra år sedan som Gagliolo först aviserade att han ville spela för Sverige - han har redan haft gott om tid att lära sig tala en funktionell svenska.
Citera
2019-10-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno

Ja, vinst mot Frankrike, Holland, Italien, slagit ut Tyskland i gruppen. tagit sig till Kvartsfinal i VM samt gått vidare ur NL är ju klart sämre än om vi slängt in massa spelare som inte håller

Vilka stora förändringar och brutna mönster anser du behöver göras? Vilka spelare hålls utanför som är så mycket bättre?
Citera
2019-10-23, 10:00
Medlem
Citat:

Andreas Linde är han inte helt ute ur diskussionen. Men knappast given bland 3 målvakter. Han ska med i diskussionen om man pratar om 4-6 målvakter.

Granen visade att han höll mot Spanien. Diskussionen om att han inte håller i landslaget längre är förlegad.

Gurra vet man vad man får, bra att slänga i när man ska försvara en ledning.

Isak ska inte bort ur landslaget.
Citera
2019-10-23, 11:07
Medlem
Citat:
Andreas Linde är han inte helt ute ur diskussionen. Men knappast given bland 3 målvakter. Han ska med i diskussionen om man pratar om 4-6 målvakter.

Granen visade att han höll mot Spanien. Diskussionen om att han inte håller i landslaget längre är förlegad.

Gurra vet man vad man får, bra att slänga i när man ska försvara en ledning.

Isak ska inte bort ur landslaget.

Förlegad? Snarare köpte han sig en kort paus från kritiken.

En bra match väger inte upp för en medioker säsong.

Edit: För övrigt bör Kulusevski ingå i nästa trupp om han fortsätter såhär, osäker på vem han ska gå före (om han fortsätter på inslagen bana går han väl, individuellt i klubblag, före alla alternativ). Även Svanberg borde vara aktuell som CM fyra/fem om han håller det uppe.
Senast redigerad av J.G.R 2019-10-23 kl. 11:10.
Citera
2019-10-23, 12:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Du har alltså missat att Janne Andersson tampades med Frankrike, Holland, och Italien för att ta sig till VM 2018 och där lyckades ta laget till kvartsfinal? Och att man tog hem UEFA Nations League-gruppen hösten 2018?

Det här är enorma framgångar för ett fotbollsland som Sverige.

Det tål att upprepas. Men det är väl en kombination av tanken att "nytt alltid är bättre" och kvällstidningsretorik som gör att vi hamnar i den här diskussionen. Media måste ju hitta "spännande nya namn" för att ha något att skriva om. Status quo ger inga rubriker.

Citat:
Lagkapten Granqvist som var helt otrolig mot Spanien i EM-kvalet ska givetvis inte lämna landslaget. Han är given fram till och över EM 2020. Gustav Svensson har också varit väldigt stabil i kvalet under sina inhopp och gjorde mot framför allt Norge ett jätteinhopp där han vann boll på boll.

Jag var förvånad över att spelare som Granen och Seb fortsatte i landslaget efter VM, men jag är glad att de gjorde det. Granen har så klart ingen fribiljett, om han inte platsar så blir han inte uttagen, så enkelt är det. Och Seb visar inga som helst ålderstecken utan är lika taggad och skitjobbig för motståndarna som någonsin. Gustav Svensson har väl aldrig varit någon spektakulär spelare, men hans inhopp mot Norge var helt makalöst. Jag satt bara och skrattade när han for fram på mittfältet och vann duell efter duell mot smått chockade norrmän . Han måste ha varit hög på koffein eller nåt. Eller nykär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in