2019-10-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det var dock inte enskilda insatser jag pratade om. Alla är dåliga i enstaka matcher.
Samma här. Jag använder bara 2 färska exempel då de perfekt demonstrerar min poäng och Bergs svagheter&styrkor.
Citera
2019-10-19, 22:52
Medlem
TrolleriKontos avatar
Mattias Svanberg startade för Bologna i uddamålsförlusten mot Tjuventus ikväll, som en av två centrala mittfältare i ett 4-2-3-1. En helt okej match av Mattias, mot ett mycket svårt motstånd. Utbytt i 80:e minuten. Bologna blev bestulna på en straff i slutminuten.

I förra matchen, mot Lazio hemma, startade Svanberg som 10:a och blev utsedd till MVP. Han gjorde en hockeyassist, en assist, och satte en frispark som blev bortdömd, eftersom en medspelare stod offside.

Han har alltså vid 20 års ålder tagit en tröja i en anrik Serie A-klubb, och han har dessutom fått ansvar för hörnor och frisparkar. Fortsätter han så här bör han ha en plats i nästa A-landslagstrupp. Han kan spela över allt på mittfältet.
Senast redigerad av TrolleriKonto 2019-10-19 kl. 23:19.
Citera
2019-10-19, 23:25
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Mattias Svanberg ...
Som malmöit är jag så klart partisk - jag har dessutom velat se honom i truppen sedan tidigare, men jag håller med om att han borde ha en given plats i truppen om han fortsätter få speltid. Dessutom väldigt mångsidig; i Jannes 4-4-2 kan han egentligen spela på alla fyra mittfältspositioner (och vid behov även i en släpande anfallsroll).
Citera
2019-10-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Som malmöit är jag så klart partisk - jag har dessutom velat se honom i truppen sedan tidigare, men jag håller med om att han borde ha en given plats i truppen om han fortsätter få speltid. Dessutom väldigt mångsidig; i Jannes 4-4-2 kan han egentligen spela på alla fyra mittfältspositioner (och vid behov även i en släpande anfallsroll).

Ja, Svanberg borde få chansen i truppen innan EM likaså Kulusevski.

Hade varit riktigt bra om Svanberg fortsatt få speltid!
Citera
2019-10-20, 17:24
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Ja, Svanberg borde få chansen i truppen innan EM likaså Kulusevski.

Hade varit riktigt bra om Svanberg fortsatt få speltid!

I nästa omgång tar Bologna emot Albin Ekdals Sampdoria hemma på Dall'Ara. Förhoppningsvis får Svanberg starta då också och gör det fortsatt bra.

Janne och Wettergren lär garanterat hålla koll på matchen, i och med den höga svenskdensiteten i drabbningen.
Citera
2019-10-20, 18:56
Medlem
TrolleriKontos avatar
Kulusevski med en assist till Parmas första mål, och en hockeyassist till det tredje, i matchen mot Genoa.

Det står 3-0 i halvtid.

Kulu spacca il culo!

EDIT: en assist och ett mål för Kulusevski i andra halvlek! Med drygt tio minuter kvar att spela.

Han rundade just målvakten ā la den riktige Ronaldo anno 1997.

Det blir svårt för Janne att hålla Kulusevski utanför truppen nästa samling. Det ska dock sägas att Genoa är riktigt usla ikväll.
Senast redigerad av TrolleriKonto 2019-10-20 kl. 19:53.
Citera
2019-10-20, 19:54
Medlem
Citat:
Kulusevski med en assist till Parmas första mål, och en hockeyassist till det tredje, i matchen mot Genoa.

Det står 3-0 i halvtid.

Kulu spacca il culo!

EDIT: en assist och ett mål för Kulusevski i andra halvlek! Med drygt tio minuter kvar att spela.

Det blir svårt för Janne att hålla Kulusevski utanför truppen nästa samling. Det ska dock sägas att Genoa är riktigt usla ikväll.
Håller med om att Genoa inte vart direkt imponerande idag. Med det sagt är det istortsett varenda match Kulusevski är involverad i väldigt mycket för Parma och är bra. Tror med han blir uppkallad nästa samling om man bara håller denna formen. Gör ju ett starkt boll-vinnarjobb med.
Citera
2019-10-20, 19:58
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Det står 3-0 i halvtid.

Kulu spacca il culo!

Nu har ju Party-Janne inte för vana att plocka in månadens smak vilket jag normalt sett tycker är helt rätt, men med tanke på att det i så fall är Guidetti som försvinner så har jag svårt att säga så mycket emot det..

Hade det varit för några år sen så hade Hamrén plockat honom direkt, men jag vill inte tillbaka dit.
Citera
2019-10-20, 20:01
Medlem
Dejan borde helt klart gå före Guidetti och Sema iaf
Citera
2019-10-20, 20:05
Medlem
Två startspelare i Serie A. Kulusevski leder assistligan desstuom (enligt Wilbachers tweet tror jag det var).

Blir tufft att hålla dom utanför om dom fortsätter såhär.
Citera
2019-10-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nu har ju Party-Janne inte för vana att plocka in månadens smak vilket jag normalt sett tycker är helt rätt, men med tanke på att det i så fall är Guidetti som försvinner så har jag svårt att säga så mycket emot det..

Hade det varit för några år sen så hade Hamrén plockat honom direkt, men jag vill inte tillbaka dit.
jag håller med om att man inte ska plocka in månadens smak som du säger. Men nu är Kulusevski väldigt het i 2 månader och skulle bli uppkallad som en bänklirare likt Isak. En riktigt bra talang som kan intergreras OCH vara en bra sub & framtidslirare.

Det är så jag ser på det iaf. Så om han fortsätter formen inför nästa samling är det 3 månaders av riktigt bra form.
Citera
2019-10-20, 20:14
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Dejan borde helt klart gå före Guidetti och Sema iaf

Lägg ner Guidetti är bra utan boll och en glädjespridare i gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in