2019-10-23, 01:46
Medlem
KetchupJudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
200 spänn är standard på en av stadens miljoner barbershops i Jönköping... Svinbilligt ju.

Det här förutsätter ju också att folk vill bosatta sig i något så whitetrashigt såsom Valfri-köping. Övrigt folk som bor i storstäder har tyvärr högre priser om man inte vill ha en dålig klippning.
Citera
2019-10-23, 02:02
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
vilken tankvurpa.

man bidrar till sin egen familj genom att man sparar hela beloppet dvs mellanskillnaden själv.

Ok vi omformulerar det till om alla dina inköp och service går genom skattesmitare och oskattade affärer så får inte ditt samhälle några pengar och du har ingen samhällservice i form av vägar, hem när du blir gammal och inget dagis till dina barn.

Smakar det gott nu? Din lilla skattesmitare.

Klippa sig själv hemma till skinhead, inga problem, ditt val resultatet likaså men om man vill vara en anständig medborgare så gör man rätt för sig och går till en proffesionell frisör.
Citera
2019-10-23, 02:15
Medlem
Betalar 150kr, tvättar håret då också.
Vit, svensk kvinna sköter det.
Uppsala..
Sök runt lite mer?
Citera
2019-10-23, 05:00
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Klippte mig i Nordstan för under 400:- i somras. Så nog går det att hitta någorlunda priser. Jag har aldrig och kommer aldrig betala 600:- för en klippning. Det mesta jag har betalat var 480:- och det var i Norrland. Minns att jag tyckte det var en jävla massa för 10 år sedan.
Citera
2019-10-23, 08:22
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Klippte mig i Nordstan för under 400:- i somras. Så nog går det att hitta någorlunda priser. Jag har aldrig och kommer aldrig betala 600:- för en klippning. Det mesta jag har betalat var 480:- och det var i Norrland. Minns att jag tyckte det var en jävla massa för 10 år sedan.

Hmm, det dyraste jag betalat någonsin är 320 kr. De bästa klippningarna jag fått har oftast varit bland de allra billigaste och jag ser därmed ingen som helst anledning att klippa sig på "fina gatan". Dyr adress = dyr klippning bara för att kunna betala hyran. Skulle en frisör ta 600 så skulle jag gapskratta åt denne och gå därifrån, skulle aldrig betala så mycket för en enkel herrklippning.
Citera
2019-10-23, 08:29
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag frågade min fru "varför är det så dyrt att klippa sig som kille?". Hon skrattade högt. Kvinnor lägger fan en förmögenhet hos frissan.
Citera
2019-10-23, 09:20
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetchupJude
Det här förutsätter ju också att folk vill bosatta sig i något så whitetrashigt såsom Valfri-köping. Övrigt folk som bor i storstäder har tyvärr högre priser om man inte vill ha en dålig klippning.
Hahahahaha! Är du så inavlad att du ser Sveriges 10e största stad som ”wt”? Men vi kan ju alla flytta till Danderyd? Alla som bor i en stad i Sverige mindre än Jönköping då?
Är du helt jävla efterbliven? Nej på riktigt du måste ha en mental nedsättning för att göra ett så fruktansvärt korkat uttalande? Vilken diagnos är det?
Citera
2019-10-23, 10:20
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Hmm, det dyraste jag betalat någonsin är 320 kr. De bästa klippningarna jag fått har oftast varit bland de allra billigaste och jag ser därmed ingen som helst anledning att klippa sig på "fina gatan". Dyr adress = dyr klippning bara för att kunna betala hyran. Skulle en frisör ta 600 så skulle jag gapskratta åt denne och gå därifrån, skulle aldrig betala så mycket för en enkel herrklippning.
Samma här. Klippte mig på Stockholms centralstation för några år sedan och blev skitnöjd. Kostade mig 100:-
Citera
2019-10-23, 10:56
Medlem
pung-kulas avatar
En herrklippning är inte värd mer än 150 kr.
90% av herrklippningar är i princip "kortare än nu, lite längre upptill, kortare på sidor och bakhuvud". Alltså inget avancerat eller tidskrävande.
Citera
2019-10-23, 11:37
Medlem
JPMorgandonators avatar
Jag betalar alltid 51 kr för mina klippningar för att inte bli inblandad i något.

(FB) Går man och klipper sig för femtio kronor så göder man brottsligheten.
Citera
2019-10-23, 13:10
Medlem
Sun Rulers avatar
Jag betalar 800 kr för min klippning och klipper mig var 6:e vecka. Det är för mig precis inom anständighetens gräns. Sonen klipper sig på samma ställe och betalar 600 kr, det tycker jag är saftigt för ett barn men tidsåtgången är densamma så...
Citera
2019-10-23, 22:55
Medlem
Det är väl ingenting emot tandläkare som kan ta runt 5-7 tusen för en rotfyllning som tar 2 timmar. . Eller bara en meningslöst stressat vårdcentral besök på 5 min, 250kr (3000 i timmen), som i de flesta fallen inte ger en något öht (och då betalar man ändå skatt utöver det för detta).

Men såvida du inte vill ha någon väldigt speciell frisyr, så varför öht gå till frisören? Du kan ju klippa dej själv hemma hur enkelt som helst på 5 min.
Senast redigerad av Hew18 2019-10-23 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in