Ygeman och resten av eliten ansvariga för samhällets utveckling, visar sitt förakt åter igen för den lilla vanliga fattiga människan. Socialdemokraternas verkliga syn på småfolket.
Företagare som tillhandahåller billiga varor och tjänster åt ett allt fattigare folk (pga av elitens politik) skall stämplas som kriminella!
Vad som behövs är en revolution om bara Svensson kan ta huvudet ur arslet någon gång och vakna.
Här visar ett svenskt par sin syn på saken:
Citat:
Hos en av hans billigare konkurrenter borta på Sigtunagatan träffar vi pensionärsparet Sven och Siv Nyström. De brukar passa på att klippa sig när de är i Malmö för att hälsa på barnbarnet.
– Jag har väninnor som betalar 500 till 600 kronor för en klippning, det är ju svinaktigt vad de tar betalt. Här betalar jag 60 kronor, och jag måste säga att så bra som jag blir klippt här har jag aldrig blivit någon annanstans, säger Siv Nyström.
Och eftersom Siv är stammis får maken Sven en herrklippning för 50 kronor.
– Det finns ju ingen anledning att betala mer än man behöver, säger han.
Hur tror ni att en företagare klarar att betala sociala avgifter, arbetsgivaravgifter, hyra och lön på 50 kronor?
– Här får man i alla fall kvitto, det får man inte på många vanliga ställen. Jag inbillar mig i alla fall att de gör rätt för sig, säger Sven och understryker att han inte skulle köpa en tjänst om han misstänkte att den var svart.
– Nä, som svensk gör man nog inte sånt, tillägger Siv.
Svensk skattepolitik suger ut den lilla människan som inte har råd med någonting:
Citat:
En annan lågprissektor där Malmö sticker ut är frisörsbranschen. Enligt branschorganisationen Svenska Frisörföretagarna bör en klippning ligga på runt 400 kronor för att det ska finnas utrymme att betala arbetsgivaravgifter och andra skatter. I Malmö kommer man undan med en femtiolapp på många ställen. Och även om det varken innefattar latte, hårbottenmassage eller kvitto är det ungefär vad många är beredda att betala.
– Folk kommer in till mig och frågar hur mycket jag tar för en klippning. När jag svarar 100 kronor vänder de direkt. Många tycker att det är för dyrt, säger Naser Yazdapanah, som blev rikskänd efter att hans frisör- och skrädderiverksamhet på Lönngatan besköts förra året.
http://www.sydsvenskan.se/2012-02-04...aktens-baksida
Hur var det nu, skulle inte
enkla jobb premieras, jobb som är billiga i drift och billiga att köpa?