2017-02-13, 19:39
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Förstår inte hur den kan vara någon uppståndelse över att han säger det självklara. Hur fan tror ni kriminella i Malmö lever? Det finns en stor svart ekonomi i staden som Malmöborna själva har byggt upp. Detta är grunden på vilken kriminaliteten står och det är självklart att man är medskyldig om man köper falafel för 20 spänn eller klipper sig för 50. Det är självklart.

Hycklare alla ni som säger att man "flyttar fokus"! Betala skatt eller dra härifrån. Idioter.
Hmm... Detta kommer alltså från en tjackis. Bäst att dra ned på det goda ett tag kanske?

Inser du verkligen inte hur skevt det är att skylla den ökande kriminaliteten på tant Agda 69, för att hon råkade unna sig ett besök hos den lokala frisören? Du väljer alltså att ta den vidriga sossens parti i detta? Vet inte om det kommer som en nyhet för dig; men Ygeman har tillsammans med sina styrande kamrater förstört hela staden/landet. Nu skyller de ifrån sig på folket till varje pris istället för att agera.

Vem vill betala skatt i Swedistan? Allt går ju ändå till "flyktingar" och deras utsugande av socialbidrag i denna plan att göra svenskar till minoritet i sitt land. Sossarna har t.o.m. lagt ned BB och akutmottagningen i Sollefteå nu, endast för att ha råd finansiera alla dessa brottslingar - japp, detta gör man alltså hellre än att hjälpa sitt egna folk med vård!
Citera
2017-02-13, 19:47
Medlem
LeifD2s avatar
Hur kan frisörsalonger ta 50kr/klippning om verksamheten är kriminell? Skall inte polisen och skattmyndigheten stävja kriminalitet? Det verkar dom ju inte göra, och politikerna verkar inte heller ha något intresse av saken.
Citera
2017-02-13, 19:48
Medlem
Ygeman och resten av eliten ansvariga för samhällets utveckling, visar sitt förakt åter igen för den lilla vanliga fattiga människan. Socialdemokraternas verkliga syn på småfolket.

Företagare som tillhandahåller billiga varor och tjänster åt ett allt fattigare folk (pga av elitens politik) skall stämplas som kriminella!

Vad som behövs är en revolution om bara Svensson kan ta huvudet ur arslet någon gång och vakna.

Här visar ett svenskt par sin syn på saken:

Citat:
Hos en av hans billigare konkurrenter borta på Sigtunagatan träffar vi pensionärsparet Sven och Siv Nyström. De brukar passa på att klippa sig när de är i Malmö för att hälsa på barnbarnet.
– Jag har väninnor som betalar 500 till 600 kronor för en klippning, det är ju svinaktigt vad de tar betalt. Här betalar jag 60 kronor, och jag måste säga att så bra som jag blir klippt här har jag aldrig blivit någon annanstans, säger Siv Nyström.
Och eftersom Siv är stammis får maken Sven en herrklippning för 50 kronor.
– Det finns ju ingen anledning att betala mer än man behöver, säger han.
Hur tror ni att en företagare klarar att betala sociala avgifter, arbetsgivaravgifter, hyra och lön på 50 kronor?
– Här får man i alla fall kvitto, det får man inte på många vanliga ställen. Jag inbillar mig i alla fall att de gör rätt för sig, säger Sven och understryker att han inte skulle köpa en tjänst om han misstänkte att den var svart.
– Nä, som svensk gör man nog inte sånt, tillägger Siv.

Svensk skattepolitik suger ut den lilla människan som inte har råd med någonting:
Citat:
En annan lågprissektor där Malmö sticker ut är frisörsbranschen. Enligt branschorganisationen Svenska Frisörföretagarna bör en klippning ligga på runt 400 kronor för att det ska finnas utrymme att betala arbetsgivaravgifter och andra skatter. I Malmö kommer man undan med en femtiolapp på många ställen. Och även om det varken innefattar latte, hårbottenmassage eller kvitto är det ungefär vad många är beredda att betala.
– Folk kommer in till mig och frågar hur mycket jag tar för en klippning. När jag svarar 100 kronor vänder de direkt. Många tycker att det är för dyrt, säger Naser Yazdapanah, som blev rikskänd efter att hans frisör- och skrädderiverksamhet på Lönngatan besköts förra året.
http://www.sydsvenskan.se/2012-02-04...aktens-baksida

Hur var det nu, skulle inte enkla jobb premieras, jobb som är billiga i drift och billiga att köpa?
Senast redigerad av allanballanjugge 2017-02-13 kl. 20:00.
Citera
2017-02-13, 19:49
Medlem
Scherings avatar
50 kr låter ganska rimligt.
Citera
2017-02-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Där kom den. Skylla myndigheternas misslyckande på medborgarna.
Korrupta myndighetspersonal som fifflar till sig miljardtalskronor samt misslyckad integration segregation med flit och Polismyndigheter som delar ut korv med bröd till brottslingar samt plastarmband skyller nu allt på medborgarna.

Det går bra att suga ut företag och arbetare på pengar i form av diverse skatter men nu har man mage att skylla allt på handen som matar dom.

Ygeman är en psykopat horunge.

Min fetstil ovan.

Han har ju rätt! Vi lever i en demokrati och det ordet betyder folkstyre, så jo man kan skylla på folket.
Citera
2017-02-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Min fetstil ovan.

Han har ju rätt! Vi lever i en demokrati och det ordet betyder folkstyre, så jo man kan skylla på folket.

Ja men detta är en ingen demokrati, utan en skendemokrati (diktatur som styrs av oligarker, som gör sken av att vara en demokrati).

Samtliga 8 partier har samma uppdragsgivare: Wallenberg och Bonnier.
Senast redigerad av allanballanjugge 2017-02-13 kl. 19:58.
Citera
2017-02-13, 19:59
Medlem
Jag är inte så säker på att klippningen behöver vara svart bara för att den kostar 50 kr. Det är socialdemokratisk arbetsmarknadspolitik som gör det möjligt. Det är så klart gratis praktikanter som Arbetsförmedlingen betalar för så frisören behöver inte ta ut lön utan enbart för lokal och verktyg. Detta borde Ljugman veta då det är hans eget parti som uppfunnit systemet. Detta är inte enda branschen där detta tillämpas men alla sänker inte priset när dessa gratis arbetskraft gör jobbet.
Citera
2017-02-13, 20:00
Medlem
OliverCromwells avatar
Fy fan vilken jävla ansvarslös jävla skitstövel, rent utsagt, Ygerman verkligen är!

Jävla Sossesvin!!!
Citera
2017-02-13, 20:03
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Ygeman syftar givetvis på alla arabiska frisörsalonger i Malmö som tar 50 spänn för en klippning. Har själv varit flera gånger och klippt mig hos araberna och vet att det enbart är de som tar ut denna tariff. De dessutom skyltar med det stort och öppet i sin marknadsföring. Igen big deal tydligen trots alla påstående/misstankar om svart verksamhet/penningtvätt osv.

Ygeman kanske är smygrasist? För det är enbart araber som har dessa salonger för 50 kr.

Man måste vara en komplett idiot och svennebanan att betala mer för en klippning, lämna in bilen till någon svensk verkstad som verkligen rånar en på pengar. Araberna gör det billigt, ärligare och helt ok.

Vem bryr sig om staten, lagarna och skattesystemet? Bara en svensk hanrejidiot med för mycket maktdyrkan, väljer att slava och betala skatt till en kriminell stat.

For 50 kr, mikke mikke brra klippning på Norra gränges.
https://www.google.se/maps/@55.58279...8i6656!6m1!1e1

Det är dold rasism från Ygeman att påstå att arabiskt entreprenörskap skulle vara brottsbelastat. De kanske har hittat på ett sätt att sänka priserna med effektivt arbete? Fördomar, fördomar.

Så du klipper dej för 50 kr och skiter i staten, lagarna och skattesystemet? Jaha, och hur har du tänkt dig att samhället ska fungera då?
Citera
2017-02-13, 20:05
Medlem
Lagerthas avatar
Man ser mellan fingrarna när invandrare begår tydliga skattebrott. Priserna lämnar inga som helst möjligheter att göra rätt för sig och ändå kan de i flera år, stort, annonsera sina priser.

En svensk företagare skulle omedelbart bli granskad.

Ytterligare ett förakt mot svenskarna.
Citera
2017-02-13, 20:06
Medlem
Helt rätt, skattetrycket måste upp.
Citera
2017-02-13, 20:07
Medlem
TLAMHNSUSJJs avatar
Öhh, va? 50 spänn? Min arabfrisör tar hutlösa 120 kr. i betalt per klippning. Jag har dessutom märkt att filuren börjat låta det vara lite längre så att det växer ut till samma längd snabbare. Får ta mig ett snack med honom vid nästa tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in