Gardet meddelar att de köper dagen efter-pillar för 5000 kr till kvinnor i Polen, och passar samtidigt på att Patreon-fiska lite genom att avsluta med: "Tack för ditt stöd, det gör skillnad"
https://www.instagram.com/p/B39dz0kFKVJ/?igshid=ewhcizdjdgub
För det första är 5000 kr väldigt lite i sammanhanget, folk förstår nog inte riktigt hur lite- eftersom de tackar och applåderar.
Det är även väldigt lite pengar sett till de tillgångar Gardet har (vilka inte borde ha förändrats avsevärt sedan avhoppen, då ingen har tagit ut arvode enligt Cissi och väldigt lite har producerats, gratisarbetet, osv. Donationerna har ju minskat, men gardets löpande omkostnader kan inte vara så stora)
Och vad är det för jävla komplex man har när man inte kan skänka pengarna till en av de organisationer som är byggda för just det här? Som har distributionskanaler och kontakter färdiga, och därför når ut till så många som möjligt?
"Här får ni lite dagen efter-pillar av mig, Cissi Wallin. Personligen. Detta är en engångsgrej, vill ni ha stadig hjälp får ni kontakta nån, jag kan inte lösa allt."
5000 sek räcker inte till många piller. 5000 sek är inte mycket pengar för gardet, jag har som privatperson donerat mer vid ett och samma tillfälle till organisationer jag stödjer. Ändå ska de spela hjältar?
Jag gissar på att Cissi ska bekosta sin "dokumentär" i Polen med gardets pengar och att man banar väg för det med hjälp av det här.