2019-10-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Tycker Ljungberg r underskattad.
Enig. Synes Larsson er litt oppskrytt i Sverige og Ljungberg undervurdert.

I sine fem beste r kunne jeg alltid se Arsenal og vite at Ljungberg ville vre farlig/smart hele kampen.

Han spilte alltid til en 7 eller 8 p brsen, og det var meget hyt internasjonalt snitt kamp etter kamp.

Nr han "fell of a cliff" mot slutten av karrieren, og det skjedde litt tidlig, var han ganske verdils.
Citera
2019-10-23, 00:33
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Thern var ven han en fantastisk fotbollsspelare men jag tycker att Ljungberg var bttre, dock s r det svrt att jmfra Ljungberg och Thern eftersom att de hade s olika roller i miffltet. Men jag hrt att mnga har kallat Emil Forsberg fr "den nya Ljungberg"... Forsberg r en okjej spelare men han har aldrig ens varit i nrheten av att vara p samma niv som Fredrik Ljungberg var.

Ett oerhrt skmt faktiskt. Den verskattade Mats Olsson p Expressen kallade ju en gng i tiden Ljungberg fr "Primadonnan". Men faktum r ju att Ljungberg kmpade och jobbade jvligt mycket hrdare n vad Forsberg ngonsin har gjort. Dr kan vi snacka primadonna.
Citera
2019-10-23, 01:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ett oerhrt skmt faktiskt. Den verskattade Mats Olsson p Expressen kallade ju en gng i tiden Ljungberg fr "Primadonnan". Men faktum r ju att Ljungberg kmpade och jobbade jvligt mycket hrdare n vad Forsberg ngonsin har gjort. Dr kan vi snacka primadonna.
Exakt, Ljungberg hade tit Forsberg till frukost. Det var mnga klubbar som var ute efter Freddie under storhetstiden som t.ex Juventus, Barcelona (under van Gaal) och Inter, men han lskade verkligen Arsenal och var trogen mot klubben.

Den bilden som jag hade av Ljungberg var att han var lite av en sjlvgod diva utanfr fotbollsplan, men den bilden ndrade sig som sagt efter jag sg hur han agerade jmfrt med de andra Arsenal-spelarna utanfr hemmaarenan till Rosenborg i Norge efter matchen mellan Arsenal och Rosenborg i CL.. de enda i Arsenal som tog sig tid till att skriva autografer och prata med de alla de som hade mtt upp (minst 100 pers) var Henry och Ljunberg och jag sg hur srskilt Freddie gnade tid p att skriva autografer till alla de smpojkarna som vntade utanfr Lerkendal.. och Ljungberg verkade dmjuk och nstan lite blyg skulle jag sga. Jag fick d ett helt annat intryck av Fredrik Ljungberg n vad jag hade ftt av Fredrik Ljungberg frn TV/media.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-23 kl. 01:49.
Citera
2019-10-23, 15:29
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Var det inte Zlatan som kallade Ljungberg fr primadonna? Knns ju ganska givet vem av dem som r den verkliga primadonnan och vem som r den mer dmjuke. Inte fr att Ljungberg ngonsin varit dmjuk direkt, men i alla fall sdr lagom sjlvgod och inte med narcissistisk personlighetsstrning som Zlatan.
Citera
2019-10-23, 17:31
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Var det inte Zlatan som kallade Ljungberg fr primadonna? Knns ju ganska givet vem av dem som r den verkliga primadonnan och vem som r den mer dmjuke. Inte fr att Ljungberg ngonsin varit dmjuk direkt, men i alla fall sdr lagom sjlvgod och inte med narcissistisk personlighetsstrning som Zlatan.

Jo det var ju Zlatan:
Citat:
Ursprungligen postat av I AM ZLATAN
Vi var ett fint gng, bra killar och s en primadonna. Primadonnan krde med sitt larv: I Arsenal frstr ni, dr gr vi s hr. Det r faktiskt s man ska gra. Fr i Arsenal vet man snt. Den stilen ungefr. Jag ruttnade p det. Jag har ont i ryggen. Ojojoj. Jag kan inte ka i den vanliga bussen. Jag mste ha det och det. Vem fan var han och komma och kra verklass med oss?

Men Mats Olson har ocks sagt en hel del s kan kan vl ha sagt ngot liknande. I Spermaharen kunde vi se hur Mats uttryckte djupa tankar ssom "jag luktar skinka", "jag gillar att sl sm barn p huvudet med en pinne" och "jag sitter naken p badrumsgolvet och biter av mig tnaglarna", etc.
Citera
2019-10-24, 18:23
Medlem
tjallepetters avatar
Inte s stor. Zlatan beskriver honom bst. Primadonna.
Citera
2019-10-24, 18:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Ljungberg var iaf en lagspelare, ngt som Z aldrig har varit.
Citera
2019-10-24, 20:57
Medlem
Citat:

Till skillnad frn Zlatan verkar Fredrik fungera som trnare
Citera
2019-10-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

Zlatan har hittills underpresterat i sin roll som trnare...
Citera
2019-10-24, 22:00
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

Vad snackar du fr goja? Nr har Zlatan misslyckats i trnarrollen? Eller rttare sagt, nr har Zlatan varit trnare?
Citera
2019-10-25, 10:07
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

Ironiskt nr versittaren Zlatan r vrldens strsta primadonna.
Citera
2019-11-29, 11:28
Medlem
TrolleriKontos avatar
Emery fr spraken. Ljungberg tar ver som interim-trnare.
Citat:
Arsenal r inne i sin vrsta svit p 27 r, med sju raka matcher utan en seger. Managern Unai Emery har hamnat under allt hrdare press, och efter torsdagens frlust mot Eintracht Frankfurt r styrelsens frtroende frbrukat. Arsenal meddelar nu att man sparkar spanjoren.

London-klubben kommer nu att tas ver av Fredrik Ljungberg. Svensken fr uppdraget som interim-trnare.

Ljungberg har en lng bakgrund i "The Gunners", dit han kom som spelare frn HBK 1998. Under nio r i Arsenal blev det tv Premier League-titlar, tre FA-cuptitlar och utmrkelsen som rets spelare i ligan 2001/2002.

https://www.fotbollskanalen.se/engla...-over-arsenal/

Frhoppningsvis kan han f fason p laget.

Ofta brukar ju lag f en injektion och skrpa till sig vid ett trnarbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in