2019-10-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Tycker Ljungberg är underskattad.
Enig. Synes Larsson er litt oppskrytt i Sverige og Ljungberg undervurdert.

I sine fem beste år kunne jeg alltid se Arsenal og vite at Ljungberg ville være farlig/smart hele kampen.

Han spilte alltid til en 7 eller 8 på børsen, og det var meget høyt internasjonalt snitt kamp etter kamp.

Når han "fell of a cliff" mot slutten av karrieren, og det skjedde litt tidlig, var han ganske verdiløs.
Citera
2019-10-23, 00:33
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Thern var även han en fantastisk fotbollsspelare men jag tycker att Ljungberg var bättre, dock så är det svårt att jämföra Ljungberg och Thern eftersom att de hade så olika roller i miffältet. Men jag hört att många har kallat Emil Forsberg för "den nya Ljungberg"... Forsberg är en okjej spelare men han har aldrig ens varit i närheten av att vara på samma nivå som Fredrik Ljungberg var.

Ett oerhört skämt faktiskt. Den överskattade Mats Olsson på Expressen kallade ju en gång i tiden Ljungberg för "Primadonnan". Men faktum är ju att Ljungberg kämpade och jobbade jävligt mycket hårdare än vad Forsberg någonsin har gjort. Där kan vi snacka primadonna.
Citera
2019-10-23, 01:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ett oerhört skämt faktiskt. Den överskattade Mats Olsson på Expressen kallade ju en gång i tiden Ljungberg för "Primadonnan". Men faktum är ju att Ljungberg kämpade och jobbade jävligt mycket hårdare än vad Forsberg någonsin har gjort. Där kan vi snacka primadonna.
Exakt, Ljungberg hade ätit Forsberg till frukost. Det var många klubbar som var ute efter Freddie under storhetstiden som t.ex Juventus, Barcelona (under van Gaal) och Inter, men han älskade verkligen Arsenal och var trogen mot klubben.

Den bilden som jag hade av Ljungberg var att han var lite av en självgod diva utanför fotbollsplan, men den bilden ändrade sig som sagt efter jag såg hur han agerade jämfört med de andra Arsenal-spelarna utanför hemmaarenan till Rosenborg i Norge efter matchen mellan Arsenal och Rosenborg i CL.. de enda i Arsenal som tog sig tid till att skriva autografer och prata med de alla de som hade mött upp (minst 100 pers) var Henry och Ljunberg och jag såg hur särskilt Freddie ägnade tid på att skriva autografer till alla de småpojkarna som väntade utanför Lerkendal.. och Ljungberg verkade ödmjuk och nästan lite blyg skulle jag säga. Jag fick då ett helt annat intryck av Fredrik Ljungberg än vad jag hade fått av Fredrik Ljungberg från TV/media.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-23 kl. 01:49.
Citera
2019-10-23, 15:29
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Var det inte Zlatan som kallade Ljungberg för primadonna? Känns ju ganska givet vem av dem som är den verkliga primadonnan och vem som är den mer ödmjuke. Inte för att Ljungberg någonsin varit ödmjuk direkt, men i alla fall sådär lagom självgod och inte med narcissistisk personlighetsstörning som Zlatan.
Citera
2019-10-23, 17:31
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Var det inte Zlatan som kallade Ljungberg för primadonna? Känns ju ganska givet vem av dem som är den verkliga primadonnan och vem som är den mer ödmjuke. Inte för att Ljungberg någonsin varit ödmjuk direkt, men i alla fall sådär lagom självgod och inte med narcissistisk personlighetsstörning som Zlatan.

Jo det var ju Zlatan:
Citat:
Ursprungligen postat av I AM ZLATAN
– Vi var ett fint gäng, bra killar och så en primadonna. Primadonnan körde med sitt larv: ”I Arsenal förstår ni, där gör vi så här. Det är faktiskt så man ska göra. För i Arsenal vet man sånt”. Den stilen ungefär. Jag ruttnade på det. ”Jag har ont i ryggen. Ojojoj. Jag kan inte åka i den vanliga bussen. Jag måste ha det och det”. Vem fan var han och komma och köra överklass med oss?

Men Mats Olson har också sagt en hel del så kan kan väl ha sagt något liknande. I Spermaharen kunde vi se hur Mats uttryckte djupa tankar såsom "jag luktar skinka", "jag gillar att slå små barn på huvudet med en pinne" och "jag sitter naken på badrumsgolvet och biter av mig tånaglarna", etc.
Citera
2019-10-24, 18:23
Medlem
tjallepetters avatar
Inte så stor. Zlatan beskriver honom bäst. Primadonna.
Citera
2019-10-24, 18:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Ljungberg var iaf en lagspelare, ngt som Z aldrig har varit.
Citera
2019-10-24, 20:57
Medlem
Citat:

Till skillnad från Zlatan verkar Fredrik fungera som tränare
Citera
2019-10-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

Zlatan har hittills underpresterat i sin roll som tränare...
Citera
2019-10-24, 22:00
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

Vad snackar du för goja? När har Zlatan misslyckats i tränarrollen? Eller rättare sagt, när har Zlatan varit tränare?
Citera
2019-10-25, 10:07
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

Ironiskt när översittaren Zlatan är världens största primadonna.
Citera
2019-11-29, 11:28
Medlem
TrolleriKontos avatar
Emery får spraken. Ljungberg tar över som interim-tränare.
Citat:
Arsenal är inne i sin värsta svit på 27 år, med sju raka matcher utan en seger. Managern Unai Emery har hamnat under allt hårdare press, och efter torsdagens förlust mot Eintracht Frankfurt är styrelsens förtroende förbrukat. Arsenal meddelar nu att man sparkar spanjoren.

London-klubben kommer nu att tas över av Fredrik Ljungberg. Svensken får uppdraget som interim-tränare.

Ljungberg har en lång bakgrund i "The Gunners", dit han kom som spelare från HBK 1998. Under nio år i Arsenal blev det två Premier League-titlar, tre FA-cuptitlar och utmärkelsen som årets spelare i ligan 2001/2002.

https://www.fotbollskanalen.se/engla...-over-arsenal/

Förhoppningsvis kan han få fason på laget.

Ofta brukar ju lag få en injektion och skärpa till sig vid ett tränarbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in