2019-10-22, 16:06
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikki89
Okej vad bra att de funkar bra tycker du att de håller i sig ett dygn eller tycker du de går ut fort ?

Tycker det fungerar jättebra, hela dagen.. känner av på morgonen att jag behöver fylla på dosen..
Citera
2019-10-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Tycker det fungerar jättebra, hela dagen.. känner av på morgonen att jag behöver fylla på dosen..
Okej vad bra har du testat metadon ochså eller ?
Citera
2019-10-22, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Frågar igen, då det inte riktigt kom några svar förra gången och jag nu har LITE egna erfarenheter:
Någon som har/haft Buvidal? Jag får 24mg/vecka vilket de påstår skulle motsvara min tidigare dos buprenorfin(16mg/dag) men jag upplever att detta, även om jag inte har några enorma abstinensbesvär så har jag haft ett helvetes drogsug sedan jag fick min första spruta. Det gjorde väl inte saken bättre att jag hade tagit 4mg på morgonen innan(nasalt) första sprutan och sedan har behövt köpa lite svart vid sidan av då jag helt enkelt inte tycker att dosen räcker. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp en argumentation för doshöjning då jag är ny i programmet och alltid haft lite svårt att lita på myndigheter/vården etc etc. Så, någon som har tips på argument för doshöjning? Jag vill verkligen på det stora hela ge Buvidal en ordentlig chans av flera personliga anledningar.
Hur länge har du varit i programmet?
Du måste så snabbt som möjligt snacka med dom.

Jag har varit med sedan april. Går på 12mg. Hade ett återfall 22 juni på 20mg klonazepam.
Annars går det väldigt bra. Jobbar väldigt mycket och får hjälp att städa lite skulder, få ordning på studierna och massa annat.

Det klart livet som nykter inte är jättekul, men äntligen får jag möjlighet att göra något med livet. Tidigare försökte jag bara hålla mig själv samman, mobilisera inför jobbet och relationer etc. Otroligt att jag klarade det.
Citera
2019-10-22, 18:05
Medlem
Ni som testat både sub och metadon vilken tycker ni fungerar bäst ? Får ni mycket biverkningar av metadon ? Jag har bland annat gått upp i vikt , svettas ibland så mycket så jag håller på att flyta bort har blivit lite bättre med tiden har även fått egazil mott svettningar hjälper lite men inte så värst mycket .+ haft vätska i benen osv har ochså blivit lite bättre . Jag har varit med i programmet i flera år nu var kämpigt från början att åka massa mil å hämta medicin varje dag men man får kämpa vidare till slut får man med sig för flera veckor som jag äntligen fått
Citera
2019-10-22, 18:06
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Okej vad bra har du testat metadon ochså eller ?

Bara meta illegalt..
Citera
2019-10-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Bara meta illegalt..
Okej vad tyckte du om den då ?
Citera
2019-10-22, 18:19
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Okej vad tyckte du om den då ?

Inget för mej, ja gillar B8
Citera
2019-10-23, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Hur länge har du varit i programmet?
Du måste så snabbt som möjligt snacka med dom.

Jag har varit med sedan april. Går på 12mg. Hade ett återfall 22 juni på 20mg klonazepam.
Annars går det väldigt bra. Jobbar väldigt mycket och får hjälp att städa lite skulder, få ordning på studierna och massa annat.

Det klart livet som nykter inte är jättekul, men äntligen får jag möjlighet att göra något med livet. Tidigare försökte jag bara hålla mig själv samman, mobilisera inför jobbet och relationer etc. Otroligt att jag klarade det.

Känner igen mig(precis som nog många andra i programmet) väldigt mycket i det du säger om att mitt liv tidigare gick ut på att försöka klara av ett jobb, och har varit konstant i olika relationer sedan 19-årsåldern(30+ nu). Inte alltid helt sunda relationer, och mitt recept för att klara av att arbeta var enorma mängder tjack för att ta mig till jobbet, heroin bland annat för att varva ner efter jobbet och braj däremellan för att hålla ihop allting. Trodde jag hade så jääääävla bra kontroll tills allting rasade. Relationen jag var i, vännerna omkring mig började visa sig mer och mer skeva, jobbet jag hade var verkligen det sämsta man kunde ha som missbrukare då varenda kollega gick på något osv osv....

Har varit med i programmet någon månad bara, så jag vet inte om den här dosen kanske stabiliserar sig så småningom.
Är tacksam som fan att jag har kommit in, men jag är samtidigt väldigt ledsen att flera av de som hjälpt mig in inte längre finns med mig.
Citera
2019-10-23, 14:12
Medlem
KringExs avatar
Jag har sökt till laro och ska på bedömningssamtal snart, inom 1 månad förhoppningsvis. Jag missbrukar Subutex varje dag. Jag tar såklart andra substanser också, det som erbjuds. Bor i en liten stad så man får ta det som erbjuds för tillfället. Men Subutex är min huvuddrog och jag är så less på att jaga det hela tiden och det blir så dyrt i längden.
Jag har även varit på 3 behandlingshem, som gick åt helvete. Har klivit på varje gång.
Jag hade turen för några veckor sedan att få tag på Metadon, så jag testade såklart det. Jag tog 50 mg och mådde så helvetes sjukt jävla bra!
Så jag undrar vad som krävs för att man ska få Metadon på Laro istället för Buprenorfintabletter? Är det bara djupt nedgångna horsare som får Metadon för att Buprenorfinet inte räcker till?
Kan man inte klaga på en massa biverkningar av Buprenorfintabletterna som Laro delar ut och på den vägen få Metadon?
Vad säger ni?
Citera
2019-10-23, 15:27
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag har sökt till laro och ska på bedömningssamtal snart, inom 1 månad förhoppningsvis. Jag missbrukar Subutex varje dag. Jag tar såklart andra substanser också, det som erbjuds. Bor i en liten stad så man får ta det som erbjuds för tillfället. Men Subutex är min huvuddrog och jag är så less på att jaga det hela tiden och det blir så dyrt i längden.
Jag har även varit på 3 behandlingshem, som gick åt helvete. Har klivit på varje gång.
Jag hade turen för några veckor sedan att få tag på Metadon, så jag testade såklart det. Jag tog 50 mg och mådde så helvetes sjukt jävla bra!
Så jag undrar vad som krävs för att man ska få Metadon på Laro istället för Buprenorfintabletter? Är det bara djupt nedgångna horsare som får Metadon för att Buprenorfinet inte räcker till?
Kan man inte klaga på en massa biverkningar av Buprenorfintabletterna som Laro delar ut och på den vägen få Metadon?
Vad säger ni?
Dom kommer vilja att du prövar buprenorfin först. Mitt tips är att klaga på att den inte hjäper tillfullo mot suget / biverkningar nån vecka in. Dom kommer sen säga att den inte nåt sin fulla koncentration i kroppen. Men fortsätt klaga, så kommer du förhoppningsvis att få byta inom ett par månader.
Själv har jag gått på 20 mg bup/dag nu i ca 3 mån, försöker att byta jag med. Kan uppdatera om hur det går!
Citera
2019-10-23, 15:38
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allwayz0ntop
Dom kommer vilja att du prövar buprenorfin först. Mitt tips är att klaga på att den inte hjäper tillfullo mot suget / biverkningar nån vecka in. Dom kommer sen säga att den inte nåt sin fulla koncentration i kroppen. Men fortsätt klaga, så kommer du förhoppningsvis att få byta inom ett par månader.
Själv har jag gått på 20 mg bup/dag nu i ca 3 mån, försöker att byta jag med. Kan uppdatera om hur det går!

Okej. Ja uppdatera gärna hur det går
Jag går ju på ganska låga doser Subutex (2-6 mg per dag) men jag kommer att säga på bedömingssamtalet att jag missbrukar i snitt 16 mg per dag.
Min flickvän sa samma sak när hon kom in och hon fick börja med 4 mg per dag. Sen vecka efter vecka så höjde dom tills hon kom upp till 12 mg per dag.
Men ja, som du skriver, jag kommer att klaga på diverse biverkningar; att jag kräks varje dag, har konstant drogsug och mår allmänt dåligt.
Citera
2019-10-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vad säger ni?
hej när jag började i programmet fick jag börja med subuxone funkade inte speciellt bra för mig så jag bytte väldigt fort till metadon inom en månad hade jag bytt över och de funkar så mycket bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in