Citat:
Ursprungligen postat av
Charliework86
Är det någon som har benzo utskrivet och går laro?. Jag hade gaba 10st om dagen,men va tvungen att sluta när jag kom in i laro. Här svår ångest så gaba funka riktigt bra.
Jag har benzo utskrivet och går LARO, får 16mg om dagen(fast jag får Buvidal-injektioner just nu, så man räknar lite annorlunda). Det är inte direkt populärt hos min ansvariga LARO-läkare att jag har bensodiazepiner utskrivet, men jag har fått det från psykiatrin i många år och har både svåra ångestproblem med flera självmordsförsök bakom mig och väldigt svåra sömnproblem. På sikt är väl tanken att trappa ut benzon, men då kräver jag att få en grundlig ADHD-utredning samt något annat för sömnen för att få ordning på livet. Det är jävligt märkligt hur många LARO-läkare verkar tro att så fort man får medicin från mottagningen så försvinner alla andra problem, och det är något som jag tycker är väldigt fel. Visst, det är klart det är en trygghet att få buprenorfin från LARO, men det hjälper inte mot min mångåriga ångestproblematik som startade långt innan jag ens började missbruka. Jag vill gärna sluta med benzo som sagt, men jag vet också att det i mitt fall troligtvis skulle vara potentiellt direkt livsfarligt att sluta.