Citat:
Vilken fullständigt idiotisk kommentar. ”Drivit på för att det ska bli såhär”?
Lärare gör sitt jobb och följer de direktiv de har. Vad gör du på din arbetsplats? Skapar du egna regler och står och gafflar en massa SD-propaganda på betald arbetstid? Nä, förmodligen inte, eftersom du vill behålla ditt arbete. Du håller käften och sköter ditt jobb efter bästa förmåga. Sen är du aktivist på Flashback och ljusets riddare i laptopens sken på kvällarna, mycket imponerande.
Lärare gör sitt jobb och följer de direktiv de har. Vad gör du på din arbetsplats? Skapar du egna regler och står och gafflar en massa SD-propaganda på betald arbetstid? Nä, förmodligen inte, eftersom du vill behålla ditt arbete. Du håller käften och sköter ditt jobb efter bästa förmåga. Sen är du aktivist på Flashback och ljusets riddare i laptopens sken på kvällarna, mycket imponerande.
Citat:
Jag hade egentligen tänk lägga ner det här men jag vill komma med en invändning. Om vi lägger personangrepp åt sidan (jag är inte utan skuld) så vill jag ändå hävda att man faktiskt har ett visst ansvar. fleshflute menar att man bara går till jobbet och försöker få ihop till brödfödan och att ställa den sortens krav som jag gör är orimligt, och det menar jag är helt fel. Även om man bara försöker överleva så har man faktiskt ett ansvar utöver det gentemot resten av samhället. Är du städare och din arbetsgivare säger åt dig att slänga sopsäckarna i närmaste å så bör du säga ifrån. Är du lastbilschaufför och din arbetsgivare säger åt dig att gasa på rejält genom ett bostadsområde så säger du ifrån. Är du lärare och din arbetsgivare säger åt dig att brännmärka en viss politik som direkt ondskefull, så är det din förbannade plikt att säga ifrån. Jag förstår verkligen inte varför just lärare i det här fallet ska komma undan. Sviker man det här ansvaret gentemot samhället så är det inte mer än rätt att man själv står med resultatet. Städaren som inte säger ifrån och skräpar ner i naturen "förtjänar" att få sitt närområde nerskräpat, likaså dess arbetsgivare. Om det här är ett barnsligt resonemang så får ni gärna förklara det för mig lite närmare.Lärarkåren har faktiskt gett sitt samtycke till att använda skolan som en plattform för opinionsbildning, men visa mig gärna exempel på motsatsen. Det behöver inte ens handla om SD specifikt, men kritik av migrationspolitiken har fått mycket skit. Nationalism har utmålats som folkmordspolitik light. Jag tycker inte att man ska kräva av lärarna att stå och "gaffla en massa SD propaganda" men jag anser absolut att man inte skulle ha varit så onyanserad. När politikerna lanserade idéen om att skolan har som uppgift att ge eleverna en god värdegrund så skulle man ha sagt ifrån direkt.
Är ni två lärare? Är det därför ni blev så förolämpade? Nu kanske jag gav juggovic lite för mycket credd i och med att han bara hade förolämpningar att komma med men du får vara med ändå.