2019-10-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkfan
Gäller nödvärnsrätten även lärare?
Bara mot svenska elever, utländska elever får dom inte röra!!!
Citera
2019-10-21, 20:07
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Jag tänker skolstrejka. För lärarnas rätt till nödvärn när de blir attackerade av vansinniga ”gymnasie -amnestister”. För rätten att omedelbart skicka hem dessa slödder

Vad är det för jävla ”människor” vi har tagit in? Kan de inte bara skickas hem igen, innan de misshandlar nån mer lärare eller gruppvåldtar. Ut med dem
Citera
2019-10-21, 20:19
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gw47
Marcelo?

Skulle vara intressant att veta vad familjen/släkten heter.

Förövrigt så är det ofattbart hur man kan misslyckas med att integrera dessa människor, eller vill/kan dom inte?

Man borde tvångsavisa dessa avarter som kommer hit och begår brott,
Citera
2019-10-21, 20:42
Medlem
Citat:
Marcelo?
Rätt familj men nej. Yngre broder.
Citera
2019-10-21, 20:49
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Rätt familj men nej. Yngre broder.

Vad vet vi om den här familjen då? Har du mer info?
Citera
2019-10-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vad vet vi om den här familjen då? Har du mer info?

Dom är ju egentligen inte aktuella för tråden i sig. Bara för någon med minne från en händelse för drygt 20år sedan.
Citera
2019-10-21, 22:09
Medlem
Joakwims avatar
Gick där för mindre än 10 år sedan och då var det en mycket trevlig skola, bra stämning mellan lärare och elever.

Tycker att man ska reglera elever i MYCKET större utsträckning. Det lär väl ha funnits gott om skäl för avstängning sedan tidigare - - - man går ju inte från bara "busig" till att skicka en lärare till sjukhus utan några incidenter däremellan..
Citera
2019-10-22, 08:15
Medlem
Konstaterat att det var en invällare som kaosat återigen.

Förvånad? Nej.
Citera
2019-10-22, 12:17
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Vilken fullständigt idiotisk kommentar. ”Drivit på för att det ska bli såhär”?
Lärare gör sitt jobb och följer de direktiv de har. Vad gör du på din arbetsplats? Skapar du egna regler och står och gafflar en massa SD-propaganda på betald arbetstid? Nä, förmodligen inte, eftersom du vill behålla ditt arbete. Du håller käften och sköter ditt jobb efter bästa förmåga. Sen är du aktivist på Flashback och ljusets riddare i laptopens sken på kvällarna, mycket imponerande.
Problemet är att det finns två lärarförbund, där det ena faktiskt varit mycket pådrivande av nedmonteringen av skolan, avskaffande av alla krav, motståndare mot standardiserade prov och stödde t.ex. kommunaliseringen osv. Detta har man främst gjort på grund av avund gentemot de andra förbundet.

Han har faktiskt rätt i att en mycket stor del av situationen har lärarna själva skapat. Det gäller dock inte alla lärare.
Citera
2019-10-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Grader i helvetet, skulle jag säga. Lärarkåren skulle kunna krävt att kursmaterialet var neutralt och om inte det gick, varit tydlig med hur det var vinklat men det gjorde man inte. Alla lärare är inte lika skyldiga, medgivet, men tillräckligt många för att yrkeskåren som helhet kan ta smällen. Ledsen, men sviker man sitt uppdrag på ett så fundamentalt sätt så kan man gott stå med resultatet. Att sveket dessutom motiverades av en blandning av feghet och narkotiskt beroende av ryggdunkar gör bara saken värre.

Du har i övrigt ingen jävla aning om vem jag är och vad jag står för privat och i mitt arbete, men tvivlar starkt på att ditt omdöme hade kvarstått om du hade träffat mig. Uttrycker jag mig mer krasst och mer radikalt på flashback? Självklart, men i sak så står jag för allt jag skriver här irl.
Troligen är du en fritidsforskare som lever på bidrag och beskyller andra efter ditt egna missöde.

Tönt.
Citera
2019-10-22, 13:56
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Jo självklart, men jag föredrar fakta.

Tycker att någon med insyn i den skolan borde hänga här på forumet.

Jag hade insyn...
Citera
2019-10-22, 16:23
Medlem
BuckshotBills avatar
Borde de inte stänga av läraren som säkerligen inte visat respekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in