2019-10-22, 16:00
Medlem
https://www.friatider.se/liberaler-vill-avskaffa-h-gskoleprovet-m-n-f-r-smarta

Nu vill kvinnorna(feminazisterna) att högskoleprovet avskaffas pga män som klarar provet bättre än kvinnorna.
Sjukt men sant...30% av platserna går till män, som klarat högskoleprovet varpå många kvinnor "inte kommer in på sin drömutbildning" pga dom inte klarar provet, så nu vill dom som sagt sänka ribban där med.

Visste inte om tråden skulle ligga i humor eller feministforumet, mod kanske kan flytta om den ligger fel?

Att disskutera : ska vi sänka tröskeln där MED precis som i polisyrket där analfabetiska mongon får jobb pga kön och bristande hjärnkapacitet?

Är det kanske lika bra att ta bort ALLA slags prov i skola, arbete, utbildning och ALLT? Jag menar, nån kan ju bli kränkt om den inte får bli professor pga avslutad grundskoleutbildning?
Senast redigerad av Sir Dwain 2019-10-24 kl. 11:46.
Citera
2019-10-22, 16:06
Medlem
Haha vilken idioti hur kan man ens föreslå det. Läkare kanske man ska sänka kraven för så alla kan bli det. För alla hade väl velat ha en läkare som ger en fel medicin?
Citera
2019-10-22, 16:06
Medlem
Yllevantars avatar
Kan spontant tycka att prov inte är så bra egentligen (iaf i grundskolan) då det mest handlar om vem som memorerar saker bäst - sen om man kommer ihåg det eller inte sedan är oviktigt.

Men högskoleprovet går väl inte att studera till förutom att titta på tidigare prov? Jag har inte tagit detta prov själv. Tanken är ju att det ska vara svårt så att sänka ribban är nog ingen bra idé.
Citera
2019-10-22, 16:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kadjinah

Nu vill kvinnorna(feminazisterna) att högskoleprovet avskaffas pga män som klarar provet bättre än kvinnorna.
Sjukt men sant...30% av platserna går till män, som klarat högskoleprovet varpå många kvinnor "inte kommer in på sin drömutbildning" pga dom inte klarar provet, så nu vill dom som sagt sänka ribban där med.

Visste inte om tråden skulle ligga i humor eller feministforumet, mod kanske kan flytta om den ligger fel?

Att disskutera : ska vi sänka tröskeln där MED precis som i polisyrket där analfabetiska mongon får jobb pga kön och bristande hjärnkapacitet?

Är det kanske lika bra att ta bort ALLA slags prov i skola, arbete, utbildning och ALLT? Jag menar, nån kan ju bli kränkt om den inte får bli professor pga avslutad grundskoleutbildning?

Du får nog nyansera dig lite. Män har en tydligare fallenhet för matematik än kvinnor har, vad det verkar som. 50% av provet utgörs väl av matematiska delar?
Så det är inte så konstigt att det blir att män får högre poäng.
Det har dock med den "matematiska intelligensnivån" att göra, och inte med smarthet rent allmänt. Finns många sätt man kan vara smart på.

Om man ska in på vissa yrken som kräver god matematisk förmåga så är det ju viktigt att matten på hög nivå sitter. Men, ska man in på vissa linjer, typ läkare eller juridik så är egentligen inte extremt goda kunskaper i matematik det viktigaste. Provets relevans hänger väl mest ihop med om man sökt en viss typ av linje, kan jag tycka.
Citera
2019-10-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Kan spontant tycka att prov inte är så bra egentligen (iaf i grundskolan) då det mest handlar om vem som memorerar saker bäst - sen om man kommer ihåg det eller inte sedan är oviktigt.

Men högskoleprovet går väl inte att studera till förutom att titta på tidigare prov? Jag har inte tagit detta prov själv. Tanken är ju att det ska vara svårt så att sänka ribban är nog ingen bra idé.

Jo, högskoleprovet är snarare bättre kunskapsmarkör än skola. Om man nu vill vara seriös skulle man i stället sänka betygets vikt och höja testets. Och kanske tom komplettera en eventuell intagning till högskola med en personlig intervju och IQ test. Men sedan när är kärringar intresserade av logik, sanning och rättvisa?
Citera
2019-10-22, 16:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Haha vilken idioti hur kan man ens föreslå det. Läkare kanske man ska sänka kraven för så alla kan bli det. För alla hade väl velat ha en läkare som ger en fel medicin?

Läkares utbildning har mycket lite med högskoleprovet att göra.
Citera
2019-10-22, 16:13
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:

Om detta är sant, då är det helt absurt. Hur tänker man, när man slopa bort högskoleprovet?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-10-22 kl. 16:15.
Citera
2019-10-22, 16:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Finns många sätt man kan vara smart på.
Men bara ett sätt att ha hög IQ.
Citera
2019-10-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar

Men om man inte sänker ribban är det ju "orättvist" mot dom som inte klarar det?😂

Att ta bort provet skulle ju innebära massa onödigt skit i lektionssalarna som bara tar upp andras viktiga tid anser jag, men enligt feministen som föreslår detta skulle det vara rätt väg att gå vilket jag personligen anser sinnessjukt....
Citera
2019-10-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jo, högskoleprovet är snarare bättre kunskapsmarkör än skola. Om man nu vill vara seriös skulle man i stället sänka betygets vikt och höja testets. Och kanske tom komplettera en eventuell intagning till högskola med en personlig intervju och IQ test. Men sedan när är kärringar intresserade av logik, sanning och rättvisa?

Iq test? Hur tänker du nu? Då skulle ju ännu fler kvinnor bli portade?
Och en personlig intervju skulle ju kunna slå fel, tänk när kärringarna börjar med argument som "hon är ju sötare än mig, som är en flodhäst, så hon blev särbehandlad pga karlsloken på intervjun"....eller "jag fick inte komma in pga hon på intervjun inte var lebba, trots att jag särade på gäggvecket", typ.

Alternativt att använda koder/nr ost för namn på inlämnade tester, men det faller ju då på att feministerna är dummare än vanligt folk och därmed inte klarade provet?

Ta bort provet så varenda en som söker kommer in?
Obligatorisk högskola kanske?
Ta bort högskolan kanske?😂
Citera
2019-10-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Jag förstår att du menar det som ett skämt, men det är faktiskt sant i Sverige:
https://www.svd.se/onodigt-svart-prov-gor-att-lakare-valjer-bort-sverige

De som kommer hit från fjärran länder klarar inte det svenska läkarprovet. (Första gången det gjordes på de "nyanlända" klarade bara 4 av 51 provet, trots att de fick göra tre försök på teoridelen och två försök på praktikdelen).

Kolla gärna även denna opinionsbildande artikel:
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/sverige-staller-orimliga-krav-pa-utlandska-lakare-27024
Den undertecknade, Susanne Rylander; visst låter det som om hon var läkare själv? Men se det är hon inte! Hon är distriktssköterska och har jobbat med "nyanlända" i snart 10 år. Själv tycks hon inte klara läkarexamen, men kräver att de som inte kan styrka sin kompetens skall få en examen ändå.
För skojs skull: Bläddra ner till slutet av hennes inlägg och se det arga svaret från överläkare, professorer och de som utbildar läkare.
Farligt med låga krav på utländska läkare
Citera
2019-10-22, 16:36
Medlem
Citat:
Iq test? Hur tänker du nu? Då skulle ju ännu fler kvinnor bli portade?
Och en personlig intervju skulle ju kunna slå fel, tänk när kärringarna börjar med argument som "hon är ju sötare än mig, som är en flodhäst, så hon blev särbehandlad pga karlsloken på intervjun"....eller "jag fick inte komma in pga hon på intervjun inte var lebba, trots att jag särade på gäggvecket", typ.

Alternativt att använda koder/nr ost för namn på inlämnade tester, men det faller ju då på att feministerna är dummare än vanligt folk och därmed inte klarade provet?

Ta bort provet så varenda en som söker kommer in?
Obligatorisk högskola kanske?
Ta bort högskolan kanske?😂

Ja, då kanske man återigen börjar tänka kvalitet. De som det är mest synd om är kvinnor som verkligen kan något och som är duktiga att studera på högre nivå. Det finns sådana. Så varför skall de tvingas dra runt dödvikten som "tyck synd om mig" kärringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in