Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Hur går det egentligen för Benjamin Nygren i Genk? Inledde starkt med startplats och mål i ligadebuten och spel i den andra ligaomgången men sen har han knappt ens fått plats på bänken?
Har man insett att han inte är redo för a-lagsspel ännu eller har han dragits med skador?
Han har haft en del småskador, men inte något allvarligare vad jag vet, men det har ju gjort att han missat några matcher, sedan är såklart konkurrensen rätt så hård. Att han skulle gå rakt in i startelvan trodde nog inte någon, inklusive Benji själv, det är ett väldigt långt kontrakt dom skrev så Genk är nog rätt långsiktiga i sin satsning på honom och han kommer få sina chanser det är jag säker på. Det har ju inte gått så där jättebra för Genk under tiden han varit skadad så det är ju på sätt och vis bra, samtidigt så gör det nog att tränaren som säkerligen är under press kanske väljer att spela med "säkra kort".
Jag såg att SebO startade sin 3 raka match för St Pauli igår och än så länge är dom obesegrade med han i elvan. Victor Gyökeres gjorde mål för St Pauli i den matchen också.