• 1
  • 2
2019-10-22, 09:52
Medlem
swebarbs avatar
En sak jag alltid undrat, varför är det så satans dyrt att som kille med rätt så kort hår klippa sig? alltså en enkel klippning om jag tittar runt lite online på priser går från 450- 600 kr... för en klippning basic är inte det väldigt dyrt ? Och jag kan ju självklart gå till nån arab o bara snagga mig för en hundring men det tänker jag inte göra.. klipper mig alltid hos nån svensk tjej men ändå i snitt en femhundring för att klippa sig är fan dyrt med tanke på att klippa till mig tar ju under 30m efter dom tvättat håret...

Priser i malmö alltså, hur är det i stockholm eller göteborg ännu dyrare ??
Citera
2019-10-22, 09:57
Medlem
Tvätta håret kan du göra hemma, då blir det väl billigare?
Citera
2019-10-22, 09:57
Bannlyst
Du kommer älska detta ....det är för att kvinnor ofta har mer hår och mer att klippa men branschen får inte behandla män och kvinnor olika så prissättningen måste vara densamma
Citera
2019-10-22, 10:03
Medlem
Främst beror detta på vår kontantlösa ekonomi, och att frisörens kassa har direkt lina in till skatteverkets långa fingrar.

Förr i tiden och fortfarande utomlands, måste frisörer konkurrera med svarta priser.
Senast redigerad av 25cm-slak 2019-10-22 kl. 10:49.
Citera
2019-10-22, 10:07
Medlem
Tar alltid arabklipp stället. Den kostar 100:- tar 7 minuter ofta blir det ok. Inte bäst.
Citera
2019-10-22, 10:12
Medlem
Ortopeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
En sak jag alltid undrat, varför är det så satans dyrt att som kille med rätt så kort hår klippa sig? alltså en enkel klippning om jag tittar runt lite online på priser går från 450- 600 kr... för en klippning basic är inte det väldigt dyrt ? Och jag kan ju självklart gå till nån arab o bara snagga mig för en hundring men det tänker jag inte göra.. klipper mig alltid hos nån svensk tjej men ändå i snitt en femhundring för att klippa sig är fan dyrt med tanke på att klippa till mig tar ju under 30m efter dom tvättat håret...

Priser i malmö alltså, hur är det i stockholm eller göteborg ännu dyrare ??

Varför krångla till det när du bara kan köpa en rakapparat och snagga dig ?
Citera
2019-10-22, 10:51
Bannlyst
Klipp dig i orter utanför storstäderna. Det finns många salonger som har billigare priser för män, och då i all synnerhet med rakapparat.
Citera
2019-10-22, 11:00
Moderator
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legogustav46
Du kommer älska detta ....det är för att kvinnor ofta har mer hår och mer att klippa men branschen får inte behandla män och kvinnor olika så prissättningen måste vara densamma
Ja precis så är det. Det är inte tillåtet att ha olika priser för män och kvinnor.

Däremot skulle frisören kunna ha olika priser på olika frisyrer, då blir det lika för alla. Vet dock inte varför frisörer inte tillämpar det, t.ex ha ett pris på "4-centimers långt hår, kort nacke, kort lugg, 250 kronor" eller "4 milimetersstubb 175 kronor". Eller ha klippning på tid.

Bra är också att klippa sig där frisören har låg lokalhyra dvs utanför citykärnan om du bor i en större stad.
Citera
2019-10-22, 11:23
Medlem
jocw2U8ZNLASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Tar alltid arabklipp stället. Den kostar 100:- tar 7 minuter ofta blir det ok. Inte bäst.

Detta, får faktiskt en ganska okej klippning för en hundring. Numera rakar jag huvudet själv så det är nästan gratis. Hade aldrig betalat 500-lappen för en klippning.
Citera
2019-10-22, 11:28
Allt är dyrt i Sverige men hårvård går åtminstone att åtgärda själv med en trimmer. Det är en engångskostnad och maskinen håller i åratal.
Citera
2019-10-22, 11:32
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Allt är dyrt i Sverige men hårvård går åtminstone att åtgärda själv med en trimmer. Det är en engångskostnad och maskinen håller i åratal.
Håller med om detta! Bästa man kan köpa för att spara pengar på klippning.
Citera
2019-10-22, 11:34
Medlem
Neroxxs avatar
Detta är väl ett resultat av det beslut att det inte får finnas herrfrisörer som enbart klipper män. Där jag klipper mig (även fixar till skägget ibland) så har jag dock inte sett några kvinnor, stället har varit en frisör för män i många år innan de ändrade så antar att många vet om detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in