2019-10-22, 12:44
Moderator
manamanahs avatar
Hår- och kroppsvård --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2019-10-22, 12:54
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Det finns en hel del bra ställen för män att klippa sig, däremot så ska man undvika dom översta resultaten som dyker upp på Google då det oftast är dyra salonger. Mitt tips är att leta efter en egenföretagande herrsalong. Det brukar inte vara allt för svårt att hitta och då pratar jag inte om turkställen! Jag klipper mig hos en herrfrisör (svensk) som har en egen salong där enbart han arbetar och det brukar kosta 300 kr och jag har alltid blivit extremt nöjd med resultatet. Det gäller helt enkelt att åka runt i staden och ha ögonen öppna då dom små herrsalongerna ofta inte har pengar över till marknadsföring.
Citera
2019-10-22, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Ja precis så är det. Det är inte tillåtet att ha olika priser för män och kvinnor.

Däremot skulle frisören kunna ha olika priser på olika frisyrer, då blir det lika för alla. Vet dock inte varför frisörer inte tillämpar det, t.ex ha ett pris på "4-centimers långt hår, kort nacke, kort lugg, 250 kronor" eller "4 milimetersstubb 175 kronor". Eller ha klippning på tid.

Bra är också att klippa sig där frisören har låg lokalhyra dvs utanför citykärnan om du bor i en större stad.

Jag kan bara hålla med och står gärna bredvid och ser när feministrörelsen ger sig på dig med regnbågsglitter och slagord
Citera
2019-10-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
En sak jag alltid undrat, varför är det så satans dyrt att som kille med rätt så kort hår klippa sig? alltså en enkel klippning om jag tittar runt lite online på priser går från 450- 600 kr... för en klippning basic är inte det väldigt dyrt ? Och jag kan ju självklart gå till nån arab o bara snagga mig för en hundring men det tänker jag inte göra.. klipper mig alltid hos nån svensk tjej men ändå i snitt en femhundring för att klippa sig är fan dyrt med tanke på att klippa till mig tar ju under 30m efter dom tvättat håret...

Priser i malmö alltså, hur är det i stockholm eller göteborg ännu dyrare ??
Vet inte varför du betalar 450-600 för en klippning, själv betalar jag hundra spänn till lokala syriern
Citera
2019-10-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Det finns en hel del bra ställen för män att klippa sig, däremot så ska man undvika dom översta resultaten som dyker upp på Google då det oftast är dyra salonger. Mitt tips är att leta efter en egenföretagande herrsalong. Det brukar inte vara allt för svårt att hitta och då pratar jag inte om turkställen! Jag klipper mig hos en herrfrisör (svensk) som har en egen salong där enbart han arbetar och det brukar kosta 300 kr och jag har alltid blivit extremt nöjd med resultatet. Det gäller helt enkelt att åka runt i staden och ha ögonen öppna då dom små herrsalongerna ofta inte har pengar över till marknadsföring.
Trodde alla frisörer var egenföretagare ... men 300 spänn får jag tre klippningar för
Citera
2019-10-22, 13:24
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Allt är dyrt i Sverige men hårvård går åtminstone att åtgärda själv med en trimmer. Det är en engångskostnad och maskinen håller i åratal.

Min gick sönder för en månad sedan...

Då hade den bara varit i bruk i 15 år.
Citera
2019-10-22, 13:26
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Trodde alla frisörer var egenföretagare ... men 300 spänn får jag tre klippningar för
Grattis. Men är det en klippning för 100kr så ifrågasätter jag kvalitén. Jag har då aldrig blivit nöjd genom att gå till ett billigt turkställe.
Citera
2019-10-22, 13:42
Avstängd
För att vi har sjukt mycket olika skatter i sverige.

Hyrorna är också höga i city.

Och svenskar jobbar inte gratis och dumpar priser som andra gör.

Vill man betala alla sjuka skatter vi har i sverige så blir det inte så billigt.
Citera
2019-10-22, 13:50
Medlem
Citat:
En sak jag alltid undrat, varför är det så satans dyrt att som kille med rätt så kort hår klippa sig? alltså en enkel klippning om jag tittar runt lite online på priser går från 450- 600 kr... för en klippning basic är inte det väldigt dyrt ? Och jag kan ju självklart gå till nån arab o bara snagga mig för en hundring men det tänker jag inte göra.. klipper mig alltid hos nån svensk tjej men ändå i snitt en femhundring för att klippa sig är fan dyrt med tanke på att klippa till mig tar ju under 30m efter dom tvättat håret...

Dessa svenska tjejer du pratar om som tar 450 kr, kan inte klippa. Ser för jävligt ut. Sen är de ofta ointresserade och direkt otrevliga. Araben som tar 50 spänn gör inte saken värre.
Citera
2019-10-22, 13:51
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Det finns arabklipp som är riktiga guldkorn bland de övriga vars kvalitet är dålig. Det gäller bara att hitta den rätta.
Citera
2019-10-22, 13:55
Bannlyst
köp en trimmer och gör det själv. I början lite osäkert, men man blir bättre och bättre på det. Jag har klippt mig själv i tre år nu, snyggaste frisyren alla tjejer kollar in mig. Perfect
Citera
2019-10-22, 14:12
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Mitt på torget i Gullmarsplan (Stockholm) finns en frisör som tar 250kr för en basic klippning, det är iallafall det billigaste jag kunde hitta innan jag började raka skallen.
De har typ 4/5 tjejer som jobbar där om du nu nödvändigtvis måste ha en tjej som klipper dig.
Finns även en frisör i city där de tar 200kr endast cash, men då är det också ett gäng snubbar som driver den, men det går snabbt och det är nog det billigaste du kan hitta i Stockholm skulle jag tro.

Om du vill ha billigare pris så får du släppa dina idiotiska krav på att det SKA vara en svensk tjej som klipper dig eller är du en sån som gärna vill sitta och småprata i två timmar under klippningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Min gick sönder för en månad sedan...

Då hade den bara varit i bruk i 15 år.

Då är det bara att ta pengarna du har sparat under dessa 15 år då du inte har gått till frisören och köper en ny rakapparat som håller i 15 år till
Senast redigerad av Reggaeman 2019-10-22 kl. 14:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in