2019-10-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
I religiös mening?

Hört, men inte förstått och/eller ignorerat. Ni har också sett.

Det är vad du tror.

På förhand bestämd tro har inget med erfarenhet att göra.
Jag tror, därför att jag inte vet. Jag kan bara spekulera.
Citera
2019-10-22, 08:54
Medlem
Citat:
Stämmer inte.
Så fort man inför fler ställen att mäta på så visar det att solen måste vara på flera ställen samtidigt.
Ja, en projektion på en dom/firmament.
Citera
2019-10-22, 09:22
Medlem
Citat:
Du har sett kurvan i bilderna från Lake Pontachtrain.
Ja, och med tydlig desperation håller du fast vid detta enda bevis från Soundly. Från youtubern Soundly, jag antar att youtube går an när det gynnar ditt argument. Annars brukar det heta "youtube-stollar".
Här är ett sådant inlägg från dig:https://www.flashback.org/sp63967545

Här är länken till Soundly's youtubekanal för intresserade: https://www.youtube.com/channel/UCDXr2cbK7WlfeYEtJxC9i3w

Där kan man hitta bilder på Atchafalaya Basin Bridge, som också ska visa kurvan. Jag skulle föreslå att du börja använda den för lite variation och förnyelse.

Det finns även en Wikipediasida om Atchafalaya Basin Bridge. https://en.wikipedia.org/wiki/Atchafalaya_Basin_Bridge
Denna sida innehåller tre bilder varav en visar kurvan, de andra två visar inte kurvan men du kommer att välja den bild som passar dig bäst. Jag önskar dig en trevlig dag i självbedrägeriets tecken!
Citera
2019-10-22, 09:22
Medlem
Tror det gör man i kyrkan men genom kunskap vet vi att jorden är rund.
Citera
2019-10-22, 09:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Ja, en projektion på en dom/firmament.

Fast vi vet ju att det inte finns någon dom.
Men du kanske menar att den inte är ett fysiskt objekt utan mer av en "personlig upplevelse"?

Och samma resonemang kanske man kan lägga på hela plattjordsgrejen?
Det handlar egentligen inte om jordens verkliga och fysiska attribut utan mer om din personliga upplevelse? Att den platta jorden är en slags projektion i ditt sinne?
Citera
2019-10-22, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har du svårt med läsförståelse? Din ad hoc-konstruktion faller i detta fallet på att perspektiv aldrig skymmer något. Därmed kan det konstateras att det är jordens rundning som skymmer nederdelan av objekt strax bortom horisonten.

Festligt att du nämner det stora åtlöjet. Grattis, priset går till dig.

Du kan inte säga vad solen är för något, hur långt bort den är eller hur den fungerar. Vad var det senast, en ostkupa med flera solar under? Krumbuktandet för att kunna klamra sig fast vid att 'allt har en poäng' skapat av en 'konstruktör' (Undrar vem du egentligen menar...) får en ta sig för pannan.

Du medger att ditt ruckel till modell inte är bevisad? No shit Sherlock, du kan ju inte ens presenteera en fungerande karta över din påstått platta jord. Du har ingen aning om hur långt det är mellan platser på södra halvklotet. Du ba 'spekulerar'.

Du tror att hundratusentals studenter varje år får reda på att jorden egentligen är platt, och utan att blinka väljer de att ansluta sig till konspiratörerna. Ingen - jag säger ingen - backar och avslöjar vad som pågår på universitet jorden runt. Pun intended.

Nej, jag tycker inte synd om dig. Du sitter i tråden och plockar körsbär och väljer konsekvent att svara på de frågor där du inser att du skulle få problem med din platta jord.

Du bygger halmgubbar och har en allmänt ohederlig retorik, så tycka-synd-om-tåget har gått för länge sen.
Och igen undvek du att svara på varför mitt korthus faller. Enbart uttryck för dina rädslor.
Citera
2019-10-22, 09:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Och igen undvek du att svara på varför mitt korthus faller. Enbart uttryck för dina rädslor.

Mr One-liner.

Ser du den andra meningen i mitt inlägg du citerar? Den. Andra. Meningen.

Pallar du inte att läsa längre?
Citera
2019-10-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Fast vi vet ju att det inte finns någon dom.
Men du kanske menar att den inte är ett fysiskt objekt utan mer av en "personlig upplevelse"?

Och samma resonemang kanske man kan lägga på hela plattjordsgrejen?
Det handlar egentligen inte om jordens verkliga och fysiska attribut utan mer om din personliga upplevelse? Att den platta jorden är en slags projektion i ditt sinne?
Men ändå så har du tillbringat åtta år i denna tråd för att bekämpa mina personliga projektioner.
Är detta ett av dina 99 bevis, evidens, konsensus eller vad du vill kalla det?
Citera
2019-10-22, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Mr One-liner.

Ser du den andra meningen i mitt inlägg du citerar? Den. Andra. Meningen.

Pallar du inte att läsa längre?
Jag ser, den lyder: "Din ad hoc-konstruktion faller i detta fallet på att perspektiv aldrig skymmer något. Därmed kan det konstateras att det är jordens rundning som skymmer nederdelan av objekt strax bortom horisonten."

Du påstår något och drar en slutsats av ditt eget påstående. Något bevis för din slutsats får vi inte ta del av. Men du förstår inte ens det.

Det är dock humor, när du drar till med ad-hoc (till detta) samtidigt som du inget bevis har för att en kurva existerar. Det är ad hoc argument. Priceless! Tack!
Citera
2019-10-22, 09:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Är detta ett av dina 99 bevis, evidens, konsensus eller vad du vill kalla det?

Nej det är det självklart inte - och det borde till och med du begripa.

Såväl evidens för att jorden är en sfär som evidens för att den inte är platt finns presterade i tråden hur många gånger som helst. Och de lär ju inte försvinna bara för att du maniskt förtränger dem.

Men vi kan upprepa oss igen om du känner för det:
Vi vet att det inte finns något "firmament" av en massa olika skäl där allt från rymdresor via satelliter till avstånd till himlakroppar kan räknas in.
Citera
2019-10-22, 09:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag ser, den lyder: "Din ad hoc-konstruktion faller i detta fallet på att perspektiv aldrig skymmer något. Därmed kan det konstateras att det är jordens rundning som skymmer nederdelan av objekt strax bortom horisonten."

Du påstår något och drar en slutsats av ditt eget påstående. Något bevis för din slutsats får vi inte ta del av. Men du förstår inte ens det.

Det är dock humor, när du drar till med ad-hoc (till detta) samtidigt som du inget bevis har för att en kurva existerar. Det är ad hoc argument. Priceless! Tack!

Jag noterar att dina inlägg får en alltmer överlägsen ton, i samma takt som dina argument faller ihop. Kan du inte bara medge att du är en bokstavstroende kristen som förkastar all vetenskap sedan de första bibliska texterna skrevs, så vi får bekräftat vad du bygger din argumentation på?

Sluta låtsas det finns någon naturvetenskaplig underbyggnad över huvudet taget i det du påstår.
Citera
2019-10-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej det är det självklart inte - och det borde till och med du begripa.

Såväl evidens för att jorden är en sfär som evidens för att den inte är platt finns presterade i tråden hur många gånger som helst. Och de lär ju inte försvinna bara för att du maniskt förtränger dem.

Men vi kan upprepa oss igen om du känner för det:
Vi vet att det inte finns något "firmament" av en massa olika skäl där allt från rymdresor via satelliter till avstånd till himlakroppar kan räknas in.
Nu är ju satelliter och rymdresorna avhängiga av rymdens existens och den hade ju du uppenbara problem att bevisa. Det var efter den diskussionen som du tog till dig begreppet evidens, som introducerades av användaren constant, vilken innebär att det inte går att bevisa. Och retoriskt passar det ju dig alldeles perfekt, för du kan ju inte bevisa något. Så bekvämt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in