Suck idioten vaknade så fort något negativt skrivs om din hjälte och idol SD. Du kanske har missat det men det har skrivits spaltmeter här i tråden om han makabra humor och intresse.
Som jag tidigare sagt åt dig, det är inte mitt fel om du inte har läsförståelse och du kan heller inte kräva att jag serverar dig allt du inte förstår.
Läs och du skall finna.
du svarade visst dig själv när du skrev till Idioten.
och hjälte och idol det har du nog hittat på som det mesta som du skriver i den här tråden
Du kan ta fram en något där det skrivits om hans makabra intresse för mord.
läsförståelse verkar du sakna då du vrider allt på fel sätt. men man kanske inte kan förvänta sig något annat av en mytoman
Det här är nivån på tråden i ett nötskal. Det går inte att lita på 90% av postarna.
Att sedan kokettera med information man fått via PM är bara för mycket. Skäms!
Ja, det är knappast något för meritlistan att man får PM från JM.
Hen verkar mest vända sig till de lättlurade.
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan inte annat än hålla med Dig! Men 90% kanske är lite högt...
Att rosa litar på JM och pm från denne får hon stå för... (där har vi nog denna procentsats vad gäller troende från andra tråddeltagare).
Vem har påstått att någon beslutade att
hon skulle mördas pga otroheten?
Bland annat har du gjort det.
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag försöker förstå hur detta mord skulle ha kunnat
undvikas. Om hon hade följt reglerna i bibeln så hade
hon aldrig inlett någon affär med SD och då hade hon
antagligen levt idag.
Idag i Na. "Misstänkte hjärstamördaren ska genomgå liten sinnesundersökning"
Om Du läser några inlägg tillbaka i tråden så har det framkommit.
Har för mig att Du tidigare skrivit i tåden att Du har ärenden till Hjärsta då och då... har Du någon koll på om HD bor där efter blivit släppt ur häktet?
”Fått bli” ..du får det att låta som sagan om mäster skräddare (det bidde ingen rock, inga byxor, inga vantar inte en tummetott - det bidde ingenting... https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mäster_Skräddare)
Det var inte min mening att låta så pessimistisk, de tidigare anmälningarna finns ju alltid kvar som själva grunden för misstankarna. Dessutom hade han ju (om det nu stämmer) chattat med henne under mordkvällen. Men mycket av allt det andra som förut betraktades som indicier verkar ju nu ha förlorat sitt bevisvärde.
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det har väl ändå varit åk och polisens huvudbild mer eller mindre från start?
Ja, här är vi ju överens. Den ursprungliga sk. motivbilden tycks (även om den för de flesta alltså är helt obegriplig) fortfarande vara det centrala i åklagare Åsa Hidings case mot SD.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför skulle det vara i senaste laget med en sinnesundersökning? P7:an som är beställd nu kommer i den tid som är brukligt.
Jag menade att om man (i brist på en mer begriplig motivbild) vill få det till att SD skulle ha dödat LW på grund av t.ex. en tillfällig psykos, då kanske det här kan vara svårt att slå fast ett och ett halvt år efter brottet. En sinnesundersökning borde man ju helst ha gjort tidigare i så fall.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-22 kl. 09:21.
Kanske det är så att du m.fl,s hårda arbete att utelämna vitala delar som rör mordet har någonting att göra med att du ständigt blir påmind av dom?
Kanske en tråd. Vi som vill se någon dömd och struntar i resten. kan passa dig bättre. Den lär dock inte ha samma framgång som denna tråd.
Du glömde att citera de inlägg som @Blessedfruit ha skrivit om anledningen till att L*ena slutade som pastor. Och att det inte hade något att göra med SD, inte hade att göra med anledningen till att hon blev mördad. Det passade inte in i kronologin, skrev Blessedfruit.
Om man nu inte känner L*ena själv, då gäller det att lyssna. Lyssna noga på de som kände henne, som pratat med henne om vad anledningen till att hon slutade som pastor.
En annan sak som är gemensam för er som väljer att tala om "hur det låg till ", varför L*ena slutade som pastor och fördömer henne för det, är att ni inte märker hur en person som faktiskt kände L*ena, blir illa berörd över hur ni vrider och vänder på det som hon skriver så att det passar er egen uppfattning. Märker ni inte att postaren sitter uppe hela natten? Känner ni inte var gränsen går? Ni som så starkt fördömer L*ena, fundera på ert eget beteende.
För er handlar det inte längre om att det har med motivet att göra (min starka tro). För det behöver man inte använda grova könsord. Det är en förevändning för att smutskasta L*ena. Tror ni att utredarna skriver på det viset?
Fundera på hur det kommer sig att ni tror er veta bättre varför L*ena slutade som pastor än hennes vän?
Varför lyssnar ni inte?
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Hold your horses! Rätt speedade föreställningar om frikyrkan som florerar i tråden. (Syftar då inte på dig Elsa, utan på tråden i stort.) Verkligheten är betydligt mer vardaglig och banal vad gäller skilsmässa och pastorstjänster
Så vitt jag vet var skilsmässan ett gemensamt beslut och MH kom efteråt. SD var definitivt inte inblandad då.
Att L*na slutade som pastor berodde på att det var en del konflikter och slitiga arbetsvillkor kring tjänsterna hon hade. Hon körde fast, kände sig sliten och hittade ingen tjänst som passade. Hon fortsatte med lite fria uppdrag, som t ex vigslar, men blev väldigt förtjust över att jobba med ensamkommande ungdomar. Det var ingen enkel resa i allt flyktingkaos som var under de åren. Till slut fick hon dock en klockren tjänst och trivdes bra med den. Hon släppte liksom tanken på församlingstjänst, åtminstone just då.
Skilsmässan var inte någon bidragande orsak till att hon slutade som pastor annat än att det var ytterligare en faktor som bidrog till kaos, dränering av kraft och känslan av ha kört fast. Inga skilsmässor är väl enkla och smärtfria?
Det är möjligt att det kan ha funnits personer i församlingen som såg snett på henne på grund av skilsmässan. Det finns alla möjliga konstiga typer i de flesta församlingar. Men att hon fick sluta på grund av skilsmässa har jag inte hört henne säga något om. Det tror jag inte. Även pastorer är människor och misslyckas ibland, trots de bästa intentioner.
Citat:
Jag har skrivit lite om det förut, minns inte vad nu. Jag tycker faktiskt att det är off topic. Har svårt att minnas årtal och orkar inte leta i alla konversationer. Bara tro mig. Det har inte med mordet att göra. Hon hade det slitigt i sin tjänst. Tröttnade typ och upptäckte jobbet med ungdomar. Hon gillade att jobba med unga. Hon gillade det helt enkelt mer än att jobba som pastor. Lite slarvigt uttryckt, men typ så.
Citat:
Men det blir fel i kronologin. Det är off topic.
Absolut att hon skulle ha fått svårt att vara pastor om förhållandet med SD hade sammanfallit med en församlingstjänst. Sånt funkar inte. Tror inte att detta ingick i hennes överväganden dock.
Har inte ämnet om L*nas moraliska förkastlighet nått vägs ände snart? Känns ganska genomtuggat nu?
Senast redigerad av notknapparen 2019-10-22 kl. 09:35.
du svarade visst dig själv när du skrev till Idioten.
och hjälte och idol det har du nog hittat på som det mesta som du skriver i den här tråden
Du kan ta fram en något där det skrivits om hans makabra intresse för mord.
läsförståelse verkar du sakna då du vrider allt på fel sätt. men man kanske inte kan förvänta sig något annat av en mytoman
Det skulle du kunna göra själv om du hade någon hjärna. För bara några dagar sedan skrevs om en loggtext han lagt upp två månader efter mordet, bild på ett kranium och text om en mugglares död.
Ämnar inte diskutera mer med dig, du är helt enkelt för blind, för korkad och för kär i SD.
Tänker inte ens ta upp det om whiskeydrickande och fetma.
Tänkte ge dig, som har beröringsskräck med Lenas,s lustar, en liten hint om att det kanske hängde ihop med motivet.
Du kanske har en annan idé om vad som frambringade det våldsamma raseri som berövade LW livet?
Så du som inte kände L*ena ska berätta för @Blessedfruit hur det ligger till?
Jag förmodar att du då också har haft samtal med L*ena om detta?
@Blessedfruit har tidigare skrivit att h*n behövde en sekund på vad som kunde ha hänt L*ena. Den sekunden ledde till SD. Detta för att att Blessedfruit visste saker som du inte vet. Långt innan du kände till att L*ena ens existerade.
Fast du påstår ju att du vet.
Det verkar som att du inte bara satt i bilen vid misshandeln, utan du har bott hemma hos L*ena.
Dina fördömanden har inte bara gällt L*ena utan sträcker sig till NW. Där har vi fått "inside information" om hur NW levde. Den bilden du gav oss (och NW med kompisar som läser) var inte fager. Hur en vuxen människa kan sitta bakom sin skärm och skriva så nedlåtande saker om kropp och själ till ett sörjande barn till en mördad mamma, det övergår mitt förstånd.
Jag tror nästan det är det som jag har svårast att stå ut med (förutom att L*ena blev på ett så hemskt sätt mördad) och som förföljer mig varje gång jag tänker på honom.
Tack. Intressant att HD fortfarande utreds som misstänkt. Hon är i samma läge som SD var i tidigare under drygt ett års tid, så det kanske bara är en tidsfråga innan hon också häktas på sannolika skäl.
Jag trodde faktiskt att misstankegraden eller rubriceringen hade ändrats. Så verkar det inte.
Så nu undrar jag vad den goda nyhet som HD fått bestod av? Borde vara något som vara av betydelse, värt att skriva om.
Barnen?
"Även en annan person – som har kopplingar till 45-åringen – är misstänkt för inblandning i mordet. Personen var under sensommaren häktad i en vecka på den lägre misstankegraden – men släpptes i brist på bevis.
– Misstankarna mot personen kvarstår som skäligen misstänkt. Utredningen fortsätter även i den delen, säger Åsa Hiding."
Jag trodde faktiskt att misstankegraden eller rubriceringen hade ändrats. Så verkar det inte.
Så nu undrar jag vad den goda nyhet som HD fått bestod av? Borde vara något som vara av betydelse, värt att skriva om.
Barnen?
"Även en annan person – som har kopplingar till 45-åringen – är misstänkt för inblandning i mordet. Personen var under sensommaren häktad i en vecka på den lägre misstankegraden – men släpptes i brist på bevis.
– Misstankarna mot personen kvarstår som skäligen misstänkt. Utredningen fortsätter även i den delen, säger Åsa Hiding."