2019-10-22, 01:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet inte vilken typ av relation dom de facto hade. Någon hade dom uppenbarligen, men vilken?

Den frågan får väl sitt svar, kanske ...

Nu lämnar jag för att sova, ni kan reflektera vidare.

Ookeej... när det i artiklar om fallet från start beskrevs som ett svartsjukefall, vad kan de ha avsett för slags relation tro?

Artikeln du länkade till tidigare är låst och jag behöver inte reflektera särskilt länge över var moderata kristna trossamfund står i frågan om en vigselförrättare inleder ett förhållande med en av dem hen vigt medan den vigde ännu är gift.

Kristendomen är en av få religioner där människan anses födas som syndare, det är Adams syndafall alla människor anses ärva. Adam skyllde på Eva som skyllde på ormen.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-22 kl. 01:18.
Citera
2019-10-22, 02:05
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hur menar du med:

-fel i kronologin?, och

Tidpunkten för när hon slutade i församlingstjänst och tidpunkten för mordet ligger för långt isär för att det ska ha någon reell betydelse.

-"sammanfallit med en församlingstjänst"?

Om relationen med SD hade ägt rum under tiden hon hade haft en församlingstjänst.

Jag tror ju inte att det från Equmenia spelade någon roll om LW vidge SD och HD som vigselförrättare utanför församlingen.Fick man från Equmenia reda på förhållandet så jublade de knappast över att en av deras pastorer ägnar sig åt något som kan väcka löje och distansera församlingsmedlemmar, eller för all del utomstående om man ger fog för påstående att präster/pastorer hycklar.
Men huruvida equmeniakyrkan jublade/jublar har ingen relevans för mordet. Det är bara relevant i en tråd vars ämne är exempelvis: ”den förmodat församlingsteologiska relevansen av L*nas livsval”, ”equmeniakyrkans hållning i fråga om mördade pastorers inblandning i otrohetsaffärer” eller menar du på fullt allvar att du tror att equmeniakyrkan är MGM?
Frågorna är off topic.
Citera
2019-10-22, 02:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Frågorna är off topic.

Hur vet du det? Relationen var väl inte destruktiv enbart i kraft av att SD och LW kom att börja behandla varandra illa. Den var destruktiv från början sett till yrkesrollen hon hade när hon vigde mannen hon sedan inledde ett förhållande med.
Om SD är mördaren så är väl motivbilden i den destruktiva relationen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-22 kl. 02:12.
Citera
2019-10-22, 02:09
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”Slitigt i sin tjänst” kan ju betyda
väldigt mycket.
Var det bara en slump att hon slutade
arbeta som pastor i samband med
skilsmässan från UW?
Tröttnade hon på att folk i kyrkan ev. hade
synpunkter och la sig i hur hon levde sitt
liv?
Slitigt i sin tjänst kan betyda jättemycket i en tråd som handlar om det. Jag tröttnar på när frågor som inte rör mordet diskuterad i tråden.
Citera
2019-10-22, 02:14
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Menar du att hon inte reflekterade överhuvudtaget över det att hon hade ett förhållande med en gift man som hon i sin yrkesutövning vigt?
Jag menar att huruvida hon reflekterade över det inte hör hemma i den här tråden.
Citera
2019-10-22, 02:26
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
1. Eftersom media fortfarande titulerar henne för "pastor"
så tycker jag att det hör hemma i den här tråden.

2. Jag och flera med mig har svårt att förstå hur en
kristen pastor kan göra de val hon gjorde.

3. Jag försöker förstå hur detta mord skulle ha kunnat
undvikas. Om hon hade följt reglerna i bibeln så hade
hon aldrig inlett någon affär med SD och då hade hon
antagligen levt idag.

4. Och eftersom hon blev arg när hennes vänner försökte
prata med henne om relationen med SD så kan jag
inte tänka mig att hon skulle ha accepterat att någon
församling försökte lägga sig i vad hon gjorde.

1. Så om media hade kallat henne något annat hade det inte passat in i tråden?

2. Då föreslår jag att du och flera med dig startar en tråd om det.

3. Då föreslår jag att du startar en tråd om det.

4. Där fick du mig! Den frågan och hur den passar in i tråden förstår jag inte alls.
Citera
2019-10-22, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det här är nivån på tråden i ett nötskal. Det går inte att lita på 90% av postarna.
Att sedan kokettera med information man fått via PM är bara för mycket. Skäms!
Kan inte annat än hålla med Dig! Men 90% kanske är lite högt...

Att rosa litar på JM och pm från denne får hon stå för... (där har vi nog denna procentsats vad gäller troende från andra tråddeltagare).
Citera
2019-10-22, 06:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Och hennes ”framgång” som pastor hänger ihop hur med mordet tänkte du?
Tänkte ge dig, som har beröringsskräck med Lenas,s lustar, en liten hint om att det kanske hängde ihop med motivet.

Du kanske har en annan idé om vad som frambringade det våldsamma raseri som berövade LW livet?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-22 kl. 06:29.
Citera
2019-10-22, 06:39
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tänkte ge dig, som har beröringsskräck med Lenas,s lustar, en liten hint om att det kanske hängde ihop med motivet.

Du kanske har en annan idé om vad som frambringade det våldsamma raseri som berövade LW livet?

Ah, jag förstår. Du tänker att GM egentligen mördade L*na för att hon slutade som pastor.
Citera
2019-10-22, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Kommer osökt att tänka på koskit.
Du, glorious och andra störda människor samlas och trängs kring den del av LWs liv som inte var perfekt. Som flugor gottar ni er åt all skit ni kan hitta.
BF kommer tröttna på flugsvärmen, som många tidigare gjort.

Man kan näppeligen förstå hur en mördare tänker, men klart är att SD blev oerhört arg på LW, men inte var det för att hon slutat som pastor många år tidigare.

Snarare var det något med deras olika resor i närtid som utlöste mordet. Det kan även ha varit resultatet av SDs all mer sjuka fantasier om våld och död, hans groteska intresse för det makabra.
Citera
2019-10-22, 06:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Ny artikel i NA. Provläs till 07:23.

Citat:
Den 45-årige man som är huvudmisstänkt för Hjärstamordet ska genomgå en liten sinnesundersökning.
– Jag kan inte svara på varför det görs i det här fallet. Men det är ganska vanligt vid grova brott, säger Åsa Hiding, åklagare och förundersökningsledare.

Citat:

Polisen fortsätter nu med utredningen för att få alla pusselbitar på plats för att se vem – eller vilka – som mördade Lena Wesström...

Åsa Hiding säger att de fortfarande väntar på svar från NFC "på några omtag", samt de håller förhör.

Hon kommer att begära åtalsförlängning gällande SD, då utredningen inte ännu är klar.

Och gällande HD säger Åsa Hiding:

Citat:
– Misstankarna mot personen kvarstår som skäligen misstänkt. Utredningen fortsätter även i den delen, säger Åsa Hiding.

Både SD och HD nekar fortfarande.

Och SD anser själv att gällande honom så är "den psykiska hälsan är god", enligt vad han har sagt till Frivården under personutredningen. Frivården Frivården föreslår i sitt yttrande att domstolen hämtar in en pargraf sju-undersökning.

https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-ska-genomga-liten-sinnesundersokning-jag-kan-inte-svara-pa-varfor
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-10-22 kl. 07:04.
Citera
2019-10-22, 07:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ny artikel i NA. Provläs till 07:23.

Åsa Hiding säger att de fortfarande väntar på svar från NFC "på några omtag", samt de håller förhör.

Hon kommer att begära åtalsförlängning gällande SD, då utredningen inte ännu är klar.

Och gällande HD säger Åsa Hiding:

Både SD och HD nekar fortfarande.

Och SD anser själv att gällande honom så är "den psykiska hälsan är god", enligt vad han har sagt till Frivården under personutredningen. Frivården Frivården föreslår i sitt yttrande att domstolen hämtar in en pargraf sju-undersökning.

https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-ska-genomga-liten-sinnesundersokning-jag-kan-inte-svara-pa-varfor

Tack. Intressant att HD fortfarande utreds som misstänkt. Hon är i samma läge som SD var i tidigare under drygt ett års tid, så det kanske bara är en tidsfråga innan hon också häktas på sannolika skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in