2019-10-22, 07:21
Medlem
GilGrissom82s avatar
"NN upplever att den psykiska hälsan är god", uppger Frivården i sitt yttrande.

https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-ska-genomga-liten-sinnesundersokning-jag-kan-inte-svara-pa-varfor
Citera
2019-10-22, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ny artikel i NA. Provläs till 07:23.

Åsa Hiding säger att de fortfarande väntar på svar från NFC "på några omtag", samt de håller förhör.

Hon kommer att begära åtalsförlängning gällande SD, då utredningen inte ännu är klar.

Och gällande HD säger Åsa Hiding:

Både SD och HD nekar fortfarande.

Och SD anser själv att gällande honom så är "den psykiska hälsan är god", enligt vad han har sagt till Frivården under personutredningen. Frivården Frivården föreslår i sitt yttrande att domstolen hämtar in en pargraf sju-undersökning.

https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-ska-genomga-liten-sinnesundersokning-jag-kan-inte-svara-pa-varfor
Tack för tipset...

Nu när NA har kommit så långt...

Kanske NA kan rodda lite i det ekonomiska också som Honan6 efterlyser/hoppats på (liksom fler i tråden).
Citera
2019-10-22, 07:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Har du någon källa på antagandet att L*na slutade som pastor på grund av skuld? Det tror jag att jag hade känt till, om det var så. Att hon slutade som pastor har inte med mordet att göra, inte med hennes relation till SD heller.

Citat:
Alltså, jag upprepar att jag inte förstår hur det har med mordet att göra. Det är ämne för en annan tråd. Det hör inte hemma här.

Citat:
Men det blir fel i kronologin. Det är off topic.

Absolut att hon skulle ha fått svårt att vara pastor om förhållandet med SD hade sammanfallit med en församlingstjänst. Sånt funkar inte. Tror inte att detta ingick i hennes överväganden dock.

Har inte ämnet om L*nas moraliska förkastlighet nått vägs ände snart? Känns ganska genomtuggat nu?

Citat:
Frågorna är off topic.

Citat:
Slitigt i sin tjänst kan betyda jättemycket i en tråd som handlar om det. Jag tröttnar på när frågor som inte rör mordet diskuterad i tråden.

Citat:
1. Så om media hade kallat henne något annat hade det inte passat in i tråden?

2. Då föreslår jag att du och flera med dig startar en tråd om det.

3. Då föreslår jag att du startar en tråd om det.

4. Där fick du mig! Den frågan och hur den passar in i tråden förstår jag inte alls.

Kanske det är så att du m.fl,s hårda arbete att utelämna vitala delar som rör mordet har någonting att göra med att du ständigt blir påmind av dom?
Kanske en tråd. Vi som vill se någon dömd och struntar i resten. kan passa dig bättre. Den lär dock inte ha samma framgång som denna tråd.
Citera
2019-10-22, 07:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack. Intressant att HD fortfarande utreds som misstänkt. Hon är i samma läge som SD var tidigare, så det kanske bara är en tidsfråga innan hon också häktas på sannolika skäl.

HD´s roll i fallet har svängt lite för mig under detta år, men h*n har alltid varit med som skyldig på ett eller annat sätt. Ibland har man nästan fått känslan av att hon varit ledande, ibland bara en "follower". Men hon har alltid varit med, jag har aldrig trott hon är helt oskyldig. Allra minst efter hennes leende och närmast högfärdiga "parader" med SD direkt efter mordet.

Jag hoppas verkligen polisen, krimtekniker och Åsa Hiding kan reda ut detta. Jag litar på dem i att de gör allt för att komma fram till sanningen och upplever att de gjort/gör ett bra jobb!

För min del får åtalet gärna vänta tills de verkligen har allt de behöver. Jag vill inte att NÅGON som mördat en 3-barnsmamma eller är delaktig i mordet på henne, ska vara fria.

Nu kan vi alla fall utgå från att HD´s "glada nyhet" (Om det nu var en sådan. Själv tycker jag det är fruktansvärt barnsligt att ens skriva A, utan att skriva B. Låter som en 8-åring som ska göra sig märkvärdig.), iallafall INTE var att h*n blivit friad från misstankar om mord.
Citera
2019-10-22, 07:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för tipset...

Nu när NA har kommit så långt...

Kanske NA kan rodda lite i det ekonomiska också som Honan6 efterlyser/hoppats på (liksom fler i tråden).

Jag har nu mailat journalisten på NA, Stefan Hazianastasiou och gett honom en hint om detta och direktlänkar till Honan6´s inlägg.

Hoppas att det leder till något. Återkommer om jag får svar.
Citera
2019-10-22, 07:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kommer osökt att tänka på koskit.
Du, glorious och andra störda människor samlas och trängs kring den del av LWs liv som inte var perfekt. Som flugor gottar ni er åt all skit ni kan hitta.
BF kommer tröttna på flugsvärmen, som många tidigare gjort.

Man kan näppeligen förstå hur en mördare tänker, men klart är att SD blev oerhört arg på LW, men inte var det för att hon slutat som pastor många år tidigare.

Snarare var det något med deras olika resor i närtid som utlöste mordet. Det kan även ha varit resultatet av SDs all mer sjuka fantasier om våld och död, hans groteska intresse för det makabra.

Något säger mig att HD hade mycket större anledning att bli rasande på LW än vad SD hade..
Tror fortfarande att anledingen att SD inte kunnat bindas vid mordet är att det är HD som är GK.
Instämmer att det kan vara någon nån petitess som utlöste mordet men inte att det var motivet till mordet.

Då man kan anta att LW,s oskicklighet med män inte var hastigt förvärvad i och med sortin från församlingen går det inte komma förbi att "avkragandet"kan ha var orsak till detsamma.

Maken som enligt hans fru LW ringde nattetid var dock inte medlem i samma församling som LW
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-22 kl. 08:33.
Citera
2019-10-22, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag har nu mailat journalisten på NA, Stefan Hazianastasiou och gett honom en hint om detta och direktlänkar till Honan6´s inlägg.

Hoppas att det leder till något. Återkommer om jag får svar.
Bra att Du hjälper Honan6!

Kanske ett mail till utredarna med Honans funderingar vore en god idé också... eftersom Du vet hur man gör när man bifogar ett inlägg från tråden. Iof tror jag att dessa har koll på tråden men kanske inte läser allt som skrivs.

Spännande... hoppas Du får svar!
Citera
2019-10-22, 08:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Bra att Du hjälper Honan6!

Kanske ett mail till utredarna med Honans funderingar vore en god idé också... eftersom Du vet hur man gör när man bifogar ett inlägg från tråden. Iof tror jag att dessa har koll på tråden men kanske inte läser allt som skrivs.

Spännande... hoppas Du får svar!

Bryr mig inte så mycket om om jag får svar, men jag hoppas att han river lite i det. Kanske har han redan gjort det, men funnit att det inte fanns något där? Han är en duktig journalist och utredare i alla fall. Inte lat som vissa.

Jag är övertygad om att Polisen läser här. Och alla Honan6´s inlägg finns här för den som vill ha dem samlade:

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?username=Honan6

Men visst kan jag skicka ett meddelande till dem med och kanske ÅH med om jag kan hitta en mail. Men det får bli ikväll efter arbetstid.

Honan6 är en otroligt duktig utredare och h*n ska ha mycket beröm för både utredningar och sammanställningar i tråden!
Citera
2019-10-22, 08:13
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det kan även ha varit resultatet av SDs all mer sjuka fantasier om våld och död, hans groteska intresse för det makabra.

Du kanske borde börja skriva sagor?
eller har du bevis för påståendet?
Citera
2019-10-22, 08:14
Medlem
Idag i Na. "Misstänkte hjärstamördaren ska genomgå liten sinnesundersökning"
Citera
2019-10-22, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Du kanske borde börja skriva sagor?
eller har du bevis för påståendet?

Suck idioten vaknade så fort något negativt skrivs om din hjälte och idol SD. Du kanske har missat det men det har skrivits spaltmeter här i tråden om han makabra humor och intresse.
Som jag tidigare sagt åt dig, det är inte mitt fel om du inte har läsförståelse och du kan heller inte kräva att jag serverar dig allt du inte förstår.
Läs och du skall finna.
Citera
2019-10-22, 08:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: Det är precis därför man inte ska ha
intima förhållanden med människor som redan är
upptagna.
Var fanns LWs respekt och omsorg för HD och barnen?
Var fanns SD:s respekt och omsorg om HD och barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in