Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Tack. Intressant att HD fortfarande utreds som misstänkt. Hon är i samma läge som SD var tidigare, så det kanske bara är en tidsfråga innan hon också häktas på sannolika skäl.
HD´s roll i fallet har svängt lite för mig under detta år, men h*n har alltid varit med som skyldig på ett eller annat sätt. Ibland har man nästan fått känslan av att hon varit ledande, ibland bara en "follower". Men hon har alltid varit med, jag har aldrig trott hon är helt oskyldig. Allra minst efter hennes leende och närmast högfärdiga "parader" med SD direkt efter mordet.
Jag hoppas verkligen polisen, krimtekniker och Åsa Hiding kan reda ut detta. Jag litar på dem i att de gör allt för att komma fram till sanningen och upplever att de gjort/gör ett bra jobb!
För min del får åtalet gärna vänta tills de verkligen har allt de behöver. Jag vill inte att NÅGON som mördat en 3-barnsmamma eller är delaktig i mordet på henne, ska vara fria.
Nu kan vi alla fall utgå från att HD´s "glada nyhet" (
Om det nu var en sådan. Själv tycker jag det är fruktansvärt barnsligt att ens skriva A, utan att skriva B. Låter som en 8-åring som ska göra sig märkvärdig.), iallafall INTE var att h*n blivit friad från misstankar om mord.