2019-10-20, 23:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hujedamej! - Näcken traskar i träsket med en penna mellan tänderna.
Och snart får han sätta tänderna i ett FUP - för här biter väl ingen tunga på åklagaren.
Citera
2019-10-21, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Instämmer .
Man behöver inte vara särskilt begåvad för att förstå att man utsätter sig för andras vrede om man beter sig så omdömeslöst.
Man är däremot särskilt obegåvad om man inte förstår att det är det som är orsaken det okontrollerade våld som ändade Wesström,s liv.

Det blir löjeväckande att man blir påhoppad med glåpord om att man smutskastar ett mordoffer för att man diskuterar det som bör vara uppenbart för alla är motivet.

Nej jag skyller inte mordet på LW.
Vi har stiftat lagar som tydligt visar att den gärningen har mördaren fulla ansvaret för.
Men du gör ju det hela tiden. gloriouslife också.
Citera
2019-10-21, 02:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Men du gör ju det hela tiden. gloriouslife också.

Om man är övertygad om att SD är GM
och att hans motiv var att han är djävulen
själv så behöver man förstås inte gräva i BOs liv.
Men om man vill hitta rätt GM och förstå motivet
till brottet så måste man gräva i BOs liv.
Om du tycker att det som grävs fram är smutsigt
så får det stå för dig.
Jag är bara intresserad av vad som är sant.
Inte av några sagor skapade av kanoniseringslobbyn.
Men skjut budbärarna om det känns bättre.
Som HD tydligen gjorde om man vill tro på Jokerns
uppgifter. Det är väl så man brukar göra om man inte
vill/orkar se sanningen.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-21 kl. 02:40.
Citera
2019-10-21, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror att ni båda kan ha rätt för jag tvivlar inte på dig eftersom allt du PM:at sedan i julas visat sig bevisligen vara sant, nu med facit i hand.

Det kan kanske vara tal om en fika där LW pratade med HD om att SD och hon fortfarande träffade varandra? Även fast HD hade förbjudit SD att fortsätta otroheten ett flertal gånger efter att ha fått reda på det av andra som du säger
Nu har två postare skrivit helt olika vad gäller HDs besök hos LW.

En säger att HD var på plats hos LW

En annan säger precis tvärtemot

Och du skriver att du inte tvivlar på någon av dessa! Någon ljuger bevisligen... tanke på det?

Efter det kommer du med en spekulation om hur det kanske kan ha varit... ja jösses

Hur går den evationen ihop?
Citera
2019-10-21, 06:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och varför skulle HD vilja hjälpa henne?

HD kan ha velat hindra SD från att träffa LW därför att HD vill ha SD för sig själv.
Hur kan HD vilja ha SD om han inte av egen vilja vill ha henne utan måste tvingas att hålla sig borta från andra?
Citera
2019-10-21, 06:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Tack @Rosamund

Jag är, och har varit sannfärdig i det som jag tidigare framfört inom denna tråden, men de flesta vill få mig att framstå som det motsatta.

Det var inte LW som bjöd hem HD på en fika inom sin bostadsrätt och för att där inom då skulle ha berättat för HD öga mot öga, att hon hade haft ett långvarigt förhållande med henne's make.

Det var först en kvinnlig bekant till HD som hade gjort vissa observationer och sedan bestämt sig för att berätta om dessa för HD, vid detta då aktuella tillfället ville inte HD tro på någonting över huvud taget utan lät saken bero.

Vid nästa tillfälle var det en helt annan person som det då handlade om, personen hade både fått till sig vissa saker och även själv gjort en del observationer, till observandum, efter det att personen hade berättat om vad vederbörande hade fått till sig samt sina observationer för HD, blev HD vid detta då aktuella tillfället mycket upprörd och aggressiv, det var just denna personen som HD strax därefter slog en tallrik i huvudet på och kort därefter lämnade HD platsen.

Mvh/ @JokerMannen
Om tallriksattacken verkligen har hänt och du känner till något om den kan du tala om vilket datum (eller ungefärligt datum) den händelsen ägde rum.

Dalaan gav dig chansen att öka din trovärdighet men du föredrog att inte ta tillvara den möjligheten.
Nu har du en ny chans att visa att du verkligen har den information du påstår dig ha.

Din låga trovärdighet har du själv skapat och det är bara du som kan förbättra den.

Ingen av trådens seriösa skribenter verkar tro på dig.
Du har bara support från tokskallarna.
Citera
2019-10-21, 07:04
Medlem
Citat:
Jag kände inte LW men jag känner andra som är
liknande hur hon var.
Eller inte riktigt; inte någon som är kristen pastor
och bär sig åt som hon gjorde.
Jag förstår inte hur hon tänkte.
Och jag är faktiskt chockad över hur den här
tråden har visat mig hur accepterad och utbredd omoralen
är i vårt land. Hur många som försvarar ett sådant
beteende och inte tycks förstå att det är fel.
Att så många inte tycks ha en aning om vad det
innebär att leva som kristen.
Så på så vis kanske man kan säga att jag känner
mig sviken av LW, fast jag aldrig träffat henne.
För att hon inte levde som hon lärde.
Om man inte kan lita på sin vigselförrättare och pastor,
vem kan man då lita på?

Jag är rädd att jag måste göra dig besviken nu, men präster är också människor. Liksom läkare och poliser, lika mycket som svetsaren på Scania.
De som slår sina fruar, är otrogna, fuskar med skatten och super finns i alla kategorier. Alla är människor och ingen är bättre än den andra.

Jag vet präster som legat med församlings fruar, tafsar på konfirmander och supit. LW var också människa, men åtminstone inte utövande pastor.
Vad gäller motivet vet vi inte, men det är ju fritt fram att spekulera.

Vem i hela världen kan man lita på?
Det har jag inget bra svar på, ibland litar jag inte ens på mig själv...
Citera
2019-10-21, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
HD kan ha velat hindra SD från att träffa LW därför att HD vill ha SD för sig själv.
Hur kan HD vilja ha SD om han inte av egen vilja vill ha henne utan måste tvingas att hålla sig borta från andra?
Håller med Dig... kan man i ett äktenskap/förhållande inte lita på sin partner är det inte mycket kvar.
Jag tänker att det finns "hot" överallt om man känner att det inte går att lita på personen ifråga.

Nu valde HD att ta sig ur sitt äktenskap... frågan är varför går hon tillbaka till en otrogen man?
Citera
2019-10-21, 07:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu har två postare skrivit helt olika vad gäller HDs besök hos LW.

En säger att HD var på plats hos LW

En annan säger precis tvärtemot

Och du skriver att du inte tvivlar på någon av dessa! Någon ljuger bevisligen... tanke på det?

Efter det kommer du med en spekulation om hur det kanske kan ha varit... ja jösses

Hur går den evationen ihop?

Hur menar du att ekvationen inte går ihop?

Det JM talar om är första gången HD får reda på affären, det mirdididjul66 talar om kan i så fall vara efter HD förbjudit SD att träffa Lena.
På kafferepet avslöjas att affären fortfarande pågår trots HD:s förbud.
Citera
2019-10-21, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur menar du att ekvationen inte går ihop?

Det JM talar om är första gången HD får reda på affären, det mirdididjul66 talar om kan i så fall vara efter HD förbjudit SD att träffa Lena.
På kafferepet avslöjas att affären fortfarande pågår trots HD:s förbud.
Du får väl läsa JM inlägg igen... hen påstår att LW inte bjudit hem HD... vilket miri... påstod att så var fallet.
Citera
2019-10-21, 08:02
Medlem
Citat:
Om man är övertygad om att SD är GM
och att hans motiv var att han är djävulen
själv så behöver man förstås inte gräva i BOs liv.
Men om man vill hitta rätt GM och förstå motivet
till brottet så måste man gräva i BOs liv.
Om du tycker att det som grävs fram är smutsigt
så får det stå för dig.
Jag är bara intresserad av vad som är sant.
Inte av några sagor skapade av kanoniseringslobbyn.
Men skjut budbärarna om det känns bättre.
Som HD tydligen gjorde om man vill tro på Jokerns
uppgifter. Det är väl så man brukar göra om man inte
vill/orkar se sanningen.
Nu vet varken du, jag eller någon annan om det är SD som är GM (även om han ligger pyrt till).

Vi vet inte om det var otrohet som låg bakom mordet.

Är SD rätt man på rätt plats (där han sitter nu) så kan det ligga något annat än otrohet ligga bakom... har du ens funderat på det? Ekonomi vad gäller geoeventet tex. Skulle så vara är det nog inget LW skriver om i sina geoinlägg.

"kanoniseringslobbyn"... vilka skulle det vara? Och vad betyder det ordet?
Citera
2019-10-21, 08:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du får väl läsa JM inlägg igen... hen påstår att LW inte bjudit hem HD... vilket miri... påstod att så var fallet.

Inte kan ha bjudit hem Lena för att avslöja om otroheten eftersom JM vet att HD fick reda på det av två andra personen ja.

Men att det skett kafferep i andra syften t.ex. att avslöja att affären fortfarande pågår och SD hotar och trakasserar henne, det vet nog mirdididjul66 om som också kände de inblandade.

Jag tvivlar inte på mirdididjul66 och det är inte konstigt att hen vägrar skriva öppet i tråden när skribenter som dig ifrågasätter hen. Då är det inte värt att få människor i SD:s krets förbannade på hen.

Och det är bara jag som förvarar mirdididjul66 trovärdighet också märker jag. Tycker det är dåligt av er andra skribenter att ni inte står upp mer för en postare som kommit med information som bevisligen stämt t.ex. om hoten och trakasserierna. Jag tycker det är otacksamt och rent ut sagt fult av er att låta skribenter som Tufsankatt försöka kasta skugga på en sådan trovärdig postare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in