2019-10-20, 22:18
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Här är jag tvungen och nödd till att replikera med att jag inte håller med dig (och er andra som håller med)

Oavsett om LW var en singel kvinna så anser jag att hon hade ett ansvar i och med att hon ingick i ett förhållande med en gift man. Hon var absolut medveten om vem SD är och den kvinna han är gift med samt deras gemensamma barn som hon bodde granne med.

Jag tycker inte att man som fri eller singel kvinna äger rätt till att inleda förhållanden med gifta män. Det handlar om moraliska värderingar och är i BIG no no i vuxenvärlden.
Så att inte belägga något ansvar på LW är totalt fel från var jag kommer ifrån.

Ville bara få detta sagt då man i tråden helt felaktigt lägger synden på endast en peron trots att det krävs två personer i ett förhållande.

Jo du har rätt. LW:s moral var urusel just i denna situation.Det var fel det hon gjorde.
Senast redigerad av landbandy 2019-10-20 kl. 22:21.
Citera
2019-10-20, 22:26
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD kan ha gett ett dolt budskap/hot i sitt "festliga" skämt om att döttrarnas "hoppråttor" borde grillas. Typ, håller ni inte tyst kommer jag döda kaninerna. Antagligen är kaninerna döttrarnas allt och en stor tröst eftersom deras föräldrar verkat ha varit besatta av sitt GC-liv framför allt.
Skämtet om hoppråttan som middagsmåltid, 3 juli -18: https://coord.info/GLW8M6CJ

HD har blivit fascinerad av kyrkor: "Ja, kyrkor är något SysterHAX fastnat för, så här överraskade jag med att svänga in."
Citera
2019-10-20, 22:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Här är jag tvungen och nödd till att replikera med att jag inte håller med dig (och er andra som håller med)

Oavsett om LW var en singel kvinna så anser jag att hon hade ett ansvar i och med att hon ingick i ett förhållande med en gift man. Hon var absolut medveten om vem SD är och den kvinna han är gift med samt deras gemensamma barn som hon bodde granne med.

Jag tycker inte att man som fri eller singel kvinna äger rätt till att inleda förhållanden med gifta män. Det handlar om moraliska värderingar och är i BIG no no i vuxenvärlden.
Så att inte belägga något ansvar på LW är totalt fel från var jag kommer ifrån.

Ville bara få detta sagt då man i tråden helt felaktigt lägger synden på endast en peron trots att det krävs två personer i ett förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack! Skönt att höra att det finns någon
annan här med någon moral.

Det är fruktansvärt egoistiskt att ha
ett förhållande med någon som redan är
upptagen. Och inte så lite högmodigt att
inbilla sig att hen skulle lämna sin partner
för älskarens / älskarinnans skull.
Instämmer .
Man behöver inte vara särskilt begåvad för att förstå att man utsätter sig för andras vrede om man beter sig så omdömeslöst.
Man är däremot särskilt obegåvad om man inte förstår att det är det som är orsaken det okontrollerade våld som ändade Wesström,s liv.

Det blir löjeväckande att man blir påhoppad med glåpord om att man smutskastar ett mordoffer för att man diskuterar det som bör vara uppenbart för alla är motivet.

Nej jag skyller inte mordet på LW.
Vi har stiftat lagar som tydligt visar att den gärningen har mördaren fulla ansvaret för.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-20 kl. 22:34.
Citera
2019-10-20, 22:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Instämmer .
Man behöver inte vara särskilt begåvad för att förstå att man utsätter sig för andras vrede om man beter sig så omdömeslöst.
Man är däremot särskilt obegåvad om man inte förstår att det är det som är orsaken det okontrollerade våld som ändade Wesström,s liv.

Det blir löjeväckande att man blir påhoppad med glåpord om att man smutskastar ett mordoffer för att man diskuterar det som bör vara uppenbart för alla är motivet.

Nej jag skyller inte mordet på LW.
Vi har stiftat lagar som tydligt visar att den gärningen har mördaren fulla ansvaret för.

Det fetade: speciellt när man citerar hennes egna ord
från sociala media och blir påhoppad av
kanoniseringslobbyn.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-20 kl. 22:55.
Citera
2019-10-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tack för svar! - Ser du några säkringsremmar? - Vad händer vid toppen om vänsterhanden slinter? - Vad tror du hon trevade efter utmed vindflöjelns spets; hela överkroppen hänger i luften?

Det framgår inte av någon av bilderna att hon verkligen är säkrad, men i bilden "Pappa klättrar efter lillan" så ser det ut som det skymtar en rem mellan hennes ben och ovanför hennes högerfot om man drar upp förstoringen. Det är inte bilden där hon sträcker sig efter pilen för där är det vajern som håller masten som syns i samma läge (och lutar åt andra hållet).

Eftersom hon klättrar uppåt så verkar säkringen släpa efter, i värsta fall får man en fallhöjd som är dubbla längden av säkringsrepet (och den sträcka som fästet släpar längs masten). Pappan verkar hålla ett avstånd för att undvika att själv träffas vid ett sådant fall.

Uppe vid pilen borde hon leta efter ledtråd A, det finns bilder på platserna där ledtrådarna är utplacerade. Hon borde möjligen ha placerat en säkring ovanför vajerfästet om hon ska sträcka på sig när hon letar efter ledtråden. Tappar hon taget med vänsterhanden så borde hon stå kvar på fötterna om bara säkringsrepet är spänt, men jag håller med om att det ser ganska riskabelt ut.
Citera
2019-10-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
NEJ det skriver Luxors inte. Du slarvläste ;-) Läs igen.

”Hej där!
Den misstänkte har gjort personutredning hos kriminalvården och de rekommenderar att han ska göra en paragraf 7 rättspsykiatrisk undersökning så det ska den misstänkte SD göra nu och den ska vara klar senast 6/11.”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hen skriver att personutredningen är gjord. Och att P7:a SKA göras.

Inte med ett ord skriver hen att en RPU ska göras.

Det är så lätt en trådsanning uppstår.

JA, jag missuppfattade helt klart. Trodde en P7 var gjord, den pågå bara 1 timme och resultatet fås efter några dagar. Det kanske var svårt med tider eller att polisen lagt in förhör.

Jag missuppfattade definitivt.
Citera
2019-10-20, 23:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JA, jag missuppfattade helt klart. Trodde en P7 var gjord, den pågå bara 1 timme och resultatet fås efter några dagar. Det kanske var svårt med tider eller att polisen lagt in förhör.

Jag missuppfattade definitivt.

Menade inte att låta otrevlig mot dej - ville bara vara extra tydlig för att andra i tråden som läser ikapp inte ska fortsätta spinna vidare på missförståndet. Vi vet hur lätt det kan bli kaos här i tråden
Citera
2019-10-20, 23:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Haha hoppsan, starka känslor för en som påstår sig inte känna henne?
Nej LW hade inget förhållande, hon hade olika relationer. Viss skillnad. Stor skillnad.
Nej jag har aldrig sagt att jag kände henne väl, Men nu till en mer spännande fråga, hur var din relation till henne?

Så bitter och hatisk kan du bara vara om du är avundsjuk eller känner dig sviken av henne.
Vad hände?

Jag kände inte LW men jag känner andra som är
liknande hur hon var.
Eller inte riktigt; inte någon som är kristen pastor
och bär sig åt som hon gjorde.
Jag förstår inte hur hon tänkte.
Och jag är faktiskt chockad över hur den här
tråden har visat mig hur accepterad och utbredd omoralen
är i vårt land. Hur många som försvarar ett sådant
beteende och inte tycks förstå att det är fel.
Att så många inte tycks ha en aning om vad det
innebär att leva som kristen.
Så på så vis kanske man kan säga att jag känner
mig sviken av LW, fast jag aldrig träffat henne.
För att hon inte levde som hon lärde.
Om man inte kan lita på sin vigselförrättare och pastor,
vem kan man då lita på?
Citera
2019-10-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag kände inte LW men jag känner andra som är
liknande hur hon var.
Eller inte riktigt; inte någon som är kristen pastor
och bär sig åt som hon gjorde.
Jag förstår inte hur hon tänkte.
Och jag är faktiskt chockad över hur den här
tråden har visat mig hur accepterad och utbredd omoralen
är i vårt land. Hur många som försvarar ett sådant
beteende och inte tycks förstå att det är fel.
Att så många inte tycks ha en aning om vad det
innebär att leva som kristen.
Så på så vis kanske man kan säga att jag känner
mig sviken av LW, fast jag aldrig träffat henne.
För att hon inte levde som hon lärde.
Om man inte kan lita på sin vigselförrättare och pastor,
vem kan man då lita på?

Sin partner som man svär evig trohet till och att älska i nöd och lust.

Har inte läst någon som inte tycker att LW gjorde fel när hon inledde ett förhållande med en gift man. Det är bara du som försöker spela martyr och göra det till en trådsanning. Däremot håller de flesta inte med dig om hur skulden borde fördelas. Självklart är sveket ifrån SD bra mycket större än ifrån LW. Du får respektera att andra tycker så.
Citera
2019-10-20, 23:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
160731 SD spelar Näcken i storfilmen Jakten på det försvunna kyrksilvret:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/26c9e3a9-0467-491e-8d26-9ba4836ca1a3.jpg
https://coord.info/GLNRWMF1
Hujedamej! - Näcken traskar i träsket med en penna mellan tänderna.
Citera
2019-10-20, 23:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det framgår inte av någon av bilderna att hon verkligen är säkrad, men i bilden "Pappa klättrar efter lillan" så ser det ut som det skymtar en rem mellan hennes ben och ovanför hennes högerfot om man drar upp förstoringen. Det är inte bilden där hon sträcker sig efter pilen för där är det vajern som håller masten som syns i samma läge (och lutar åt andra hållet).

Eftersom hon klättrar uppåt så verkar säkringen släpa efter, i värsta fall får man en fallhöjd som är dubbla längden av säkringsrepet (och den sträcka som fästet släpar längs masten). Pappan verkar hålla ett avstånd för att undvika att själv träffas vid ett sådant fall.

Uppe vid pilen borde hon leta efter ledtråd A, det finns bilder på platserna där ledtrådarna är utplacerade. Hon borde möjligen ha placerat en säkring ovanför vajerfästet om hon ska sträcka på sig när hon letar efter ledtråden. Tappar hon taget med vänsterhanden så borde hon stå kvar på fötterna om bara säkringsrepet är spänt, men jag håller med om att det ser ganska riskabelt ut.
Tack för ett utförligt svar! - Ser också den här remmen ovanför högerfoten. På det hela taget ser det både konstifikt och riskabelt ut. Med tanke på bländande solljus (se lunchfotot) fanns också dubbel anledning att använda hjälm.
Citera
2019-10-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror att ni båda kan ha rätt för jag tvivlar inte på dig eftersom ➡allt du PM:at sedan i julas visat sig ➡bevisligen vara sant, nu med facit i hand.

Det kan kanske vara tal om en fika där LW pratade med HD om att SD och hon fortfarande träffade varandra? Även fast HD hade förbjudit SD att fortsätta otroheten ett flertal gånger efter att ha fått reda på det av andra som du säger

Tack @Rosamund

Jag är, och har varit sannfärdig i det som jag tidigare framfört inom denna tråden, men de flesta vill få mig att framstå som det motsatta.

Det var inte LW som bjöd hem HD på en fika inom sin bostadsrätt och för att där inom då skulle ha berättat för HD öga mot öga, att hon hade haft ett långvarigt förhållande med henne's make.

Det var först en kvinnlig bekant till HD som hade gjort vissa observationer och sedan bestämt sig för att berätta om dessa för HD, vid detta då aktuella tillfället ville inte HD tro på någonting över huvud taget utan lät saken bero.

Vid nästa tillfälle var det en helt annan person som det då handlade om, personen hade både fått till sig vissa saker och även själv gjort en del observationer, till observandum, efter det att personen hade berättat om vad vederbörande hade fått till sig samt sina observationer för HD, blev HD vid detta då aktuella tillfället mycket upprörd och aggressiv, det var just denna personen som HD strax därefter slog en tallrik i huvudet på och kort därefter lämnade HD platsen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in