2019-10-19, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Fotboja får man väl bara om man har ett jobb, skola eller sysselsättning typ praktik genom AF?

Iaf var det så för några år sedan när en granne dömdes för liknande brott. Han fick fängelse men ansökte om boja men var arbetslös så han fick vackert traska in i finkan.

Känns ju inte som att F får fortsätta med sitt jobb. Plus att just det jobbet är väl omöjlig att sköta med fotboja?

Du har helt rätt, ingen sysselsättning, ingen boja. Har man tidigare haft boja måste det gå 5 år innan man ånyo kan ansöka om intensivövervakning som det så fint heter.
Citera
2019-10-21, 02:52
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Vilken tragisk och sorglig familj. Någon som vet hur F´s pappa reagerat på det här?
Var hade Anna ont när hon medicinerades? När slutade hon? Kan det ha varit mha hennes tabletter som F började med C? Och kanske någon fler i familjen...

F´s pappa är väl missbrukare, som jag förstått det, har hon haft kontakt med honom och hans droger mån tro?

Inte för att jag försvarar Anna Book, hon är förkastlig, men jag tror inte hon någonsin erkänt missbruk. (Länk som motsäger mig mottas tacksamt om någon har?)

Men ibland måste patienter medicineras med tunga doser av narkotiska preparat och det är för många mycket svårt att sedan trappa ut medicinen. Vissa mår sämre än andra. Då kan patienten läggas in för att modulera nedtrappningen och få hjälp med sitt mående. Jag tror det är detta Anna menar när hon uttalat sig om "avgiftning".
Citera
2019-10-21, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
Felicia svarar i förhöret på frågan vad hon har i jobbväskan att hon hade bland annat läkemedel samt sötningsmedel. Vem har med sig en påse med sötningsmedel i jobbväskan när man går runt och säljer elabonnemang? Blir hon inbjuden på kaffe så ofta så hon måste ha med sig sötningsmedel 🙄?

Kan det möjligtvis ha missats att undersöka om innehållet verkligen var bara sötningsmedel?

Det var förmodligen i originalförpackning, annars skulle det testats.
Citera
2019-10-21, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Hon hade tjänstebil tills hon blev av med körkortet. Stod också något i fupen om att hon behövt betala en summa för en bil på företaget.

Hon knackar dörr och nasar elavtal. Inte en chans att hon hade tjänstebil för det. Däremot kan jag tänka mig att hon var förare av den bil som kör omkring nasargänget. Men att hon fick kicken från den uppgiften när hon kvaddade bilen.
Detta kallar alltså Anna att "Ha tjänstebil.".
Citera
2019-10-21, 03:22
Medlem
Det var enligt FUP oreda i tantens badrum efter att Felicia varit där, Felicia var dessutom där inne väldigt länge. Det tyder på desperation från Felicias sida. Hon hade Göta Energi jackan på sig. Hon visste att hon lätt kunde bli identifierad, ändå lämnade hon badrummet i märkbar oreda. Jag tror drogbruket kan ha varit en reell orsak.

Hon borde vetat att detta betydde att polisen kunde vara på väg ändå behöll hon stöldgods och narkotika i sin väska. Så kanske är hon också rejält korkad. Hon kunde gömt hela stashen någon annan stans. Gå ut i närmsta grönområde och lägg det under en buske eller något för att sedan hämta det innan de åker till nästa stad. Antingen är hon dum i huvudet eller så desperat att hon inte vill riskera den enda chansen hon har att ha råd att bruka.

Hon är van att inte behöva jobba för sitt uppehälle, i alla fall inte med ett jobb hon finner ansträngande, hon har varit sysslolös i årslånga perioder. Nu tror jag att (förmodligen) Roberto satt ett ultimatum att om hon skulle få flytta med till nya huset så måste hon ta vilket jobb hon än får.

Därav detta jobb som inte är bättre än telemarketing och förmodligen sker på provision. Resa runt i landet och bo på vandrarhem, dela rum, kök och dusch. Ta hand om sig själv och inte ha mammas fyllda kylskåp och skafferi, sitt eget rum med en bekväm säng och säkert ofta lagad mat som ställs på bordet. Jag kan lätt tänka mig att det blev ett hårt uppvaknande och ett tillfälligt festbruk av narkotika blivit något hon tar till regelbundet för att orka med.

Det bästa hon isf kan göra är att erkänna att hon tappat kontrollen över drogerna. Förhoppningsvis döms hon till rehab och kan då i terapin dessutom ta itu med sin relation till Anna.

Att hon även påverkats av Annas stölder säger jag inte emot.
Citera
2019-10-21, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Tack för info, ja det känns som det blir i varberg då. Såg i de handlingar jag fick från varbergs tingsrätt att de begärt något yttrande som skulle vara inlämnat senast 20/11 så kanske blir efter det då. Jag lägger upp bilder här på det jag fick ut från vbg tingsrätt, jag har även begärt ut de gamla domarna från Stockholms tingsrätt men inte fått dem ännu

https://postimg.cc/gallery/1k5o4jc7u/

Hur har dessa domar hållits från Lexbase!? Jag vet en person som listas som förekommande på Lexbase pga oenighet om en privatskuld som sköttes civilrättsligt.
Citera
2019-10-21, 10:47
Medlem
Varberg tingsrätt har skickat ut en påminnelse eftersom Felicia inte svarat på delgivningen. Därför har inte tingsrätten satt ut något datum för rättegången svarar inte Felicia på påminnelsen nu så kan hon bli efterlyst. Påminnelsen gick ut den 17 Oktober och hon måste svara senast den 24:e på Torsdag
Citera
2019-10-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Varberg tingsrätt har skickat ut en påminnelse eftersom Felicia inte svarat på delgivningen. Därför har inte tingsrätten satt ut något datum för rättegången svarar inte Felicia på påminnelsen nu så kan hon bli efterlyst. Påminnelsen gick ut den 17 Oktober och hon måste svara senast den 24:e på Torsdag

Hahahaha detta blir bara mer och mer, vart ska det sluta? Skulle sitta snyggt med en efterlysning efter henne!
Citera
2019-10-21, 11:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Hahahaha detta blir bara mer och mer, vart ska det sluta? Skulle sitta snyggt med en efterlysning efter henne!
Det Efternamn08 skriver stämmer oftast inte så vi bör nog avvakta mera info.
Citera
2019-10-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det Efternamn08 skriver stämmer oftast inte så vi bör nog avvakta mera info.

Bara att granska uppgiften. Vem som helst kan anonymt dubbelkolla med Varbergs tingsrätt 0340628400 om att Felicia ej hörsammat tingsrättens delgivning och att en påminnelse gått ut och om hon inte hörsamma den så kommer man skicka delgivningsnsn alt lysa henne.

Det bästa vore ändå om Felicia skrev på delgivningen. Preskreptionen är väl 5 år?
Citera
2019-10-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Det var förmodligen i originalförpackning, annars skulle det testats.

Det tror jag också.
Citera
2019-10-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Tack för info!
Ska bli intressant att se om hon svarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in