2019-10-20, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag är absolut inte feminist. Jag tycker bara att kvinnor ska göra mer för att ta hand om män, på samma sätt som män alltid har gjort med kvinnor.

2) Kvinnor börjar redan idag att betala för män. I 40% av hushåll i USA är kvinnan den som har högre inkomst.

a) Men vi är bara i början av den processen. Vi ska ha ett samhälle där män som inte känner för att jobba ska kunna välja att vara hemma-män med en kvinna som försörjer dem.

3) Ja det är bra för jämställdheten om kvinnorna tar över på arbetsmarknaden.

Jamen fan vad bra! Vi är på väg dit med stormsteg! Är du inte glad?!

Varför sitter du då och kallar kvinnor för värdelösa djur, eller förresten värre än djur, som ska förtryckas och tas ifrån alla mänskliga rättigheter?! Som ska våldtas och låsas in, serva sina män, föda ungar och städa. Säljas på marknad kättrade i kedjor.

Eller vem skrev vad nu igen?
Citera
2019-10-20, 21:53
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Prostituerade hjälpte inte honom och kommer inte att hjälpa liknande typer. Inte ens sexköp 1 gång i veckan gör de ensamma männen nöjda när de ser kollegor gifta sig och få barn samt kunna använda familjeinkomsten till en trevlig bostad.
Inte känner sig sexköparen mindre ensam när kollegorna pratar om de saker de gör med sin partner som trevliga semesterresor för ingen kommer att vara intresserade av höra om sista bordellbesöket

Så du menar att det är lika bra att börja snickra på en bunker istället för att hoppas på att de börjar öppna bordeller i storstan?
Citera
2019-10-20, 21:54
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nja..däremot, INNAN man har sex, då är han möjligtvis det. När han väl har sitt på det torra så lugnar sig dörrmattatendensen oftast rätt rejält. Tills nästa gång han vill ha sex. Men detta ser man igenom fort.

Ja, du ser själv vilken makt kvinnor har över män.

Citat:
Tänk att vi liksom är de enda som ser detta. Vår intellektuella nivå måste ligga en bra bit över de flesta antifeministers här.

Jo, ni har säkert en intellektuell nivå som överstiger de sexuellt frustrerade hannarna här men vad hjälper det när problemet kvarstår?

Hur ska de sexuellt frustrerade hannarna få sex? Finns det någon intellektuell lösning på problemet?

Eller är det möjligtvis så att det blir mera spännande med sexuellt frustrerade hannar som springer lösa på samma sätt som en skog blir mera spännande om det springer vargar i den?
Citera
2019-10-20, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du borde väl begripa att det är ett retoriskt experiment för att blottlägga ert hyckleri.

Man måste vara intelligent för att lyckas genomföra något sådant, du vet annars framstår man bara som en sjuk och förvirrad kvinnohatare. Och det enda som händer är att man förlorar sin egen trovärdighet.

Dessutom är det en efterhandskonstruktion från din sida för att inte förlora ansiktet helt.
Citera
2019-10-20, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Så du menar att det är lika bra att börja snickra på en bunker istället för att hoppas på att de börjar öppna bordeller i storstan?
Börja du snickra på en bunker, sen får du själv flytta in i en bunker på Kumla.
Citera
2019-10-20, 22:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jamen fan vad bra! Vi är på väg dit med stormsteg! Är du inte glad?!

Varför sitter du då och kallar kvinnor för värdelösa djur, eller förresten värre än djur, som ska förtryckas och tas ifrån alla mänskliga rättigheter?! Som ska våldtas och låsas in, serva sina män, föda ungar och städa. Säljas på marknad kättrade i kedjor.

Eller vem skrev vad nu igen?

1) Jag tycker att kvinnor borde göra mycket mer.

2) Jag tycker att samhället skulle vara bättre om män ägde kvinnor och kunde göra vad de ville med dem.

3) Vi har experimenterat med att ge kvinnor rättigheter i 100 år nu och det har inte gått nåt vidare bra. Det är dags att vi provar något nytt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Börja du snickra på en bunker, sen får du själv flytta in i en bunker på Kumla.

Det ändrar inte på faktumet att vi kommer att ha 10.000 tals sexuellt frustrerade män. Så om du inte vill ha fler våldtäkter måste du legalisera sexhandel.
Citera
2019-10-20, 22:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Man måste vara intelligent för att lyckas genomföra något sådant, du vet annars framstår man bara som en sjuk och förvirrad kvinnohatare. Och det enda som händer är att man förlorar sin egen trovärdighet.

Dessutom är det en efterhandskonstruktion från din sida för att inte förlora ansiktet helt.

Vilken gammal snipa du är... Jag har varit konsekvent från början till slut. Började som renodlad libertarian på forumet, som jag klädsamt nog kryddat med ett kryddmått konservatism över åren. Däremot har ni fått brallorna neddragna till fotknölarna ett flertal gånger. Märker ni inte det, ja då ska ni inte komma och gnälla på andra.

Förstår du inte att vinden håller på att vända och att kvinnohatskortet och rasistkortet är devalverade å det grövsta, på grund av flitigt överanvändande från er sida? Tiden har sprungit ifrån er. Ni är bittra och uppgivna. Jag själv vädrar tydligt morgonluft. Inget kommer någonsin att bli som förr, och referensramarna och problemformuleringsprivilegiet kommer att vara totalt omkullkastade. Vänstern och feministerna sätter inte agendan längre. Det är slut med det. Det gäller sexarbete, men det gäller alla andra frågor i lika hög utsträckning.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-10-20 kl. 22:19.
Citera
2019-10-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Prostituerade hjälpte inte honom och kommer inte att hjälpa liknande typer. Inte ens sexköp 1 gång i veckan gör de ensamma männen nöjda när de ser kollegor gifta sig och få barn samt kunna använda familjeinkomsten till en trevlig bostad.
Inte känner sig sexköparen mindre ensam när kollegorna pratar om de saker de gör med sin partner som trevliga semesterresor för ingen kommer att vara intresserade av höra om sista bordellbesöket
Eviga gräl, hypergami, frun manipulerar barnen för att få leverage ......

Få män lever i dessa relationer du beskrev med en svensk kvinna. Kanske med en latinamerikanska, afrikanska eller asiatiska.

Svenska kvinnor har inte mycket att erbjuda en man längre.
Citera
2019-10-20, 22:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du borde väl begripa att det är ett retoriskt experiment för att blottlägga ert hyckleri. Om män väljer att stanna hemma och bli försörjda av kvinnor så har jag inget problem med detta. Jag utgår från individen. Samhället ska enligt mitt sätt att se det ha ett brett spektrum av livsstilar som kan existera parallellellt med varandra, utan att ens behöva ha gemensamma beröringspunkter. Oavsett om det handlar om frikyrkofantatiker eller sexarbetare. Du sköter ditt, jag och mina likasinnade sköter vårt. Lägg inte näsan i blöt där den inte hör hemma.

Fast tidigare har du sagt att kvinnor inte bör ha rösträtt om jag inte minns fel. Att du ändrar åsikter mitt i terminen kan inte jag veta.

Sen går det inte att alla sköter sig själv helt och hållet. Till exempel är det helt uppenbart i denna tråd att de män som köper sex skulle vara ett okontrollerat gäng om ingen styrde upp det. Du till exempel har bevisat om och om igen att du inte rår på dina drifter, och således kan inte samhället strunta i att lägga sig i. Tänk om ingen la sig i mäns sexualdrift och hjälpte dem att uppföra sig, hur i allsindar tror du att det skulle se ut?

Och sist- vilket hyckleri är det du menar att Babben vill visa angående oss?
Citera
2019-10-20, 22:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Till exempel är det helt uppenbart i denna tråd att de män som köper sex skulle vara ett okontrollerat gäng om ingen styrde upp det.

Hur är det uppenbart? Det är tvärtom, män som får ligga blir glada och nöjda.

Citat:
Du till exempel har bevisat om och om igen att du inte rår på dina drifter, och således kan inte samhället strunta i att lägga sig i.

Det är tvärtom du har visat att du inte klarar av att ha sex på ett normalt sätt. Därför måste samhället lägga sig i och hjälpa dig och din framtida man.

Citat:
Tänk om ingen la sig i mäns sexualdrift och hjälpte dem att uppföra sig, hur i allsindar tror du att det skulle se ut?

1) Um, män skulle köpa sex och ha färre destruktiva beteenden.

2) Jämför hur mycket män bråkar på krogen jämfört med hur lite de bråkar på bordeller.

Citat:

Att det är okay för kvinnor att ha valmöjligheter men inte för män.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Eftersom du inte är klok nog att räkna ut det själv så ska jag ge dig en ledtråd. Ni svenska kvinnor vill ha kakan och äta den. Världen fungerar inte så. Rättigheter följs av skyldigheter. Vill man ta med ena handen, så får man ge med den andra. Det är inte svenska kvinnor och feminister som själva ska äga och avgöra frågan om sexhandelns legala status i landet.
Citera
Bannlyst
Hur kan feminister motivera att det är okej för kvinnor att sälja sex men förbjudet för män att köpa?

Det är ju sjukt. Formellt får kvinnorna alltså retas med fittan framme och ingen man får betala för att komma till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in