2019-10-20, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Förr i tiden jobbade män medan kvinnor var hemma. Kvinnor tyckte att det sög och krävde att få byta plats med männen.

2) Så nu är det kvinnors tur att jobba och mäns tur att stanna hemma.

3) Sen kan kvinnor frivilligt jobba och ge sin inkomst till män, eller så kan vi tvinga dem same-same really.

4) Oroa dig inte det är ingen som kommer att vilja äga dig.

I sann radikalfeministisk anda vill du alltså skicka hem männen så att kvinnorna kan ta över alla positioner i samhället. Från statsminister till gruvarbetare.

Ja det är klart kvinnorna får betala för männen i ditt samhälle, kvinnorna kan ju inte låta dem svälta eller hur.

Eftersom du är radikal så räcker det inte för dig att män och kvinnor förvärvsarbetar sida vid sida som det är nu. Männen ska tas ifrån sina arbeten och lämna plats åt kvinnorna.

Varför skulle jag tillåta att någon ägde mig, jag hade varit ett praktexemplar i din utopi.
Citera
2019-10-20, 21:32
Avslutad
Citat:
1) Men svara nu på mitt argument: varför är det fel att män och kvinnor som satsar på karriären och därför har svårt att träffa partners köper sex?

2) Tänk nu på att det här kommer att drabba många kvinnor i en snar framtid. Det är därför som gigolos håller på att bli socialt acceptabla i många Anglo länder.

3) Ska en kvinna som jobbar mycket, kanske reser i jobbet, och som bara vill ha sex bli straffad om hon betalar en man för sex?

4) Ska kvinnor som jobbar i karriär-yrken gå utan sex för att ni tycker det?

Jag har redan svarat på detta. Uppdatera varandra, detta är fan pinsamt.
Citera
2019-10-20, 21:32
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ingen av de kirurger eller andra typer av läkare jag känner har haft några problem att träffa en partner inte minst för att de flesta är sociala och kan umgås med kvinnor. Ett och annat undantag finns det självfallet även i läkarkåren som likt bunkerläkaren har personlighetsstörning men det är färre än bland it-folk där det kryllar av ufon

Bunkerläkaren var ju ett bra exempel på hur det kan gå när en kåta hannar inte får det de behöver.

Så är det inte dags att lösa problemet istället för att kackla?
Citera
2019-10-20, 21:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ingen av de kirurger eller andra typer av läkare jag känner har haft några problem att träffa en partner inte minst för att de flesta är sociala och kan umgås med kvinnor. Ett och annat undantag finns det självfallet även i läkarkåren som likt bunkerläkaren har personlighetsstörning men det är färre än bland it-folk där det kryllar av ufon

1) Men om du jobbar mycket, och jobbar skift, då har du inte tid att träffa en partner.

2) Min väninna som också är läkare har samma problem. Hon är ensam för att hon har inte tid att dejta.

a) Hon har träffat flera partners genom åren. Men hon har haft dry periods också. Ska hon gå utan sex i 3 år till för du inte vill att hon ska betala en kille för ett ligg?

3) Sen ska man ju också gå ner i vikt, göra sig fin, gå på danskurs, andra saker för att vara attraktiv för det motsatta könet.

4) Så om man råkar vara ett ufo i IT branschen, ska man bli dömd till sexlöshet då? Dö som oskuld för att man inte är bra på att ragga?
Citera
2019-10-20, 21:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Gör inte det det hela ännu mer orättvist? Att min man som är en loser får sitta hemma och chilla och har en kvinna som passar upp på honom, medan din man som är en winner inte får något av det?

a) Borde inte du belöna din man för att han är mycket bättre än min man?

2) Det beror på att män har vuxit upp en normer som säger att de förväntas jobba. Precis som kvinnor brukade växa upp med normer som sa att de förväntasdes vara hemma.

a) Vi accepterade inte att kvinnor skulle vara hemma bara för att de ville det. Så varför skulle vi göra annorlunda med män?

3) Det finns massor med saker som män kan göra hemma: Xbox, träning, sex, hobbies, utflykter, och så vidare.

1) Men kvinnor har alltid jobbat även när de varit gravida. Det är inga problem.

2) Det krävs ingen speciell fysisk för att sitta på ett kontor. Lämna 1800 talet.

1) För att det handlar om jämställdhet. Så länge vi har en norm som säger att män måste jobba även om de inte vill kommer det att påverka kvinnors karriärer negativt.

2) Om vi ska få in fler kvinnor i karriärer måste vi få in fler män i hemmen.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag avskyr framförallt mainstream svenska kvinnor. Det är jag stolt över.

De enda "kvinnor" med hang-ups här är du, Adina och Moment22. Ni är ju simpla mobbare själva, så kom inte och snacka etik och moral med mig.

Hur vore det att hålla sig till ämnet?

Detta med "babianen", och ditt förhållningssätt till vederbörande är ett rätt intressant psykologiskt fenomen får jag säga. Precis som en sexköpares hjärna är intressant psykologiskt fenomen.
Läs nu hur Babianen vill att kvinnor tar över samhället och att män ska in i hemmen.

Jag frågar igen, vad är det du inte förstår?
Citera
2019-10-20, 21:35
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför skulle jag tillåta att någon ägde mig, jag hade varit ett praktexemplar i din utopi.

Nu brukar det ju vara kvinnor som äger män. När en kvinna bjuder på sex så blir mannen hennes dörrmatta per automatik.
Citera
2019-10-20, 21:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I sann radikalfeministisk anda vill du alltså skicka hem männen så att kvinnorna kan ta över alla positioner i samhället. Från statsminister till gruvarbetare.

Ja det är klart kvinnorna får betala för männen i ditt samhälle, kvinnorna kan ju inte låta dem svälta eller hur.

Eftersom du är radikal så räcker det inte för dig att män och kvinnor förvärvsarbetar sida vid sida som det är nu. Männen ska tas ifrån sina arbeten och lämna plats åt kvinnorna.

1) Jag är absolut inte feminist. Jag tycker bara att kvinnor ska göra mer för att ta hand om män, på samma sätt som män alltid har gjort med kvinnor.

2) Kvinnor börjar redan idag att betala för män. I 40% av hushåll i USA är kvinnan den som har högre inkomst.

a) Men vi är bara i början av den processen. Vi ska ha ett samhälle där män som inte känner för att jobba ska kunna välja att vara hemma-män med en kvinna som försörjer dem.

3) Ja det är bra för jämställdheten om kvinnorna tar över på arbetsmarknaden.

4) För att ingen vill ha något att göra med en gnatig tant.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Tänk att vi liksom är de enda som ser detta. Vår intellektuella nivå måste ligga en bra bit över de flesta antifeministers här.

r/iamverysmart/
Senast redigerad av Babianen 2019-10-20 kl. 21:39.
Citera
2019-10-20, 21:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Nu brukar det ju vara kvinnor som äger män. När en kvinna bjuder på sex så blir mannen hennes dörrmatta per automatik.

Nja..däremot, INNAN man har sex, då är han möjligtvis det. När han väl har sitt på det torra så lugnar sig dörrmattatendensen oftast rätt rejält. Tills nästa gång han vill ha sex. Men detta ser man igenom fort.
Citera
2019-10-20, 21:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Jag är absolut inte feminist. Jag tycker bara att kvinnor ska göra mer för att ta hand om män, på samma sätt som män alltid har gjort med kvinnor.

2) Kvinnor börjar redan idag att betala för män. I 40% av hushåll i USA är kvinnan den som har högre inkomst.

a) Men vi är bara i början av den processen. Vi ska ha ett samhälle där män som inte känner för att jobba ska kunna välja att vara hemma-män med en kvinna som försörjer dem.

3) Ja det är bra för jämställdheten om kvinnorna tar över på arbetsmarknaden.

GAME IS UP, Babbsan.
Citera
2019-10-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Bunkerläkaren var ju ett bra exempel på hur det kan gå när en kåta hannar inte får det de behöver.

Så är det inte dags att lösa problemet istället för att kackla?
Prostituerade hjälpte inte honom och kommer inte att hjälpa liknande typer. Inte ens sexköp 1 gång i veckan gör de ensamma männen nöjda när de ser kollegor gifta sig och få barn samt kunna använda familjeinkomsten till en trevlig bostad.
Inte känner sig sexköparen mindre ensam när kollegorna pratar om de saker de gör med sin partner som trevliga semesterresor för ingen kommer att vara intresserade av höra om sista bordellbesöket
Citera
2019-10-20, 21:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Detta med "babianen", och ditt förhållningssätt till vederbörande är ett rätt intressant psykologiskt fenomen får jag säga. Precis som en sexköpares hjärna är intressant psykologiskt fenomen.
Läs nu hur Babianen vill att kvinnor tar över samhället och att män ska in i hemmen.

Jag frågar igen, vad är det du inte förstår?

Du borde väl begripa att det är ett retoriskt experiment för att blottlägga ert hyckleri. Om män väljer att stanna hemma och bli försörjda av kvinnor så har jag inget problem med detta. Jag utgår från individen. Samhället ska enligt mitt sätt att se det ha ett brett spektrum av livsstilar som kan existera parallellellt med varandra, utan att ens behöva ha gemensamma beröringspunkter. Oavsett om det handlar om frikyrkofantatiker eller sexarbetare. Du sköter ditt, jag och mina likasinnade sköter vårt. Lägg inte näsan i blöt där den inte hör hemma.
Citera
2019-10-20, 21:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Prostituerade hjälpte inte honom och kommer inte att hjälpa liknande typer. Inte ens sexköp 1 gång i veckan gör de ensamma männen nöjda när de ser kollegor gifta sig och få barn samt kunna använda familjeinkomsten till en trevlig bostad.
Inte känner sig sexköparen mindre ensam när kollegorna pratar om de saker de gör med sin partner som trevliga semesterresor för ingen kommer att vara intresserade av höra om sista bordellbesöket

1) Alltså... har du druckit?

2) Har du sett hur de flesta gifta kvinnor ser ut? Och sen ett par skrikiga barn på det. Cherry on top med ett brutalt bostadslån.

3) Inser du att de flesta sexköpare är gifta män med barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in