2019-10-20, 20:57
  #6205
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Bara för att du postar en bild betyder det inte att du inte är ett troll. Det kan helt enkelt inte existera en människa som inte klassas som utvecklingsstörd som befinner sig på din nivå. Du är i särklass det absolut tramsigaste exemplar till kvinna eller man jag varit med om. Och du säger emot dig själv hela tiden. Så, nej, jag tror inte att du är på riktigt.


Moralpanik och slut shaming de luxe! Skäms du inte ens? Stick med Jenny9 på kafferep på församlingshemmet.
Citera
2019-10-20, 20:59
  #6206
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Moralpanik och slut shaming de luxe! Skäms du inte ens? Stick med Jenny9 på kafferep på församlingshemmet.

Vari ligger moralpaniken mitt lilla hjärtegull?
Och vari ligger slutshamingen?
Citera
2019-10-20, 21:03
  #6207
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vari ligger moralpaniken mitt lilla hjärtegull?
Och vari ligger slutshamingen?

Nu kommer vi full circle: ert förakt mot frigjorda kvinnor, och att ni inte tål eller klarar av sexuell konkurrens. Jag har 100 % respekt för kvinnor som Babianen. Gillar människor som vågar tänka utanför boxen rent generellt. Svenska kvinnor är generellt oerhört konforma och konsensusinriktade och därmed också väldigt tråkiga. Du själv och Jenny9 är två perfekta exempel på detta.
Citera
2019-10-20, 21:04
  #6208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så du tror att personen är förvirrad på gränsen till schizofren på allvar?

Kan mycket väl stämma. Det är ju som att två olika personer skriver under nicket. Och hon förnekar ju att den andre är herr Babian.
Lever man under orimliga förhållanden är det inte sällan människor utvecklar dissociativ personlighetsstörning
Citera
2019-10-20, 21:05
  #6209
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
5) Om kvinnor var livegna skulle du kunna få en man, har du tänkt på det?

Men hur ska kvinnor kunna vara starka självständiga karriärkvinnor som försörjer familjen och betalar för sina män om vi gör kvinnor livegna?

Någon har nämligen under ditt nick suttit och skrivit jättemycket om att kvinnor måste ta över männens roll i samhället som huvudförsörjare för att göra rätt för sig och att det är kvinnornas tur nu. Och hur väldigt viktigt det är att kvinnor inte är som barn utan starka och självständiga och inte i behov av män.

Nu vill någon annan under ditt nick göra kvinnor livegna, alltså motsatsen till självständiga och självbestämmande.
Citera
2019-10-20, 21:06
  #6210
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Finns gott om arroganta självupfyllda män i den generationen som tror att de är över andra för att de lyckats utbilda sig och tjänat bra med pengar. Nu håller de på att bli omkörda av unga kvinnor (och män) och det håller inte deras uppblåsta egon för.

1) Bor du i ett feministisk kollektiv eller var får du allt ifrån?

2) Nu vet inte jag vilken generation WordWarrior tillhör men jag har aldrig träffat en äldre man som har varit arrogant för att han har haft utbildning och pengar. Det är löjligt. Tvärtom brukar män i den åldern vara ödmjuka.

3) Yngre killar som har fått sin första befodran, de är däremot ofta arroganta och tror att "they have it going on".

4) Vem är det som blir omkörd i vad? Har du överhuvudtaget varit i karriärsvängen?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så du tror att personen är förvirrad på gränsen till schizofren på allvar?

Kan mycket väl stämma. Det är ju som att två olika personer skriver under nicket. Och hon förnekar ju att den andre är herr Babian.


Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hah, ja detta är ett sannerligen intressant fenomen. Det ÄR dock mycket intressant att användare som WW inte reflekterar över vad som skrives överhuvudtaget, utan det räcker med att en kvinna har samma åsikter som honom gällande sex, så är allt grönt.

Men också "herr babian"? Vad är det för oseriöst trams.
Undrar om det överhuvudtaget existerat en "herr Babian" på det kontot nånsin...

Jag tror att ni projicerar många av er personliga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Alla kirurger har en operation efter en annan ibland så blir det bara en enda per dag om den tar 7-8 timmar att utföra

De kirurger jag jobbat med hade verkligen inga problem att träffa någon partner dock så träffade de flesta en partner som själva var läkare eller sjuksköterskor

1) Min morbror jobbade i många många år tills han fick problem med ryggen.

2) Jag är säker på att många träffar nån till slut, men det tar en lång tid, och vad ska de göra under tiden?

3) Vi kan tänka oss att kvinnan som hyrde en gigolo kommer att träffa en man till slut.

a) Men under tiden som hon har sin karriär kan hon vilja kunna njuta av livet och ha sex då och då.

b) Vill du hindra den kvinnan från att ha sex på sina egna vilkor?

4) Ska man inte få ha sex om man jobbar i ett karriär-yrke?

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Bara för att du postar en bild betyder det inte att du inte är ett troll. Det kan helt enkelt inte existera en människa som inte klassas som utvecklingsstörd som befinner sig på din nivå. Du är i särklass det absolut tramsigaste exemplar till kvinna eller man jag varit med om. Och du säger emot dig själv hela tiden. Så, nej, jag tror inte att du är på riktigt.

3. Nu jobbar ju varken du eller din man, så vem betalar för hushållet med era fyra barn? Inte våra skattepengar hoppas jag. Herr och fru Babian, skäms på er!
Jag har inte barn nä, men jag är inte intresserad av att arbeta arslet av mig för det. Som tidigare nämnt har jobbet aldrig varit prio ett i livet, varför skulle jag lägga energi på att göra karriär?
Finns mycket annat kul man kan göra istället.

5. Att jag är själv beror inte precis på att jag inte kan få en man.

6. De flesta jobb kräver förmåga till eget tänkande. Om du inte kan tänka kan du överhuvudtaget inte följa en enkel instruktion, hönshjärna
Så, hur ska du lösa att alla kossor i Svea rike ska ut i arbete och att alla briljanta män samtidigt ska inta hemmets trygga vrå för att spela tv-spel och ligga med fötterna på bordet och röven på sofflocket?

1) Om det här är du så är det här anledningen till att du inte har en man. Är nån här villig att ta henne?

2) Min mamma betalar. Hon betalar in mer i skatt än vad du nånsin kommer att göra.

3) Av samma anledning som män alltid har fått lägga energi på att göra karriär: det är bra när man har en familj att försörja.

5) Sure sis, it's not you, it's them.

6) Om du inte har utseendet till din fördel, så kommer du få betala för en man förr eller senare.
Citera
2019-10-20, 21:12
  #6211
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu kommer vi full circle: ert förakt mot frigjorda kvinnor, och att ni inte tål eller klarar av sexuell konkurrens. Jag har 100 % respekt för kvinnor som Babianen. Gillar människor som vågar tänka utanför boxen rent generellt. Svenska kvinnor är generellt oerhört konforma och konsensusinriktade och därmed också väldigt tråkiga. Du själv och Jenny9 är två perfekta exempel på detta.

Ohh shit du, vilken nivå du lägger dig på vuxna människa.

Var är här någon frigjord kvinna som överhuvudtaget skulle kunna konkurrera med mig?

Det enda jag ser är en kvinna med rejäla allvarliga hang ups och om något kan jag känna genuint medlidande.

"Tänka utanför boxen" var det ja, kommer från en man som hatar kvinnor, ett hat som är lika gammalt som gatan.
__________________
Senast redigerad av Jenny9 2019-10-20 kl. 21:15.
Citera
2019-10-20, 21:15
  #6212
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Lever man under orimliga förhållanden är det inte sällan människor utvecklar dissociativ personlighetsstörning

Ja livet som hemmafru med barn och nanny är hårt. Tänker gå med i feministiskt initiativ och protestera mot patriarkatet som har tvingat mig till dessa orimliga förhållanden.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men hur ska kvinnor kunna vara starka självständiga karriärkvinnor som försörjer familjen och betalar för sina män om vi gör kvinnor livegna?

Någon har nämligen under ditt nick suttit och skrivit jättemycket om att kvinnor måste ta över männens roll i samhället som huvudförsörjare för att göra rätt för sig och att det är kvinnornas tur nu. Och hur väldigt viktigt det är att kvinnor inte är som barn utan starka och självständiga och inte i behov av män.

Nu vill någon annan under ditt nick göra kvinnor livegna, alltså motsatsen till självständiga och självbestämmande.

1) Förr i tiden jobbade män medan kvinnor var hemma. Kvinnor tyckte att det sög och krävde att få byta plats med männen.

2) Så nu är det kvinnors tur att jobba och mäns tur att stanna hemma.

3) Sen kan kvinnor frivilligt jobba och ge sin inkomst till män, eller så kan vi tvinga dem same-same really.

4) Oroa dig inte det är ingen som kommer att vilja äga dig.
Citera
2019-10-20, 21:16
  #6213
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ohh shit du, vilken nivå du lägger dig på vuxna människa.

Var är här någon frigjord kvinna som överhuvudtaget skulle kunna konkurrera med mig?

Det enda jag ser är en kvinna med rejäla allvarliga hang ups och om något kan jag känna genuint medlidande.

"Tänka utanför boxen" var det ja, kommer från en man som hatar kvinnor, ett hat som är lika gammal som gatan.

Jag avskyr framförallt mainstream svenska kvinnor. Det är jag stolt över.

De enda "kvinnor" med hang-ups här är du, Adina och Moment22. Ni är ju simpla mobbare själva, så kom inte och snacka etik och moral med mig.

Hur vore det att hålla sig till ämnet?
Citera
2019-10-20, 21:20
  #6214
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu kommer vi full circle: ert förakt mot frigjorda kvinnor, och att ni inte tål eller klarar av sexuell konkurrens. Jag har 100 % respekt för kvinnor som Babianen. Gillar människor som vågar tänka utanför boxen rent generellt. Svenska kvinnor är generellt oerhört konforma och konsensusinriktade och därmed också väldigt tråkiga. Du själv och Jenny9 är två perfekta exempel på detta.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2019-10-20, 21:26
  #6215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Bor du i ett feministisk kollektiv eller var får du allt ifrån?

2) Nu vet inte jag vilken generation WordWarrior tillhör men jag har aldrig träffat en äldre man som har varit arrogant för att han har haft utbildning och pengar. Det är löjligt. Tvärtom brukar män i den åldern vara ödmjuka.

3) Yngre killar som har fått sin första befodran, de är däremot ofta arroganta och tror att "they have it going on".

4) Vem är det som blir omkörd i vad? Har du överhuvudtaget varit i karriärsvängen?






Jag tror att ni projicerar många av er personliga problem.



1) Min morbror jobbade i många många år tills han fick problem med ryggen.

2) Jag är säker på att många träffar nån till slut, men det tar en lång tid, och vad ska de göra under tiden?

3) Vi kan tänka oss att kvinnan som hyrde en gigolo kommer att träffa en man till slut.

a) Men under tiden som hon har sin karriär kan hon vilja kunna njuta av livet och ha sex då och då.

b) Vill du hindra den kvinnan från att ha sex på sina egna vilkor?

4) Ska man inte få ha sex om man jobbar i ett karriär-yrke?



1) Om det här är du så är det här anledningen till att du inte har en man. Är nån här villig att ta henne?

2) Min mamma betalar. Hon betalar in mer i skatt än vad du nånsin kommer att göra.

3) Av samma anledning som män alltid har fått lägga energi på att göra karriär: det är bra när man har en familj att försörja.

5) Sure sis, it's not you, it's them.

6) Om du inte har utseendet till din fördel, så kommer du få betala för en man förr eller senare.
Ingen av de kirurger eller andra typer av läkare jag känner har haft några problem att träffa en partner inte minst för att de flesta är sociala och kan umgås med kvinnor. Ett och annat undantag finns det självfallet även i läkarkåren som likt bunkerläkaren har personlighetsstörning men det är färre än bland it-folk där det kryllar av ufon
Citera
2019-10-20, 21:28
  #6216
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ohh shit du, vilken nivå du lägger dig på vuxna människa.

Var är här någon frigjord kvinna som överhuvudtaget skulle kunna konkurrera med mig?

Det enda jag ser är en kvinna med rejäla allvarliga hang ups och om något kan jag känna genuint medlidande.

"Tänka utanför boxen" var det ja, kommer från en man som hatar kvinnor, ett hat som är lika gammalt som gatan.

1) Men svara nu på mitt argument: varför är det fel att män och kvinnor som satsar på karriären och därför har svårt att träffa partners köper sex?

2) Tänk nu på att det här kommer att drabba många kvinnor i en snar framtid. Det är därför som gigolos håller på att bli socialt acceptabla i många Anglo länder.

3) Ska en kvinna som jobbar mycket, kanske reser i jobbet, och som bara vill ha sex bli straffad om hon betalar en man för sex?

4) Ska kvinnor som jobbar i karriär-yrken gå utan sex för att ni tycker det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in