2019-10-20, 17:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Har lite samma känsla kring dem här matcherna. Förväntningarna är extremt låga. Matcherna under mourinho/ole vs klopp har varit EXTREMT trista. Noll känslor. Målsnålt och väldigt få händelser överlag. Nu har jag ingen fakta att backa upp det med men el clasico borde väl vara en större fotbollsmatch globalt. Har kanske varit det senaste säsongerna iallafall. Känns som att vi får gå tillbaka till fergusons tid för att hitta den där rivaliteten och glöden i dessa matcher. Fergie mot benitez. När gerrard, carra, scholes giggs och allt vad dem hette spelade och lagen hade sina duster. Nu känns det väldigt trött. Hoppas lagen går mer för det i år. Liverpool var ju nöjda med en poäng förra säsongen. Hoppas inte klopp är lika feg denna gång. Och uniteds heder står på spel. Då borde man inte kunna gå ut på halvfart och vänta på liverpool.

Känns som att rivaliteten överlag i premier league gått ned sig. United-arsenal är ju inte vad den än gång var. United-city rivaliteten har ju tagit ett steg tillbaka. Nu kanske mycket beror på uniteds och arsenals kräftgång också, men profilerna har ju försvunnit mycket ochså. Även rivaliteten som byggdes upp lite mellan chelsea arsenal under mourinho vs wenger är ju borta.
Håller med i vad du skriver om att Real-Barcelona är troligen idag en större rivalmatch än vad Liverpool-Man Utd är men historiskt sätt så är MU vs Liverpool en större match, men på slutet av 90 talet och över hela 00-talet så var rivaliteten mellan Arsenal och MU var mkt större än vad rivaliteten mellan MU och Liverpool var, ordkrigen mellan Wenger och Ferguson, de ville inte prata med varandra. Patrick Vieira vs Roy Keane, Tony Adams vs Andy Cole, Marc Overmaars vs Denis Irwin.. Arsenal-fansen hatade Man Utd och allt som hade med den den klubben att göra och samma gällde för MU-fansen mot Arsenal. Jag kan dock inte minnas att det var ngn större rivalisering mellan Ferguson och Benitez? hursomhelst så var Arsenal-Man Utd eran en den bästa tiden av PL. Jämför Wenger vs Ferguson mot Pep vs Klopp.. lol, när Arsenal vs Man Utd var som hetast så drev vi med psykningar flera veckor i förväg av matchen. Synd att dagens fotboll är så steril
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-20 kl. 17:22.
Citera
2019-10-20, 19:28
Medlem
Ovcharkas avatar
Är det såhär United ska spela på sikt, eller är det bara tillfälligt till truppen blivit bättre?

Sjukt tråkig fotboll. Matchen såg ut som en match i FA-cupen där ett storlag möter ett division 1-lag. Liverpool möter den berömda Mourinho-bussen som nu Solskjaer tagit över nycklarna till.
Citera
2019-10-20, 19:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag hoppas på 0-3 och klass-skillnad. Jag tror på ett vilt frustande kämpande United, ett Liverpool som har svårt att växla upp och skapa riktigt tryck och målchanser. 1-1, Ole lives to fight another day med en riktig kämpainsats att visa upp för världen, ett kryss som känns som en seger.

Och så blev det.

Säger en del att United glider in med femback. All out defense och hoppas på kontring på hemmaplan. Men det passade laget lysande. Lite som Chelsea-matchen där man vann med 4-0 - passade laget perfekt att vara reaktivt och använda James och Rashford när motståndet tappar boll på offensiv planhalva.

Liverpool har väl inte glänst särskilt ofta den här säsongen så att de skulle vara så där fenomenala som de kan vara i 90 minuter hade jag inte räknat med heller. Med det sagt, väldigt uddlösa.

Det här såg ut lite som en svår bortamatch mot Watford eller Wolverhampton. En klart sämre motståndare men med en reaktiv matchplan, som får utdelning av den.

Jag tycker nog Origi ska ha frisparken på 1-0, samtidigt lägger han sig går all in på att han ska få frisparken. Det funkar inte. Exakt den chans United väntade på.

Gällande Manes bortdömda 1-1: Enligt regelboken helt korrekt att döma bort. Men. Regelboken suger på den här punkten. Bollen får övht inte nudda i en hand på en offensiv spelare i uppbyggnaden till ett mål, även om det enligt regeln inte är en bestraffningsbar hands om det sker annars (boll söker hand, oväntad boll). Det skapar inkonsekvens - ta med handen alltid bestraffningsbart om det blir mål, men inte annars. Inte om det förhindrar ett mål, eller om det sker på mittplan. Regeln är bara till nackdel för anfallarna men aldrig försvararna, och den är inkonsekvent i hur hands fungerar. Laportes hands mot Spurs, som sen ledde till mål ett annat exempel där det blir tydligt hur kass regeln är.

Salah saknades idag, bara medge även om jag verkligen inte är hans största supporter. Den bevakning han drar på sig ger mer utrymme för Firmino och Mane.

Daniel James har all potential i världen att bli en riktig hatspelare för mig. Gillar inte hur han förstärker och simulerar för att skapa spelavbrott. Visst, alla gör det, men han har den där Busquets-nivån i sig som är riktigt vidrig. Jaja, Atkinson borde blåst när han fick smällen i huvudet, men läget just innan var så uppenbart enbart för att fördröja. Förmodligen det här med då han sprang som en gasell direkt efter.

Vore jag United-supporter hade jag ändå inte känt mig nöjd med att de bästa insatserna kommer när laget tillåts spela som om de vore Burnley och mötte City på hemmaplan. Det är väl en styrka att kunna spela så när det krävs, men laget och klubben har betydligt högre ambitionsnivå än så. Spela park the bus mot Liverpool hemma är något som ska göras sista 10 vid ledning, inte från avspark.

En pinne på OT är inte att förakta, men visst är jag lite frustrerad över att det såg ut som det gjorde. Det ska inte behöva vara så här, Liverpool borde kunna höja sig och knäcka det här United-laget. Men uppenbarligen inte. Skönt att man lyckades rädda en pinne i varje fall, en förlust hade varit tyngre att bära.
Citera
2019-10-20, 19:52
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Dåligt av Liverpool, bra inställning av United. Taktiskt bra av United också.

Löjligt besviken men tur att det inte blev förlust åtminstone. Såg bättre ut efter målet men det var så dags då. Hemma mot Tottenham härnäst i ligan. Behövs en reaktion. Men mest en vinst.
Citera
2019-10-20, 20:46
Avslutad
Man kan kraftigt ifrågasätta spelarnas inställning när det saknades vilja och energi i den viktigaste matchen för fansen.

Sen får Klopp ta på sig en del med. Vad är det som gör att han har så pass stor respekt för United?

Mittfältet med Wini Fabinho och Henderson ser allt för ofta ut så här, med andra ord bedrövligt faktiskt. Att Henderson fick vara kvar så länge var en gåta. Stora skillnader när Keita och Lallana fick komma in som är mycket bättre bollspelare.

Med facit i hand borde självklart Lovren gått förre efter fina matchen mot Leicester. Matip var inte bra idag.

Ändå starkt ta en pinne och Klopp lyckas ju ändå med bytena även om dom är sena.
Citera
2019-10-20, 22:07
Avstängd
ms18s avatar
Souness borde inte få vara på tv. Vilken jobbig och dryg jävel att behöva diskutera med.
Citera
2019-10-20, 23:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Souness borde inte få vara på tv. Vilken jobbig och dryg jävel att behöva diskutera med.
Gillar Souness, även om han kan framstå som en komiker i bland. Jag gillar Souness främst för hans fotbollskunskaper, men jag gillar också att Souness kan ta diskussioner på ett sakligt sätt och att han är anti-PK.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-20 kl. 23:16.
Citera
2019-10-20, 23:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Man kan kraftigt ifrågasätta spelarnas inställning när det saknades vilja och energi i den viktigaste matchen för fansen.

Sen får Klopp ta på sig en del med. Vad är det som gör att han har så pass stor respekt för United?

Mittfältet med Wini Fabinho och Henderson ser allt för ofta ut så här, med andra ord bedrövligt faktiskt. Att Henderson fick vara kvar så länge var en gåta. Stora skillnader när Keita och Lallana fick komma in som är mycket bättre bollspelare.

Med facit i hand borde självklart Lovren gått förre efter fina matchen mot Leicester. Matip var inte bra idag.

Ändå starkt ta en pinne och Klopp lyckas ju ändå med bytena även om dom är sena.

Nu har ju inte Lallana eller Keita direkt varit superstars för Liverpool, men frågeställningen är befogad. Liverpool förlorade den taktiska matchen idag. Man visste att United skulle sitta lågt och gå på kontring, kanske hade en spelare som kan öppna försvaret varit att föredra framför Klopps tre skogshuggare på mitten. Ox, Lallana och Keita tillför något annat än standardfältarna.

Om Keita får vara lite skadefri och får lite flyt i det, hoppas jag han kan ta tröjan från Henderson och vara den där nyckeln i anfallet. Just nu är det på topptrion, om de inte får några ytor är det ett inlägg från Trent eller Robertson som ska fixa biffen. Skogshuggarna är inte på plan för att slå några öppnande passningar direkt.
Citera
2019-10-21, 06:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Det är sällant att jag håller med vad Roy Keane säger men här så har han 101% rätt.. youtube.com/watch?v=hLZhSB26nyI . Kan ni föreställa är att Patrick Vieira och Roy Keane eller David Seaman och Peter Schmeichel stog och kramade varandra innan match? tycker istället att spelarna i en match som denna ska säga fuck off till spelarna från motstånderlaget i tunneln.
Citera
2019-10-21, 09:28
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det är sällant att jag håller med vad Roy Keane säger men här så har han 101% rätt.. youtube.com/watch?v=hLZhSB26nyI . Kan ni föreställa är att Patrick Vieira och Roy Keane eller David Seaman och Peter Schmeichel stog och kramade varandra innan match? tycker istället att spelarna i en match som denna ska säga fuck off till spelarna från motstånderlaget i tunneln.

jodo det kan jag nar det galler schmeichel
https://www.youtube.com/watch?v=JUqg49uKIfE
Citera
2019-10-21, 13:49
Medlem
R.Bloodworths avatar
Nu kommer det låta som att jag underminerar Liverpool, vilket jag inte gör, Liverpool är just nu en av världens 3 bästa lag utan tvekan.
Men jag känner att en stor del av Liverpools succé i ligan har mycket att göra med att resterande lag inte levererar. City möjligen, som inte är fantastiska just nu men långt ifrån bedrövliga. Tycker inte Liverpool sett så himla bra ut helt ärligt trots alla poäng man lyckats samla på sig på dessa få matcher.

Arsenal, Tottenham, Chelsea och United är långt, lååångt ifrån bra. Chelsea gör det dock rätt bra utifrån deras förutsättningar, men känner att Liverpool nånstans har ett "frikort" när så många lag inte är bra.
Citera
2019-10-21, 17:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
jodo det kan jag nar det galler schmeichel
https://www.youtube.com/watch?v=JUqg49uKIfE
Hehe.. Minns när Seaman och Schmeichel började att bråka i tunneln inför Arsenal-Man Utd på Highbury i 1998, dagens fotbollsspelare är mesiga bögar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in