Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Liverpool borde vara extremt besvikna om det bara blir oavgjort imorgon... Spelmässigt har nog MU varit sämst i PL hittills och oavsett historik och "Liverpool brukar ha svårt på OT" så möter de kanske det svagaste MU-laget senaste 30 åren som dessutom har 4-5 startspelare skadade eller icke-100% (kanske någon på bänken) medans Liverpool själva har kanske sitt starkaste lag på 30 år.
Visst jag förstår grejen med att hålla nere förväntningarna och man vill inte säga på förhand att det är en lätt vinst då en mirakel-insats och ett kryss genast framstår som ett uselt resultat, men personligen som MU supporter så ser jag allt under 0-2 som en bonus. Skulle säga att det är en 5-10-85 favör eller liknande. Tror nästan enda chansen MU har är att Liverpool åker på en eller två utvisningar samt att Mane och Salah har en stolpe-ut match där de sumpar 10-15 chanser.
Antijinxare där. Med låga förväntningar blir man aldrig besviken, en fin paroll!
På papper är matchen klar. Liverpool är här och nu både en och två nummer större än dagens United. Spelar man matchen 100 gånger kommer Liverpool vinna 80-85 st av dem, tror du har rätt på siffrorna där.
Men. Fotboll funkar ju inte så. Rivalmöte och alla odds emot sig. Motivationen för United kommer spruta genom öronen. Även om skickligheten inte kan matchas mot Liverpool kommer spelarna gå genom eld. Sälja sig billigt finns inte. Matchbilden kommer passa United lysande - i deras hemmaborg kommer de kunna ligga lågt och gå på kontring, ge bort initiativet.
Liverpool är lite mer sårbara defensivt än tidigare, nyckelspelare har haft långa resor för landslaget, spelet har inte sett kanon ut - och ett kryss på Old Trafford är inte dåligt, det är 2 plus - godkänt, taget, helt ok. Även om denna United-upplaga är den svagaste i mannaminne.
Jag hoppas på 0-3 och klass-skillnad. Jag tror på ett vilt frustande kämpande United, ett Liverpool som har svårt att växla upp och skapa riktigt tryck och målchanser. 1-1, Ole lives to fight another day med en riktig kämpainsats att visa upp för världen, ett kryss som känns som en seger.
Det betyder såklart inget i slutändan då han ändå är borta senast i december, men här och nu ger det fula och heroiska kryss man levererar imorgon lite andhål för en pressad manager och klubb.
Så knäpper alla vi LFC-fans händerna i stilla bön och repeterar tre gånger: inga skador. Inga skador. Inga skador. Amen.