2019-10-19, 12:59
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Tror snarare på ett oavgjort resultat i söndagens match än en utskåpning i Liverpools favör. Man United har för tillfället en diger skadelista och är i usel form men det var längesedan Liverpool plockade 3 poäng på Old Trafford trots att det varit klasskillnad mellan lagen i några år nu. De har kanske sin bästa möjlighet på länge att slå United men jag har en känsla av att det inte kommer bli så lätt som många vill göra gällande.

Däremot tror jag att Liverpool kommer dominera spelmässigt. United lär väl parkera bussen, få något slumpmål eller en straff med sig och harva till sig ett kryss.

Liverpool har bara vunnit 17 av 95 matcher på old trafford. Tror med på ett oavgjort resultat!
Citera
2019-10-19, 13:27
Moderator
zanteras avatar
Liverpool borde vara extremt besvikna om det bara blir oavgjort imorgon... Spelmässigt har nog MU varit sämst i PL hittills och oavsett historik och "Liverpool brukar ha svårt på OT" så möter de kanske det svagaste MU-laget senaste 30 åren som dessutom har 4-5 startspelare skadade eller icke-100% (kanske någon på bänken) medans Liverpool själva har kanske sitt starkaste lag på 30 år.

Visst jag förstår grejen med att hålla nere förväntningarna och man vill inte säga på förhand att det är en lätt vinst då en mirakel-insats och ett kryss genast framstår som ett uselt resultat, men personligen som MU supporter så ser jag allt under 0-2 som en bonus. Skulle säga att det är en 5-10-85 favör eller liknande. Tror nästan enda chansen MU har är att Liverpool åker på en eller två utvisningar samt att Mane och Salah har en stolpe-ut match där de sumpar 10-15 chanser.
Citera
2019-10-19, 20:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Liverpool borde vara extremt besvikna om det bara blir oavgjort imorgon... Spelmässigt har nog MU varit sämst i PL hittills och oavsett historik och "Liverpool brukar ha svårt på OT" så möter de kanske det svagaste MU-laget senaste 30 åren som dessutom har 4-5 startspelare skadade eller icke-100% (kanske någon på bänken) medans Liverpool själva har kanske sitt starkaste lag på 30 år.

Visst jag förstår grejen med att hålla nere förväntningarna och man vill inte säga på förhand att det är en lätt vinst då en mirakel-insats och ett kryss genast framstår som ett uselt resultat, men personligen som MU supporter så ser jag allt under 0-2 som en bonus. Skulle säga att det är en 5-10-85 favör eller liknande. Tror nästan enda chansen MU har är att Liverpool åker på en eller två utvisningar samt att Mane och Salah har en stolpe-ut match där de sumpar 10-15 chanser.

Antijinxare där. Med låga förväntningar blir man aldrig besviken, en fin paroll!

På papper är matchen klar. Liverpool är här och nu både en och två nummer större än dagens United. Spelar man matchen 100 gånger kommer Liverpool vinna 80-85 st av dem, tror du har rätt på siffrorna där.

Men. Fotboll funkar ju inte så. Rivalmöte och alla odds emot sig. Motivationen för United kommer spruta genom öronen. Även om skickligheten inte kan matchas mot Liverpool kommer spelarna gå genom eld. Sälja sig billigt finns inte. Matchbilden kommer passa United lysande - i deras hemmaborg kommer de kunna ligga lågt och gå på kontring, ge bort initiativet.

Liverpool är lite mer sårbara defensivt än tidigare, nyckelspelare har haft långa resor för landslaget, spelet har inte sett kanon ut - och ett kryss på Old Trafford är inte dåligt, det är 2 plus - godkänt, taget, helt ok. Även om denna United-upplaga är den svagaste i mannaminne.

Jag hoppas på 0-3 och klass-skillnad. Jag tror på ett vilt frustande kämpande United, ett Liverpool som har svårt att växla upp och skapa riktigt tryck och målchanser. 1-1, Ole lives to fight another day med en riktig kämpainsats att visa upp för världen, ett kryss som känns som en seger.

Det betyder såklart inget i slutändan då han ändå är borta senast i december, men här och nu ger det fula och heroiska kryss man levererar imorgon lite andhål för en pressad manager och klubb.

Så knäpper alla vi LFC-fans händerna i stilla bön och repeterar tre gånger: inga skador. Inga skador. Inga skador. Amen.
Citera
2019-10-19, 20:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Ska bli intressant att se en av de bästa tränarna i PL ställas mot den klart sämsta tränaren i PL i morgon, hade jag varit Liverpool-fan så hade allt annat än en säker seger med minst 2 mål varit underkänt.
Citera
2019-10-19, 21:52
Medlem
Ovcharkas avatar
Tror inte på nån större rivalitet mellan lägen (United - Liverpool). Vem är United i United liksom? Rashford? Spelar han ens? Och även om han gör det så är han ju inte direkt nån med stålpsyke som hatar att förlora.

Det blir en vanlig match, och en vanlig match vinner Liverpool. Finns risk att det blir pinsamt att vara hemmasupporter. Laget får aldrig låna boll och alla ansatser till kontringar dödas direkt.

Tror inte på stora siffror dock. 0-2. Gör United mål på en fast situation så kan det bli 1-3.
Citera
2019-10-19, 23:08
Medlem
Imbazs avatar
Imorgon spelar de 2 absolut största lagen i england, de 2 största i världen tillsammans med spanska giganterna barca och real.

oavsett resultat så kan ingen annan supporter till andra lag skratta år något av lagen eller dess supportrar.

matchen sänder mer än VM finalerna, mer än superbowl, detta är fan världens match, är så jävla taggad.

Jag har varit med i Liverpools mörka tid på 2000talet och har insett att under våran mörka tid, hur uträknade vi än var så hade vi 50% chans att vinna eller får ett bra resultat med oss, så det gäller även iår när United är i den situationen, som jag mkt väl vet hur den känns, men imorgon borde de ha hoppet om ett bra resultat med tankte på hur mkt vi kunde prestera under det tidiga 2010talet då united var mkt bättre än oss.

Denna matchen är den matchen man helst vill vinna, borta mot Utd, alla andra matcher är fan mellanmjölk.
Citera
2019-10-20, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Men. Fotboll funkar ju inte så. Rivalmöte och alla odds emot sig. Motivationen för United kommer spruta genom öronen. Även om skickligheten inte kan matchas mot Liverpool kommer spelarna gå genom eld. Sälja sig billigt finns inte. Matchbilden kommer passa United lysande - i deras hemmaborg kommer de kunna ligga lågt och gå på kontring, ge bort initiativet.
Young mot Salah, enough said. Spelar ingen roll hur mycket Young än VILL, han blir inte snabbare eller bättre vänsterback för det (vilket synts ett längre tag).

Går Liverpool för fullt från minut 1 och inte är mentalt avslagna för de vet att de i skrivande stund är fyra klasser bättre så står det 0-3 innan minut 25, sen kan man diskutera i paus om man vill förnedra eller spara energi.
Citera
2019-10-20, 09:37
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Hur konstigt det än låter så är målvaktspositionen nog det jag oroar mig mest för. Alisson är världsklass men matchotränad och därmed inte på topp än och hur mycket Adrian än imponerat överlag känns det inte helt tryggt.

Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Young mot Salah, enough said. Spelar ingen roll hur mycket Young än VILL, han blir inte snabbare eller bättre vänsterback för det (vilket synts ett längre tag).
Så har det låtit de senaste mötena också. Hur mycket har Salah imponerat då?

Även om jag inte är säker på seger är givetvis allt annat en seger en besvikelse.
Citera
2019-10-20, 09:57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tror inte på nån större rivalitet mellan lägen (United - Liverpool). Vem är United i United liksom? Rashford? Spelar han ens? Och även om han gör det så är han ju inte direkt nån med stålpsyke som hatar att förlora.

Det blir en vanlig match, och en vanlig match vinner Liverpool. Finns risk att det blir pinsamt att vara hemmasupporter. Laget får aldrig låna boll och alla ansatser till kontringar dödas direkt.

Tror inte på stora siffror dock. 0-2. Gör United mål på en fast situation så kan det bli 1-3.
Har lite samma känsla kring dem här matcherna. Förväntningarna är extremt låga. Matcherna under mourinho/ole vs klopp har varit EXTREMT trista. Noll känslor. Målsnålt och väldigt få händelser överlag. Nu har jag ingen fakta att backa upp det med men el clasico borde väl vara en större fotbollsmatch globalt. Har kanske varit det senaste säsongerna iallafall. Känns som att vi får gå tillbaka till fergusons tid för att hitta den där rivaliteten och glöden i dessa matcher. Fergie mot benitez. När gerrard, carra, scholes giggs och allt vad dem hette spelade och lagen hade sina duster. Nu känns det väldigt trött. Hoppas lagen går mer för det i år. Liverpool var ju nöjda med en poäng förra säsongen. Hoppas inte klopp är lika feg denna gång. Och uniteds heder står på spel. Då borde man inte kunna gå ut på halvfart och vänta på liverpool.

Känns som att rivaliteten överlag i premier league gått ned sig. United-arsenal är ju inte vad den än gång var. United-city rivaliteten har ju tagit ett steg tillbaka. Nu kanske mycket beror på uniteds och arsenals kräftgång också, men profilerna har ju försvunnit mycket ochså. Även rivaliteten som byggdes upp lite mellan chelsea arsenal under mourinho vs wenger är ju borta.
Citera
2019-10-20, 10:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Angående allegri diskussionen har han aldrig varit speciellt bra på att utveckla unga spelare. Alltså måste united börja om IGEN. Inför säsongen tog man ju ett beslut att satsa på det unga, egna och brittiska. Kasta lukaku och sanchez. Bänka fred osv. In med mctominay. Tuanzebe. Greenwood. James. AWB. Ska man bara året senare ge upp det? För allegri tror inte jag är rätt man att leda det laget.

Sen innebär också allegri en återgång till mourinho fotbollen. Där man underkastar sig sina motståndare och låter dem föra matcherna. Vill man att united ska tillbaka till det tråkiga spelet? Kanske har klubben fallit så lågt att supportrarna skiter i vilket och bara vill återfå hedern. Och nej united är inte roliga att se nu heller men jag tror det mer beror på dålig tränare och trupp snarare än att ole vill att det ska vara så trist. Han är helt enkelt för dålig tränare.

Poch tycker jag är bättre då. Bra på att utveckla egna spelare. Visat i tottenham. Står för en offensiv och rolig fotboll. Han själv är nog ganska trött på levy och spurs. Och frågan är om inte spurs är trötta på honom också snart. Alltså skulle united kanske kunna köpa loss honom billigare. Om det nu inte går så åt helvete att han får sparken tillochmed.

Oavsett vad så spelar det egentligen ingen roll vem som tar över så länge woodward fattar dem sportsliga besluten. Där måste man börja. In med någon som kan fotboll.
Citera
2019-10-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Angående allegri diskussionen har han aldrig varit speciellt bra på att utveckla unga spelare. Alltså måste united börja om IGEN. Inför säsongen tog man ju ett beslut att satsa på det unga, egna och brittiska. Kasta lukaku och sanchez. Bänka fred osv. In med mctominay. Tuanzebe. Greenwood. James. AWB. Ska man bara året senare ge upp det? För allegri tror inte jag är rätt man att leda det laget.
.

Jag har dålig koll på Allegri förutom resultaten men om det stämmer som du skriver är det ju en solklar Unitedvärvning. Säga en sak, göra tvärtom har varit deras melodi ett antal år och det lär fortsätta.

Var inne på i somras hur idiotiskt det var att låta Ole bossa över ett så viktigt transferfönster när världen visste att han skulle vara borta innan jul.
Citera
2019-10-20, 12:08
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Är det inte bättre att du utvecklar om det är någonting du inte håller med om?

Tycker ett "lol" sammanfattar det bra. Jag håller inte med dig om nåt och ditt inlägg känns inte värt att besvara, men iom att det var så verklighetsfrämmande så blev det ett "lol".

Det är inte den största matchen. Du får backa bandet 30 år för att den ens ska kunna utmana om det.

När United ens var nåt att räkna med för tio år sen så var det Arsenal som var matchen. Inte Liverpool. Inte Everton. Inte City.

Idag är City överlägset bäst i Manchester så det känns mest som att ingen i United - supporter eller spelare/tränare - vill möta dom.

Sett till hela världen är Real - Barca störst. Utan konkurrens.

"Denna matchen är den matchen man helst vill vinna [...] alla andra matcher är fan mellanmjölk."

Jösses... För Liverpool är det en om möjligt en halvjobbig match psykiskt iom trycket att "det här ska de vinna lätt", vilket de ska också.

Och andra matcher är mer intressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in