2019-10-19, 23:58
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Tänkte jag skulle titta förbi Classic lite för att se hur mycket man egentligen behövde grinda, och det är ju helt makabert.

Snart 5 timmar in på en troll priest och är inte level 10 än. Hade förstås kunnat vara lite mer effektiv, men det är verkligen helt otroligt segt.
Och då har jag haft noll konkurrens om resurser. Det är tillräckligt med folk i Durotar (på Flamelash, ska tilläggas) för att hitta hjälp helt enkelt.
XP av gathering? Icke.
Flight paths där man minns att de fanns i retail? Icke.
Göra mer än 7 attacker innan mana är slut? Absolut inte!

Och pengarna törs man knappt tala om.
Har inte köpt något vatten, för det har jag helt enkelt inte råd med när talents är köpta. Och då plockar jag med mig varje pinal för att sälja.
Som resultat får jag helt enkelt stå och vänta på rutin.

En sak att tänka på när man levlar som du i längden kommer att spara en del guld på det är att endast köpa skill som du verkligen kommer att behöva. Nu är jag inte tillräckligt kunnig på just präst men de flesta klasser har skills som inte används direkt mycket under levlingsproccesen.
Citera
2019-10-20, 00:08
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Va fan, är nu i strat och vad droppar om inte samma BOE epic head som i natt för mig, och jag vinner :P

Medans jag skrev detta 2 mob senare droppar eye of flame va fan händer? vann dock inte

Min tur fortsätter... Sprang förbi tornet med spellbinders bara för att ganka någon. Ser en elf hunter som jag slår ihjäl, passar på att döda mobsen och visst fan droppar crusader efter ANDRA mobet
Citera
2019-10-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Gehennas.
Fick bli den, såg att apes spelar ally där, antar att horde har några stora hardcore guilder som motpart? Blir nog väldigt segt att spela där annars.
Citera
2019-10-20, 18:56
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Fick bli den, såg att apes spelar ally där, antar att horde har några stora hardcore guilder som motpart? Blir nog väldigt segt att spela där annars.

Dreamstate bland annat. Jag spelar på Gehennas Horde och streaming servern på US. Har även några till gubbar lite utspridda på servrarna polare spelar på som Zandalar Tribe och en till jag inte minns namnet på. Men Gehennas är en grym server! Oroa dig inte för <APES> vi har bättre och flera spelare överlag när det kommer till pvp. Jag har en twinking guild och ett skönt gäng som jag recruitat som kommer ge dom en trevlig överraskning när BGs öppnar. 39 twinking! Men vi har några lv 19 och 29 gubbar oxå men 30-39 bracket kommer vara omöjligt för alliansen att vinna.

Just nu gankar jag allys utanför UC som försöker ta sig till SM. Tog ett helt party nyss med min lock. Mina enchants kostade mer än min epic mount, så just nu levlar jag enchanting på min mage så jag kan enchanta gratis till guilden, deras mats såklart men det är inte ovanligt att folk ska ta 40-90g enbart för att enchanta items så det slipper vi.

Välkommen till Gehennas!
Citera
2019-10-20, 19:15
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Dreamstate bland annat. Jag spelar på Gehennas Horde och streaming servern på US. Har även några till gubbar lite utspridda på servrarna polare spelar på som Zandalar Tribe och en till jag inte minns namnet på. Men Gehennas är en grym server! Oroa dig inte för <APES> vi har bättre och flera spelare överlag när det kommer till pvp. Jag har en twinking guild och ett skönt gäng som jag recruitat som kommer ge dom en trevlig överraskning när BGs öppnar. 39 twinking! Men vi har några lv 19 och 29 gubbar oxå men 30-39 bracket kommer vara omöjligt för alliansen att vinna.

Just nu gankar jag allys utanför UC som försöker ta sig till SM. Tog ett helt party nyss med min lock. Mina enchants kostade mer än min epic mount, så just nu levlar jag enchanting på min mage så jag kan enchanta gratis till guilden, deras mats såklart men det är inte ovanligt att folk ska ta 40-90g enbart för att enchanta items så det slipper vi.

Välkommen till Gehennas!

Shit vad grym du är... Tog du ett helt party med level 30s själv?
Citera
2019-10-20, 19:19
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Shit vad grym du är... Tog du ett helt party med level 30s själv?

39 twink warlock, och dom var inte lvl 30 deras healer var 36 resten var runt samma level, antar dom skulle till cathedral
Senast redigerad av Kapuff 2019-10-20 kl. 19:25.
Citera
2019-10-20, 19:27
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
39 twink warlock, och dom var inte lvl 30 deras healer var 36 resten var runt samma level, antar dom skulle till cathedral
Aight, fair enough. Antog att du gankade med en 60 hehe.
Citera
2019-10-20, 19:29
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Aight, fair enough. Antog att du gankade med en 60 hehe.

Det är bara alliance som kör den stilen, det är ofta någon ally som gankar och campar low levels i typ hillsbrad när man levlar men så fort det dyker upp en lv 60 Horde typ någon tröttnar och loggar sin main drar dom.
Senast redigerad av Kapuff 2019-10-20 kl. 19:34.
Citera
2019-10-20, 19:45
Medlem
270215s avatar
Citat:
Det är bara alliance som kör den stilen, det är ofta någon ally som gankar och campar low levels i typ hillsbrad när man levlar men så fort det dyker upp en lv 60 Horde typ någon tröttnar och loggar sin main drar dom.

Nej där tror jag du får tänka om, spelar ingen roll vad du spelar det kommer alltid att finnas sånna där personer i det andra laget.

Idag var det en lv60 UD shadow priest som gankade lowbies i Wetlands när jag var där, bara senaste i raden och säkert inte den sista heller.
Citera
2019-10-20, 19:57
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 270215
Nej där tror jag du får tänka om, spelar ingen roll vad du spelar det kommer alltid att finnas sånna där personer i det andra laget.

Idag var det en lv60 UD shadow priest som gankade lowbies i Wetlands när jag var där, bara senaste i raden och säkert inte den sista heller.

Helt klart, absolut. Finns rötägg på båda sidorna. Min första interaction med en Alliance var en female human rogue med ett spitt macro på sin action bar. Tog upp det i guiden och många var på din sida att dom sett flera från Horde spotta på folk. Personligen ogillar jag Alliance spelare och tycker dom är efterblivna men förstår att det finns alliance spelare som har horde karaktärer med och sprider skit. En äkta Horde spelar med heder.
Citera
2019-10-21, 01:50
Medlem
Citat:

Välkommen till Gehennas!
blir nog bra, verkar vara den bästa EU servern, hoppas bara att den inte är toxic med många skandinavier vilket är lätt hänt.
Kommer försöka gå med i GRIND dreamstate eller eheroes efter att ha frågat runt lite och dom ska va bäst på hordesidan, spelar nog inte så stor roll vilken då jag förväntar mig samarbete mellan de större guilderna då gehennas är så mycket pvp det bara kan bli.

Har en bra bit till 60 dock, levelingen är en grind jag inte vsrit med om tidigare men den är ändå rolig och i vissa fall väldigt belönande.

Ska bli riktigt kul att twinka, kommer nog hålla mig till 19 men återstår att se, vad heter er guild?
Citera
2019-10-21, 03:56
Medlem
ms18s avatar
Citat:

Åhnej!

Jag skapar mig ett namn för alliance på Skullflame. Jag blir nog kallad det ena och det andra när jag piskar på låg lvlade. Fixar upp mining så ovs lvl vill jag inte att någon annan är där och tar

Små lustigt under kvällen, var i badlands och ser en 40 något horde som står med en 60 gnome mage. Går på magen medans horde spelaren börjar skrika ''no no stop stop it dude''. Börjar bara le allt större och dödar magen, springer där ifrån. Får whispers från horden och någon mer. ''He was with me, he follows my stream'' ''Steamer benefits?''

Fy fan så löjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in