2019-10-20, 18:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Först ska skuldfrågan avgöras, om
han inte har erkänt vill säga.

Hade inte åklagaren gått ut offentligt med information om erkännande skett? Sådant har inte hemlighållits från allmänheten i andra liknande mordfall.
Citera
2019-10-20, 18:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var nytt för mig då jag läste det idag. Sedan såg jag notknapparen nämnde det också. Luxor skrev det i sitt inlägg idag.

En trådsanning alltså och du hjälper till att sprida den.
Citera
2019-10-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hade inte åklagaren gått ut offentligt med information om erkännande skett? Sådant har inte hemlighållits från allmänheten i andra liknande mordfall.

Förmodligen.
Jag bara angav förutsättningarna för att
göra en RPU.
Citera
2019-10-20, 18:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hej där!
Den misstänkte har gjort personutredning hos kriminalvården och de rekommenderar att han ska göra en paragraf 7 rättspsykiatrisk undersökning så det ska den misstänkte SD göra nu och den ska vara klar senast 6/11.

Citat:
Det var nytt för mig då jag läste det idag. Sedan såg jag notknapparen nämnde det också. Luxor skrev det i sitt inlägg idag.

Menar du detta inlägg?
Tror inte en stor undersökning blir klar senast 6/11. Detta handlar om den lilla.
Citera
2019-10-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En trådsanning alltså och du hjälper till att sprida den.

Jag uppgav källan. Jag har inte haft anledning att tvivla på hens trovärdighet.
Citera
2019-10-20, 19:03
Medlem
Citat:

Har du inte snurrat till det för dig nu.
Länka till inlägget.
Citera
2019-10-20, 19:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Nej men du har lite problem med förståelsen:

Luxor skriver:
Citat:
Så kan det vara rättspsykiatrin kanske utreder han för antisocial personlighetsstörning, han ska ju på en P7 undersökning först som ska vara klar senast 6 november och de kanske blir en stor rättspsykiatrisk undersökning senare också.
Wednesday 25 juli 2018 fotograferade han ett djurkranium och under bilden står det " Hoppas då det var en mugglare"
I texten står det "Här verkar något läskigt ha hänt enligt bilden", det var två månader efter mordet på LW, de verkar totalt oberörda detta geocaching par, Stefan och Hanna.
Citera
2019-10-20, 19:10
Medlem
Citat:

Så vitt jag kan se har inte Luxors gjort något inlägg i dag.
Citera
2019-10-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har du inte snurrat till det för dig nu.
Länka till inlägget.

Citat

" Citat:
Hej där!
Den misstänkte har gjort personutredning hos kriminalvården och de rekommenderar att han ska göra en paragraf 7 rättspsykiatrisk undersökning så det ska den misstänkte SD göra nu och den ska vara klar senast 6/11."

Jodå, jag reagerade på datumet, men är inte här så regelbundet, men sedan såg jag att annat skribent hänvisat också till Luxor.

Personutredningen tar ca 1 timme att göra, att det skall ta flera veckor till 6/11 för ett svar kan inte stämma heller.
Citera
2019-10-20, 19:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Citat

" Citat:
Hej där!
Den misstänkte har gjort personutredning hos kriminalvården och de rekommenderar att han ska göra en paragraf 7 rättspsykiatrisk undersökning så det ska den misstänkte SD göra nu och den ska vara klar senast 6/11."

Jodå, jag reagerade på datumet, men är inte här så regelbundet, men sedan såg jag att annat skribent hänvisat också till Luxor.

Personutredningen tar ca 1 timme att göra, att det skall ta flera veckor till 6/11 för ett svar kan inte stämma heller.

Vad har personutredning med P7 att göra? Det är två olika saker.
Den första utförs av krimvården, de är inte utbildade till att ställa några diagnoser. De går bara igenom hans bakgrund, livssituation etc. Sedan refererar de till liten P7 om de ser att det kan finnas behov.

Den stora rättspsykiatriska undersökningen kommer efter det, beroende på resultat av första psykiatriundersökningen.
Citera
2019-10-20, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Menar du detta inlägg?
Tror inte en stor undersökning blir klar senast 6/11. Detta handlar om den lilla.

En liten handlar om 1 timmes förhör, det resultatet kan inte ta flera veckor. Den skriver Lyxor är gjord.
Citera
2019-10-20, 19:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
En liten handlar om 1 timmes förhör, det resultatet kan inte ta flera veckor. Den skriver Lyxor är gjord.

En personutredning är inte en psykiatrisk undersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in