2019-10-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokiig
Hade samma problem under en period när jag mådde dåligt. Oerhört obehagligt. För mig hjälpte det mycket att andas korrekt. Andas djupt in genom näsan och långsamt ut genom munnen. Kan låta som flum, men har hjälp mig mycket vid panikattacker.

Så andas in genom näsan och ut genom munnen? Inte in genom näsan och ut genom näsan? Har hört olika därför jag frågar.
Andra metoder som du använde?
Citera
2019-10-20, 17:54
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maranzano
Okej ska försöka ringa någon sjukgymnast under veckan. Vad fan ska man fråga hehe?
Athlenex känner jag till och han är duktig. Vet inte direkt om de slarvig träning. Men defitnivt behöver kanske musklerna slappna av mer efter träningen.

Bilden är lite svår att förstår tycker jag. Synd att det inte finns länk som visar hur man gör.

Du ringer sjukgymnasten och så beskriver du dina problem och vad du misstänker kan vara problemet (för mycket och kanske fel träning?) sen bokar du en tid så kollar de på dig om du är stel och ser om du kan göra vissa standardövningar utan besvär. De gör även en bedömning på hur utvecklad du är i muskeltonus och annat.

Ja, jag hittar inte en bra bild på övningar, men det har sjukgymnasten många av och du kan prata med denne om förslag på övningar för att sträcka ut bröstkorg, revben och frilägga nerver. Det är de ganska bra på där.
Citera
2019-10-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Du ringer sjukgymnasten och så beskriver du dina problem och vad du misstänker kan vara problemet (för mycket och kanske fel träning?) sen bokar du en tid så kollar de på dig om du är stel och ser om du kan göra vissa standardövningar utan besvär. De gör även en bedömning på hur utvecklad du är i muskeltonus och annat.

Ja, jag hittar inte en bra bild på övningar, men det har sjukgymnasten många av och du kan prata med denne om förslag på övningar för att sträcka ut bröstkorg, revben och frilägga nerver. Det är de ganska bra på där.
Tack de ska jag göra för jag känner att mina bröst är ömma. Inte kört bröst på gymmet sen flera dagar sedan. Man hängt en del och sträckt ut kroppen, även kört tungt på andra övningar.

De som gjorde mig nojig igår kväll är ju att enda bröstet vid hjärtat känns ömt. Då förknippar jag det med hjärtat och blir ännu mer rädd.

Jag inte så kunnig inom anatomi, men säkerligen är väl bröstmuskulaturen väldigt stort och bred om ja inte har fel?
Citera
2019-10-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafkapastranden
Lyssna inte på snacket om jordning finns 0 vetenskapligt stöd för detta.

Det finns visst vetenskapligt stöd för att jordning är hälsosamt. Varför ljuger du?

Några bevisade positiva effekter är bland annat:
* Bättre sömn
* Reducerad inflammation
* Snabbare återhämtning efter träning
* Bättre cirkulation
* Minskat blodtryck

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4378297/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3265077/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6360250/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28987038
Citera
2019-10-20, 19:26
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Tack de ska jag göra för jag känner att mina bröst är ömma. Inte kört bröst på gymmet sen flera dagar sedan. Man hängt en del och sträckt ut kroppen, även kört tungt på andra övningar.

De som gjorde mig nojig igår kväll är ju att enda bröstet vid hjärtat känns ömt. Då förknippar jag det med hjärtat och blir ännu mer rädd.

Jag inte så kunnig inom anatomi, men säkerligen är väl bröstmuskulaturen väldigt stort och bred om ja inte har fel?
Om du har värk som inte går över och känner dig osäker på vad det är så gå till läkaren också. Det skadar aldrig att få sina värden kollade ibland.
Citera
2019-10-20, 19:26
Medlem
LittleFishs avatar
Undangömd och undantryckt stress, ångest i kombination med möjligtvis för mycket stillasittande och annat osunt leverne är en perfekt oemotståndlig giftig cocktail. Been there done that.
Citera
2019-10-20, 19:27
Medlem
akzags avatar
Google sömnparalysis och out of body experience.

Din själ försöker nå dig, den är trött på att du bara går efter med egot. Time to look within oh light being.
Wake up.
Ta en ayahuasca trip i peru.
Citera
2019-10-20, 19:40
Medlem
Upplevde samma sak för några år sedan efter en längre tids stress. Visade sig också ett par månader senare att min sköldkörtel hade sämre funktion vilket jag ser som ett samband.
Citera
2019-10-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Om du har värk som inte går över och känner dig osäker på vad det är så gå till läkaren också. Det skadar aldrig att få sina värden kollade ibland.
Ja de ska jag göra absoluuut.
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Undangömd och undantryckt stress, ångest i kombination med möjligtvis för mycket stillasittande och annat osunt leverne är en perfekt oemotståndlig giftig cocktail. Been there done that.
Väldigt bra sagt. De väl så här jag har levt under flera år. Varje mening prickade du in korrekt.
Frågan är då jag jag ska göra för att förbättra min tillvaro. Syftar på de inombords hur jag kan bearbeta me det. Själv hjälp lixom.

Citat:
Ursprungligen postat av akzag
Google sömnparalysis och out of body experience.

Din själ försöker nå dig, den är trött på att du bara går efter med egot. Time to look within oh light being.
Wake up.
Ta en ayahuasca trip i peru.
Nesh undviker Peru.

Citat:
Ursprungligen postat av Timecop1983
Upplevde samma sak för några år sedan efter en längre tids stress. Visade sig också ett par månader senare att min sköldkörtel hade sämre funktion vilket jag ser som ett samband.
Hur får man reda på de vanligt test hos VC eller? Hur blev det bättre för dig.
Citera
2019-10-20, 21:05
Medlem
DonSikiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traningsnarkomanen
Börja grunda dig. Kommer hjälpa dig med sömnen och hälsa i övrigt. Påskyndar återhämtning/läkning så passar också bra med träning.

https://www.earthingpeople.se/om-jordning/
Bra idé i oktober
Citera
2019-10-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonSikiel
Bra idé i oktober

Det finns jordade lakan, mattor, mm för jordning inomhus.
Citera
2019-10-20, 23:01
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Så andas in genom näsan och ut genom munnen? Inte in genom näsan och ut genom näsan? Har hört olika därför jag frågar.
Andra metoder som du använde?

In genom näsan och ut genom munnen.
Jag använde en Relaxator. Det är en pryl som gör att man inte kan andas in genom munnen och släpper bara ut lite luft i taget ur munnen. Ganska onödig och dyr pryl, men var bra att bli "tvingad" att andas rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in