2019-10-20, 15:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Någon (jag minns inte vem) nämnde kafferepet men svarade sedan inte på fler frågor och jag kommer inte heller ihåg fler inlägg av samma person. Då kan man ifrågasätta trovärdigheten.

Vi är många som har läst tråden kontinuerligt. Ingen av oss har sett något seriöst inlägg från dig med upplysningar om din forskning. Möjligen har du skrivit något som var så tramsigt och uppenbart oseriöst att det togs bort blixtsnabbt.

Om man dömer från vad du skriver så har du ingen aning om vad "informerat samtycke" vid forskning betyder. Du kan väl ta reda på det och sedan gör du ett nytt försök med information om detta istället för att fantisera ihop egna sanningar.

Citat:
itat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det här är något annat ni glömt att att läsa och skriva på FB är mitt arbete f.n.

Jag var tydlig när jag började här att mitt syfte är forskning. Enligt lag var jag tvungen att informera er om att ni ingår i ett forsknings- och experimentsobjekt och därför gjorde jag det i början!

On Topic:
Jag tänker inte läsa alla inlägg från början igen för att hitta relevanta inlägg åt er. Jag vet vad jag minns . Det är ni som har glömt att Lena hade affärer med JH, ML och SD.

Efter eller i samband med affäreren med JH var troligtvis när hon fick lämna församlingen efter "kontreverser".

Om ni valt att glömma vissa uppgifter för att det inte passar er så är det inte mitt fel. Ni får korrigera ert eget misstag. Antingen läser ni om tråden eller så väljer ni att leva i ovisshet och hoppar på stackare som faktiskt vet.
Här ljuger du också när du skriver att LW hade affärer med JH, ML och SD fast det är spekulationer från din sida.

Jo det var skribenten mirdidjul som skrev om den där omtalade fikan ( (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19) Postaren har skribit många intressanta och trovärdiga inlägg, varav många även backats upp av Sh.Holmes.

”Jag vet vad jag minns”, skriver Rosa.
Jag har också läst hela tråden, har ett bra minne och har dessutom sökt men inte hittat något inlägg som ens tillnärmelsevis tangerat någon sådan information. Så Rosa kanske, för säkerhets skull skall lägga upp ett nytt informations-inlägg för att vara på den säkra sidan rent forskningsetiskt.
För min del tycker jag att det känns högst obehagligt att utan någon form av upplysning vara försökskanin i en sådan oseriös skribents forskning (vars psykologiska kunskaper dessutom starkt kan ifrågasättas).
Citera
2019-10-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja jag såg det men det var väl ganska väntat?

Ska hålla lite koll på tråden denna vecka så man får se om det händer nåt. FUP måste vi ju ha även om vi får gå ihop och samla pengar.

Någon som beställt FUP från Örebro tidigare? Brukar de levereras på CD?
Citera
2019-10-20, 15:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nedan är inlägg från @mirdidjul666 som inte har skrivit många inlägg i tråden.
Som jag uppfatttat det är mirdidijul trovärdig. @Sh. Holmes skrev ett inlägg till mididjul, som för mig bekräftar middijuls trovärdighet.

Du kanske minns printscreen- bilden från JGs facebook (?) där JG hade synpunkter på att det skrevs på flashback?

Medelandet där mirdidjul blev tillrättavisad av StealthyGrey, ”vän av ordning”, att rätta in sig i ledet:
SKÄRMDUMP
Citera
2019-10-20, 15:22
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis , det var mirdidjul som blev tillrättavisad av Väktaren JellyGrey att rätta in sig i ledet.
Med all rätt ska man väl kunna skriva anonymt på flashback utan att meddela eller inhämta gdokännande från dessa ”sektmedlemmar”. Speciellt när en av dom är misstänkt för ett ett mycket brutalt mord. Nog vill man undvika onödig kontakt med sådana människor.

SKÄRMDUMP
"Sektmedlemmar" är ett passande ord - utan rätt att tänka själva.

En kontrollant som söker upp "de otrogna", ja det är häpnadsväckande.
Citera
2019-10-20, 15:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad ni tror eller inte tror bryr jag mig inte om i detta fallet, jag påstår att jag är sannfärdig då jag nu framför att, LW inte hade bjudit hem HD på en så kallad fika inom sin bostadsrätt, för att därinom sedan skulle ha berättat för HD att hon hade haft ett förhållande med hennes make.

HD fick reda på detta gällande LW och SD genom två olika personer vid två olika tillfällen, vilka hade gjort vissa observationer.

Mvh/ @JokerMannen

Jag tror att ni båda kan ha rätt för jag tvivlar inte på dig eftersom allt du PM:at sedan i julas visat sig bevisligen vara sant, nu med facit i hand.

Det kan kanske vara tal om en fika där LW pratade med HD om att SD och hon fortfarande träffade varandra? Även fast HD hade förbjudit SD att fortsätta otroheten ett flertal gånger efter att ha fått reda på det av andra som du säger
Citera
2019-10-20, 15:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
För nytillkomna eller dom som eventuellt missat: här kommer en UPPDATERAD lista på
• JÄRNGÄNGET •
- SD & HDs ”entourage”. Med en nytillkomnen medlem: JO*kar*nen.

Dessa ”geogängmedlemmar” står varann mycket nära och ofta reser och cachar ihop med Dav*dssons. De finns där i vått och torrt och viker inte en tum. Det ska bli intressant i FUP att se hur pass långt vänner eventuellt är beredda att gå för att tro på och stötta sina vänner. T.o.m så långt som till medhjälp, skyddande eller försvårande? Om så är fallet kommer förundersökningen att utvisa.
/../

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JO*kara*nen är tydligen en nära vän till SD som stöttar honom, men en feg skit som inte vågar stå för vad han säger eller gör.
SD skrev i en logg om en gåva J gett honom, det luktade kärlek om hela texten.
/../

Hittade en litet intressant loggtext av HD som torde ha tillkommit i efterhand, och hon skriver själv att den hade "blivit kvar i utkast" och att hon därför glömt (?) att nätlogga den.

Det är en burk som hon hittade den 3 juni 2018 (dvs två veckor efter mordet på LW) och hon lovordar hur mycket denne JO*kar*nen har stöttat henne "när det varit jobbigt".

Det kan i sammanhanget fö. noteras att ovanstående burkletartur och incidenten med återlämnandet av hennes kvarglömda solglasögon ur JO*kar*nens bil skedde mitt under den tidsperiod som SD satt häktad 1-6 juni. Intressant prioritering att HD då jagar rätt på sina solglasögon.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-10-20 kl. 15:34.
Citera
2019-10-20, 15:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Postaren kan mycket väl vara trovärdig. Frågan är om påståendet angående "fika hemma hos LW" är trovärdigt, dvs rör det sig här om förstahandsinformation: - har postaren fått till sig denna uppgift direkt via LW eller HD? Andra- eller tredjehandsinformation; ja, då kan påståendet tas med en nypa salt och tillhöra avdelningen skvaller. Delar av påståendet kan också vara överensstämmande med sanningen.

Postaren hade knappast delat informationen på ett sådant sätt om det inte varit från HD eller LW själv.

Mirdididjul66 är noga med att inte ange andrahandsinformation och om det någon gång sker är hen tydlig med att det är hörsägen.

Uppenbarligen finns det någon/några som vill kasta tveksamheter mot denna skribent. Man kan ju undra varför.
Citera
2019-10-20, 16:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Postaren hade knappast delat informationen på ett sådant sätt om det inte varit från HD eller LW själv.

Mirdididjul66 är noga med att inte ange andrahandsinformation och om det någon gång sker är hen tydlig med att det är hörsägen.

Uppenbarligen finns det någon/några som vill kasta tveksamheter mot denna skribent. Man kan ju undra varför.

Jag tolkade hens inlägg som ett försvar
av LW. Att hon var så fantastisk så att hon
t.o.m. ...
Sedan har jag och andra tyckt tvärtom:
att det var elakt och empatilöst gjort.
Och nu försöker LWs kanoniseringslobby
förneka att det har hänt.
Citera
2019-10-20, 16:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tolkade hens inlägg som ett försvar
av LW. Att hon var så fantastisk så att hon
t.o.m. ...
Sedan har jag och andra tyckt tvärtom:
att det var elakt och empatilöst gjort.
Och nu försöker LWs kanoniseringslobby
förneka att det har hänt.

Det beror väl på Lenas uppsåt. Hon kanske gjorde det av välvilja t.ex. varna HD för SD?

Om hon gjorde det för att såra HD ännu mer är det så klart djävulskt.
Citera
2019-10-20, 17:19
Medlem
Citat:
Det beror väl på Lenas uppsåt. Hon kanske gjorde det av välvilja t.ex. varna HD för SD?

Om hon gjorde det för att såra HD ännu mer är det så klart djävulskt.

Har ni inte tänkt på att LW ville kanske berätta till HD att SD trakasserade LW?
Att han inte gav upp?

Nu vet vi ju inte om de har haft något fikamöte vilket jag betvivlar.
Citera
2019-10-20, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Har ni inte tänkt på att LW ville kanske berätta till HD att SD trakasserade LW?
Att han inte gav upp?

Jag litar på miridijul, och jag tror du har rätt här.
Det stämmer bra överens i tid med att HD förbjöd SD att ha någon som helst kontakt med LW.
LW ville kanske ha HDs hjälp att slippa SDs trakasserier.
Citera
2019-10-20, 17:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Att han inte gav upp?

Om det är så så var det så ego gjort av
LW så man baxnar.
Efter 6 års magisk vänskap med SD så
ber hon om fruns hjälp att slippa honom
när det inte var roligt längre!

Om hon var lika ego i andra relationer så
kan det finnas fler som hatade henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto