2019-09-30, 15:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej jag vet inte om hon fått flytta in i huset eller bor hos föräldrarna. Jag kan ju ringa och fråga

Ja som du säger, man får intrycket av att de beskyddar mördare, särskilt JG men även resten av järngänget. Sedan agerar andra geocachare konstigt, tänker på JOikarainen som SD närmast skrev en kärleksbetygelse till på en logg...

Nja om andra i kretsen vill skydda D från mordet skulle det innebära att de har någon gemensam hemlighet som LW kunde avslöja, det låter lite för konspiratoriskt.
Tror mest att det är mesiga människor som inte kan tänka efter vad som egentligen har hänt och vad som står på spel.

Tex geocacharen swegrim som umgicks då och då med LW:

Sh.Holmes*Nej det går inte att skriva en ny logg. Varför portarade du inte en misstänkt mördare?
Betyder inte Softis någonting för dig?

SW* Du ska kunna skriva en ny logg.
Jag har ingen befogenhet att utesluta någon från ett event.
Ja, han är misstänkt, men inte dömd. Har du något konkret som leder
polisens utredning framåt ber jag dig genast kontakta polisen.
Softis, som jag cachade tillsammans med flera gånger saknas verkligen av
mig. Blir påmind regelbundet och hon finns städnigt i mina tankar, om inte
dagligen så nästan.

Dina yttrande som flertal tagit illa vid sig får du utyrycka på Flashback
och liknade forum.

Sh.Holmes*Mitt yttrande, var i sig inga felaktigheter eller lögner, du censurerar yttrandefriheten vilket jag tycker är oerhört agerat av dig. Måste vi vara tysta och se på när den misstänkte mördaren dyker upp? Nej säger jag.
Ditt sätt att censurera är fel.

Ja Softis var en fantastisk människa, och Stefan betedde sig så illa mot henne så även om han inte vore hennes misstänkte mördare så borde DU, Softis vän säga eller visa något.
Du vänder ryggen mot Lena. Visa lite ryggrad och stå upp för henne.

Tack för eventet, det var bra och det är inte min avsikt att bli ovän med dig eller förstöra något. Jag tycker det är fruktansvärt att behöva stå ut med Softis misstänkte mördare att han gör som han vill och hånflinar åt oss.

Vet du något om hur caj*oo reagerat
och betett sig efter mordet på hans vän?
Citera
2019-09-30, 15:28
Medlem
Honan6s avatar
Ser att HD håller skenet uppe och har sin vana trogen inte gjort avkall på GC-jakten. Hon ser ut att vara väldigt bra på att hålla skenet uppe och jag håller med Notknapparen om att leendet nästan når upp till ögonen på den senaste bilden.

Kan rapportera att min väninna har utlovats svar under veckan på skickade frågor till Region Örebro. Hon hade fått meddelande om detta via ett svarsmail från en enhetschef på Projektkontoret som alltså inte var LK eller PA. Den som svarat hette Ev* Getzm*n (a).

Jag tror nu ännu mer på att LW kan ha hotat SD med att avslöja honom om något fuffens han sysslat med - alltså inte bara ofredanden och eventuella smygfilmningar. Orden "Det finns mer" har fastnat i huvudet och idag påminde Ozzietheowl om ett tidigare inlägg jag gjort med några citat från NA-artikeln med LW:s föräldrar:

"– Hon var sån, om något var fel så tog hon upp det. Hon var speciell, det var hon faktiskt, säger Lars-Åke."

Vad tog hon upp med sin mördare?

--------------------

Länk till info för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68818747
Citera
2019-09-30, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
De uppför sig verkligen ynkligt ryggradslöst. Man undrar hur de börjar pipa när/om D(s) blir dömda? Kommer de då att påstå att de aaaalltid stått upp för LW?

Stackars LW som omgavs av sådant folk. Det verkar som om de alla njöt av att sola sig i hennes fart och fläkt men när hon inte nu kan ge dem något mer så krattar de marken framför hennes misstänkta mördares fötter. Tyvärr verkar det alltid finnas den här typen av viljelösa medlöpare i alla sammanhang som bara tänker på vad som gynnar dem själva för stunden. Ynkligt vid ett mord.

Geonicket JOikarinen, vem är denne/denna för prick i sammanhanget?

JOikarainen är tydligen en nära vän till SD som stöttar honom, men en feg skit som inte vågar stå för vad han säger eller gör.
SD skrev i en logg om en gåva J gett honom, det luktade kärlek om hela texten.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet du något om hur caj*oo reagerat
och betett sig efter mordet på hans vän?

Caj*oo är en av få i kretsen som kommer ur detta med hedern i behåll. Han var en mycket god vän med LW och hon uppskattade hans sällskap mycket, vi hann pratade om det innan hon togs ifrån oss.
Citera
2019-09-30, 15:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ja HD har fått börja arbeta igen, men hon har inte delegerings rätt och en annan följer med henne hela tiden...
Själv har jag svårt att se att en mordmisstänkt sjuksköterska får lov att arbeta. Blir hon fälld för mord eller delaktighet förmodar jag att hennes legitimation dras in.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, en ssk utan delegeringsrätt är värdelös och ingen ssk längre. Det måste vara en kortsiktig temporär lösning medan hon är misstänkt.

Blir hon fälld för mord får hon nog räkna sig som lyckligt lottad om hon får en tjänst som vårdbiträde.

Med andra ord har Örebro landsting dubbla kostnader för henne
Citera
2019-09-30, 15:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ser att HD håller skenet uppe och har sin vana trogen inte gjort avkall på GC-jakten. Hon ser ut att vara väldigt bra på att hålla skenet uppe och jag håller med Notknapparen om att leendet nästan når upp till ögonen på den senaste bilden.

Kan rapportera att min väninna har utlovats svar under veckan på skickade frågor till Region Örebro. Hon hade fått meddelande om detta via ett svarsmail från en enhetschef på Projektkontoret som alltså inte var LK eller PA. Den som svarat hette Ev* Getzm*n (a).

Jag tror nu ännu mer på att LW kan ha hotat SD med att avslöja honom om något fuffens han sysslat med - alltså inte bara ofredanden och eventuella smygfilmningar. Orden "Det finns mer" har fastnat i huvudet och idag påminde Ozzietheowl om ett tidigare inlägg jag gjort med några citat från NA-artikeln med LW:s föräldrar:

"– Hon var sån, om något var fel så tog hon upp det. Hon var speciell, det var hon faktiskt, säger Lars-Åke."

Vad tog hon upp med sin mördare?

--------------------

Länk till info för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68818747

Det är bra att du gräver.
SDs tidigare tecken på dålig känsla för vad man kan göra/inte göra kan absolut gälla andra områden. Han går till ytterligheter.

Och LW kan ha varit stridbar i frågan. Särskilt om dragkampen började sprida sig som ringar på vattnet.
Citera
2019-09-30, 15:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Caj*oo är en av få i kretsen som kommer ur detta med hedern i behåll. Han var en mycket god vän med LW och hon uppskattade hans sällskap mycket, vi hann pratade om det innan hon togs ifrån oss.

Tack. Skönt att höra.
Citera
2019-09-30, 15:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
JOikarainen är tydligen en nära vän till SD som stöttar honom, men en feg skit som inte vågar stå för vad han säger eller gör.
SD skrev i en logg om en gåva J gett honom, det luktade kärlek om hela texten.

Var står CityKat*erna?
Citera
2019-09-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var står CityKat*erna?

Vad jag fått höra var de inte särskilt glada över att SD dök upp på event där de var.
"Någon jävla måtta får det vara"
Citera
2019-09-30, 16:36
Medlem
Jag tror inte det hjälper att kartlägga människors ståndpunkter om de misstänkta. De flesta i GC-världen, förutom ShH då, har visat att de varit bekvämt fega och ryggradslösa. Det kan samtidigt förstås när misstänkta har fått röra sig fritt i samhället.

Nu tillönskas mod hos de som inte vågat berätta vad de sett. Träd in i tråden och dela med er - på egen hand eller med hjälp av en vän.

Vem är ledaren när SD sitter inlåst - Oueen of Ice, JellyGray eller Järngänget?
Citera
2019-09-30, 16:43
Medlem
Till Sh Holmes : Okej, jag trodde du visste det ja, du verkar ju ha koll på HD.
Citera
2019-09-30, 17:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vad jag fått höra var de inte särskilt glada över att SD dök upp på event där de var.
"Någon jävla måtta får det vara"

OK. Jag minns bara att de åkte tillsammans
med honom på något event förra sommaren men de kanske har tänkt om
sedan dess då.
Citera
2019-09-30, 17:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Barnslig och osmaklig kommentar som i det större perspektivet ger mig riktigt dåliga vibbar, med tanke på vad han är misstänkt för. 🤮
Skön hämnd”...var det så det kändes där bakom bullerplanket...?

”Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd.”

Bild: https://forumbilder.com/i/rdWh

Ja, det är som att han har noll distans till sig själv.

Eller så är det just det han har...

Två månader efter mordet, skäligen misstänkt för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in