2019-10-20, 14:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Postaren kan mycket väl vara trovärdig. Frågan är om påståendet angående "fika hemma hos LW" är trovärdigt, dvs rör det sig här om förstahandsinformation: - har postaren fått till sig denna uppgift direkt via LW eller HD? Andra- eller tredjehandsinformation; ja, då kan påståendet tas med en nypa salt och tillhöra avdelningen skvaller. Delar av påståendet kan också vara överensstämmande med sanningen.

Har alltid sådant i minnet. Håller med dig helt och hållet!

Jag vet att bara inom den egna familjen (fem personer) så blir det lät missuppfattningar.
Ibland är det någon som drar förhastade slutsatser och vips så är det en sanning.

Jag kanske skulle vara tydlig med att jag inte tror att det är ett troll.

MV är en av dom som flera gånger bekräftat att HD vetat om SDs och LWs affär.
Hur nu HD har fått veta, och vad hon har fått veta exakt är det inte lätt att veta.

Jag tror dock inte att vi har fått bekräftat när i tid, av vem eller hur det har skett.
Citera
2019-10-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo självklart då det var otroligt idiotiskt utav LW att överhuvudtaget tänka tanken att strula med någon som hon vigt in i ett äktenskap.
Jag funderar på om hon hade samvete som hela tiden gjorde sig påmint ?
Och om SD hela tiden pratade förbi det och manipulerade henne till att "allt var helt okej för HD" ?

Nu efteråt verkar det ju inte alls vara okej ,för HD .

Ibland undrar jag om SD är en övertalare i stora mått så att HD inte ens fick tänka tanken att ifrågasätta det han höll på med ?
Att hon trodde att det var hennes eget fel att SD tog sig ut på "äventyr" inom en viss attraktion.
Usch jag mår dåligt av detta....

Det gör det väl? HD umgicks ju med SD mer än någonsin efter mordet. Då visste hela Sverige om att SD gått bakom ryggen på HD under sex års tid, så även om hon inte trodde på det när LW sa det själv, borde hon väl förstått det efter mordet.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-10-20 kl. 14:26.
Citera
2019-10-20, 14:23
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag vet att bara inom den egna familjen (fem personer) så blir det lät missuppfattningar.
Ibland är det någon som drar förhastade slutsatser och vips så är det en sanning.

Hur nu HD har fått veta, och vad hon har fått veta exakt är det inte lätt att veta.

Jag tror dock inte att vi har fått bekräftat när i tid, av vem eller hur det har skett.

(spekulation)
Tänk om HD enbart visste att SD "var tvungen" (usch och Fy) att få utlopp för sina XXX-känslor med någon annan ,och därvid var det stopp på vetskapen ,när hon sedemera fick reda på att det var hennes geocach"-kompis" L*ena som han kuckilurade med så tog det hus i h-e för det var aningens för mycket .Att HD var tvungen att förstå att det var deras granne som gjorde detta med HD:s man, blev för mycket .
Citera
2019-10-20, 14:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det gör det väl? HD umgicks ju med SD mer än någonsin efter mordet. Då visste hela Sverige om att SD gått bakom ryggen på HD under sex års tid, så även om hon inte trodde på det när LW så det själv, borde hon väl förstå det efter mordet.

(Spekulation)

Jo det har Du rätt i ,och det är där man undrar om det ett "beställningsmord" från HD ,iallafall i tanken hennes ?
Att hon på något sätt bad SD om detta ,för att de skulle kunna sitta och fika ute i naturen ,glada och nöjda ,efteråt ?

Man funderar ibland om det var deras lyckligaste månader på länge?
LW var "bortplockad" likt en mosad mus" och de behövde inte längre slösa tankar på henne ,varken S*x'uellt eller hatiskt .

Sen funderar man allvarligt på varför de inte på nätterna fick mardrömmar om hur L*enas barn ligger och gråter efter sin mamma ....seriöst !!
Senast redigerad av landbandy 2019-10-20 kl. 14:33.
Citera
2019-10-20, 14:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det var ju ENDAST EN person som var otrogen ju.
Det var SD .
LW var ju en fri singelkvinna ,och hon har inget som helst ansvar mot någon mer än sig själv givetvis .
Den ansvaret låg på var SD .
Det får vi inte glömma bort .

Så HD kan enbart vara arg på SD ,eftersom LW var en fri kvinna med fritt val utav partner .
Sen att SD inte kunde som en vuxen person följa sina äktenskapliga "plikter" är ju bara att beklaga.
Hoppas HD har förstått nu vem som är den okänsliga i denna historia,vem som skall stå och skämmas för vad han har gjort mot sin fru.

Om alla älskarinnor ,som även ibland blir typ "lurade" av den gifta mannen,att han är typ "fri",skulle tvingas ringa männens fruar för att få mannen att bete sig rätt mot sin fru ,så skulle de inte ha tid med annat.
Fruarna som blir otrohetsbehandlade utav sina gifta män ,skall illa kvickt lämna mannen åt sitt öde så att de lär sig hur man INTE beter sig .

Självklart förstår man att HD tyckte att LW skulle förstå vilken sorg HD skulle känna om hon vetat om det som SD pysslade med LW ,men det låg faktiskt på SD:s äktenskapliga ANSVAR att sköta sig.

Inom svenska äktenskap funkar det så,inom muslimska äktenskap kan man ha många fruar ,men inte var väl SD muslim? Ej heller HD eller LW ?

Finns ingen som helst lagstadgad bestämmelse över att en kvinna som ligger med en gift man har ansvar likt en mor till denne man; att säga till honom att "så här får du inte göra mot din kvinna" .

Han skall vara vuxen nog ,och klok nog att avstå andra kvinnor om han är gift.
Jag är helt överens med dig.
Citera
2019-10-20, 14:32
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ja, vad säger man 🤨

På torsdag 24/10 kl 11.00 får vi vet lite mer. Hoppas man. Men det kommer nog att ta lite tid det här.

Kom på också att man gjort en personutredning och enligt @Luxors är det bestäm att SD ska göra en paragraf 7- utredning.

Ja jag såg det men det var väl ganska väntat?

Ska hålla lite koll på tråden denna vecka så man får se om det händer nåt. FUP måste vi ju ha även om vi får gå ihop och samla pengar.
Citera
2019-10-20, 14:32
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Okej, då blev det klarare vad som menades. Exakt, även när det rör sig om primärkällor kan det bli missuppfattningar i slutändan.

Inget tyder i alla fall på att hon inte skulle ha haft vetskap om deras affär. Det har tidigare talats om våren -17. FUP´et lär ge svar på den frågan.
Citera
2019-10-20, 14:33
Medlem
Citat:
(Spekulation)

Jo det har Du rätt i ,och det är där man undrar om det ett "beställningsmord" från HD ,iallafall i tanken hennes ?

Ja HD kan mycket väl ha hetsat SD till att röja undan LW.
Då blir hennes besynnerliga beteende efteråt förståligt.
Annars, om hon nu är helt oskyldig, även till skyddande, är hennes beteende helt galet.
Citera
2019-10-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om det inlägget är borttaget för OT så kan jag knappast producera fram det. Men den eventualiteten tänker ni inte på utan det är mer sannolikt för er att jag ljuger och aldrig skrev det inlägget.

Som sagt, man har en tendens att tro man känner andra utifrån sig själv. Lögnare tror att andra också ljuger.

Uppgift om det s.k. kafferepet mellan LW och HD har framkommit även från annat håll om jag inte minns fel. Vet inte om det var EGT eller t.o.m. från Sh.Holmes. Men du får gärna fortsätta tro att andra människor också ljuger.

Vad ni tror eller inte tror bryr jag mig inte om i detta fallet, jag påstår att jag är sannfärdig då jag nu framför att, LW inte hade bjudit hem HD på en så kallad fika inom sin bostadsrätt, för att därinom sedan skulle ha berättat för HD att hon hade haft ett förhållande med hennes make.

HD fick reda på detta gällande LW och SD genom två olika personer vid två olika tillfällen, vilka hade gjort vissa observationer.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-10-20, 14:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja HD kan mycket väl ha hetsat SD till att röja undan LW.
Då blir hennes besynnerliga beteende efteråt förståligt.
Annars, om hon nu är helt oskyldig, även till skyddande, är hennes beteende helt galet.

Ja .

Sen som jag skrev i inlägget ovan så är jag seriöst mycket undrande över hur man kan sova gott om man varit med i tanken på att röjja en mor ur vägen ,och att de inte då har mardrömmar om hur dessa barn ligger och gråter och saknar sin mamma vareviga dag och natt .
SAMVETE ?
Saknas det ,hos dessa människor ?

Så otroligt konstigt att HD ville sitta och fika bredvid en person som varit otrogen mot henne ihållande ? Hon måste vara en väldigt speciell människa ...

Kanske lättmanipulerad utav SD ?
Ja vem vet ? Det är ju bara dessa människor som vet vad som sagts och gjorts ,och om de berättar något ,får vi se ...
Senast redigerad av landbandy 2019-10-20 kl. 14:47.
Citera
2019-10-20, 14:39
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad ni tror eller inte tror bryr jag mig inte om i detta fallet, jag påstår att jag är sannfärdig då jag nu framför att, LW inte hade bjudit hem HD på en så kallad fika inom sin bostadsrätt, för att därinom sedan skulle ha berättat för HD att hon hade haft ett förhållande med hennes make.

HD fick reda på detta gällande LW och SD genom två olika personer vid två olika tillfällen, vilka hade gjort vissa observationer.

Mvh/ @JokerMannen

Ja men då var hon ju inte helt okej med denna sak ,hennes vetskap om vad som försigick var inte 100% vad det verkar?
Citera
2019-10-20, 14:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det var väl den skribenten som fick bassning av JG för att hen skrev i tråden? Jag hoppas hen inte bryr sig om JG:s obehagliga identifiering och att hen kommer tillbaka till tråden. JG har ingen rätt att bestämma över andra, även om det i hans värld var ett gott syfte för att skydda sin älskade vän SD.

----------------
Inlägg med sammanfattning och länkar för nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp68997449

Precis , det var mirdidjul som blev tillrättavisad av Väktaren JellyGrey att rätta in sig i ledet.
Med all rätt ska man väl kunna skriva anonymt på flashback utan att meddela eller inhämta gdokännande från dessa ”sektmedlemmar”. Speciellt när en av dom är misstänkt för ett ett mycket brutalt mord. Nog vill man undvika onödig kontakt med sådana människor.

SKÄRMDUMP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in