Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Den här DNA utredningen verkar gå jäkligt trögt, kanske kan det vara så att man har särskild koll på vissa personer som man ännu inte vill ta in på förhör, man måste göra djupare analyser och det lär ta tid. Mycket av den data som fanns 2005 är förmodligen också borta, mobilsamtal och sånt ska ju aldrig ens ha kollats.
Tors sista ärende ska alltså ha varit på Lantmäteriet angående strandtomterna. Jag tror även om man får DNA träff blir det svårt att klara upp mordet för att så många frågetecken ändå kvarstår och att en eventuell GM skulle kunna förklara sitt lämnade DNA.
Brattås/Härnön samt Härnösand och vad som anbelangade den dåvarande Hemmansägaren Tor Öberg.
Den 31 Maj år 2005 samtalade Hemmansägaren Tor Öberg med Gerd Viklund telefonledes ☎👤📞➡☎👤📞 med början klockan 🕗08:20:29.
Till observandum, efter en tid förlupit med en paus av cirka 2 timmar och 40 minuter, gjorde Hemmansägaren Tor Öberg sitt nästa telefonsamtal, vilket i sin tur då ägde rum klockan 🕚11:03:46 ☎👤📞➡☎👤📞 samtalet skedde då till en nära anhörig.
Till nytt observandum, någon stans mellan dessa två deklarerade tidpunkter enligt ovan, var Hemmansägaren Tor Öberg i väg, för att då uträtta ett ärende.
Tor Öberg's äldsta dotter👧Barb*o Öb*rg ... Tor Öberg's yngsta dotter👩Ing*r Nordstr*m ... Tor Öberg's yngre broder👦Wid*r Öb*rg samt Tor Öberg's yngre syster👱 Ir*s ... Tor Öberg har ytterligare en syster vilken's namn jag i detta fallet måste utelämna tills vidare.
Alla personer enligt ovan blev förhörda, det egendomligaste av dessa inom svunnen tid gjorda förhör, ägde rum med Tor Öberg's yngre broder Wid*r Öb*rg, det vill säga, att förhöret som då sådant var och blev, har en del av-vikande utsagor i komparation med övriga då förhörda personer.
Vad anbelangade Gerd Viklund's yngste son 👦Le*f V*klund och Gerd Viklud's äldste son 👨M*ts V*klund och broder till Le*f ... så hade dessa förhören [då gjorda] inga anmärkningar.
Nu skall du tänka lite extra noga på vad jag slutligen sagt framför härtill, den dåvarande samt tungt kriminellt belastade personen vid namn: Jimmy Aldrin [mördad] har ett intresse gällande en tidigare koppling till Hemmansägaren Tor Öberg och handlade bland annat om en extra-nyckel till sin dåvarande bostad som han egentligen inte hade något behov av just den då aktuella dagen.
Mvh/ @JokerⓂannen