Intressant om "Wille Vingmutter" ska lyssna på den, lite kommenterar om senaste tidens diskussioner vissa saker blir upprepning men det kanske behövs när nya tittar in:
* Att sätta ladan i brand efter morden skulle kanske plåna ut mer spår men samtidigt en stor brand ringer grannarna in relativt fort vilket gör att misstänkta GM har mindre tid att fly.
* Tor och Gerd var i St Petersburg för att fira Tors 70 års födelsedag inte Estland.
* Tänker på skoavtrycken. Den större skon var en Reeboksko 44-45 förmodligen en man. Victory skon storlek 38 förmodligen en kvinna. Jag får en magkänsla att det är en far och en son (kanske fru?)
* När skiljde sig M*x respektive GH? Har GH en son? M*x vet jag har en son.
* Om GW pratar i sina memoarer om 10-20 år yngre kan det väl även vara GH?
* BRATTÅS 1:12 tomten är ju som bekant Tord's som verkligen tar hela strandremsan framför 6-7 tomter. BRATTÅS 1:16 har jag för mig var/är M*x (rätta mig om jag har fel?) och 3 månader efter mordet finns denna händelse (slump?):
2005-08-24
Bygglov - Tillbyggnad av Enbostadshus, Hus
https://www.hitta.se/kartan!~62.58040,17.93727,17z/tr!i=olVfMS3C/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=62.58037:17.93698/search!hq=brattoes213haernoosand,brattoes215haerno osand!st=prv!t=at
* Vilken tomt är GH's? 1:15 bor 2 personer som har samma efternamn som GH. Någon J*ns kanske son? har tomten skrivits över på han?
För mig är det alldeles för många spår som leder mot M*x och GH samt omständigheter runt om med Alibi till tidningar ljuga om vänskap med någon man ligger i konflikt med, skilsmässor vid tidpunkten, villospår som amerikaneren. Jag säger som GW lär dig hata slumpen.
Jag tror alla boende nere vid barrvägen vet ungefär hur det gick till och vem som är skyldig men för dom var det kanske ett problem som försvann eller att man var rädd för ovanstående nämda personer. Framförallt ena skulle jag också vara rädd för.