2018-09-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tömilen
Återigen, stort tack. Du är kung Detroit1.

Hur lång tid tar det att köra in ett par nya grillor? Jag fattar att man värmer dem hos försäljaren.

Pratar vi typ 1-2 pass med lite obehag eller kommer det vara rejäla skavsår som måste tejpas och kommer jag behöva genomleva ett halvt dussin träningspass innan jag kan vara med och köra på allvar?

Glider in här på ett hörn, eftersom du har spelat innan så vet du om att dom bästa skridskorna är dom som sitter skönast. Själv köpte jag ett par grillor från monkeysports.com/se (minns inte riktigt.) där köpte jag fjolårets Bauer nexus för 400 spänn. Lätt den bästa investeringen jag har gjort. Men bor du nära en hockeyaffär så gå in och prova lite blandat, sen kan du se om samma skridsko kanske är billigare från en annan affär. Vi har några i Malmö att välja mellan, gick in på Söderbergsport och där kostade exakt samma skridsko 1500 så det är liten skillnad. Tog 2 gånger ungefär innan jag fick tillbaka samma känsla jag hade med dom gamla, haft dom i minst 8 år. Lycka till med framtida säsongen.
Citera
2018-09-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tömilen
Återigen, stort tack. Du är kung Detroit1.

Hur lång tid tar det att köra in ett par nya grillor? Jag fattar att man värmer dem hos försäljaren.

Pratar vi typ 1-2 pass med lite obehag eller kommer det vara rejäla skavsår som måste tejpas och kommer jag behöva genomleva ett halvt dussin träningspass innan jag kan vara med och köra på allvar?

Ja, det stämmer att man värmer skridskorna hos handlaren. Om du får tag ett par skridskor som är lagom styva för din vikt och åkskicklighet och som sitter med bra passform på din fot, så skall inkörningsproceduren inte behöva bli speciellt plågsam. Lite öm i fötterna de första 3-4 passen, men absolut inga skavsår. Det brukar hjälpa en aning att ha skridskorna ganska löst knutna i början.

Nu för tiden rekommenderar Bauer att man inte byter till de vaxade jättestumma snörena som man har gjort i alla tider, utan kör med de medföljande elastiska snörena. I alla fall tills inkörningsproceduren är avklarad.
Citera
2018-09-30, 11:42
Medlem
Tror ni man skulle få en slant för Tallinders handskar från NJ Devils?
Har dom hemma och om man i framtiden kanske vill ha lite extra dollares, kan dom vara värt nåt för rätt köpare?

Ingen koll på sådan marknad
Citera
2018-09-30, 13:49
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Tror ni man skulle få en slant för Tallinders handskar från NJ Devils?
Har dom hemma och om man i framtiden kanske vill ha lite extra dollares, kan dom vara värt nåt för rätt köpare?

Ingen koll på sådan marknad

Om du lägger ut det på någon auktion-site så kan jag nästan lova att någon eller flera kommer nappa.
Såna grejer brukar folk vilja ha.

Jag hade nog testat att lägga ut dem på ebay istället för någon svensk sida förövrigt.
Citera
2018-09-30, 18:37
Medlem
Autentisering är helt avgörande för vad du får
Citera
2018-09-30, 18:58
Medlem
Var går gränsen för att hålla upp respektive ned motståndarens klubba? I kamp framför mål vill man ju som försvarare gärna sätta sin klubba under motståndaren och bara lyfta upp den och hålla kvar. Alt. lägga sin klubba över motståndarens klubba och hålla ner den (i kombo med underben). Helt enkelt låsa motståndarens klubba. Bara använda min klubba ingen “holding the stick”

Vad säger reglerna?
Citera
2018-10-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Om du lägger ut det på någon auktion-site så kan jag nästan lova att någon eller flera kommer nappa.
Såna grejer brukar folk vilja ha.

Jag hade nog testat att lägga ut dem på ebay istället för någon svensk sida förövrigt.

Snyggt! EBay låtet bättre.
Har aldrig gjort sådan , kanske dum fråga men det är bindande då att sälja för högstbjudande även om det blir lite pengar?

Står Tallinder på dom, är väl nötta ! Hål i skinnet. Fick dom av en vän som spelat borta i Nordamerika
Citera
2018-10-01, 12:45
Medlem
Minkapten, vad ska du ha för dem?
Citera
2018-10-01, 12:46
Medlem

Har nu läst regelboken och vet vad som gäller.
Citera
2018-10-01, 13:22
Medlem
# 791, 794, 793

Skidskodjungel.

Vad är det egentligen jag betalar för? Om vi bortser från 500 kr-skridskorna (ordinarie pris). Vad är det jag får om jag går från 1500 kr (t.ex. Supreme S25 Senior) till 6000 kr (t.ex. Supreme S180)?

Det är ju som konsument jävligt enkelt att tänka ”ju dyrare desto bättre”.

En del av de riktigt dyra skridskorna reas ut rejält nu så skillnaderna mellan ovanstående blir inte jättestor. (kommer aldrig betala 6000 kr). Är det så att 6000 kr kommer vara det bästa valet för mig? Är det så att man måste vara en jävligt duktig spelare för att mellanskillnaden ska vara värd?
Citera
2018-10-11, 09:58
Medlem
Förklara för en idiot hur "draften" fungerar!

Har alltid varit ett stort fan av hockey, men har aldrig begripit mig på hur "draften" fungerar.

Kan någon vänlig själ förklara för mig hur det fungerar, gärna på "Draft for Dummies"-vis.
Undanber mig alla kommentarer som "Om du gillar hockey så vet du hur "draften" fungerar".

Har precis tittat på Rasmus Dahlin-draften, det är därför jag frågar.
https://www.youtube.com/watch?v=XkHzGzDq4IE
Senast redigerad av MILFGILFGULF 2018-10-11 kl. 10:02. Anledning: felstavning
Citera
2018-10-11, 10:04
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MILFGILFGULF
Har alltid varit ett stort fan av hockey, men har aldrig begripit mig på hur "draften" fungerar.

Kan någon vänlig själ förklara för mig hur det fungerar, gärna på "Draft for Dummies"-vis.
Undanber mig alla kommentarer som "Om du gillar hockey så vet du hur "draften" fungerar".

Har precis tittat på Rasmus Dahlin-draften, det är därför jag frågar.
https://www.youtube.com/watch?v=XkHzGzDq4IE
Kag vet inte exakt men i princip är det ju så att sämsta laget får välja först och bästa laget väljer sist. Allt för att få en så jämn och rolig (tråkig) liga som möjligt. Så vi slipper superlag som real madrid och barcelona och slipper att njuta av det bösta hockeyn kan erbjuda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in