Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Det går att träna djur till allt möjligt. Speciell om de finns en man som övervakar arbetet.
1) Varför vill du inte ha en hemma-man?
2) Men är du inte en stark och självständig kvinna som vill göra karriär?
a) Tycker du inte att du har en skyldighet att jobba nu när massor med feminister har kämpat för att du ska ha de här rättigheterna?
1) Det där är bara shaming. Tycker du att kvinnor som är hemmafruar är soffliggare också?
2) En redig karl vill ha en redig kvinna som kan ta hand om honom.
1) När min mamma var 6-8 månader gravid med mig körde hon en lastbil när hon var på en jobb-resa för att ingen av männen hon var med ville köra.
2) Men okay alla kvinnor kan inte köra bil. Däremot kan de bära sopor, snickra, såna saker.
3) Du har fortfarande inte berättat vilken belöning du ger din man för att han jobbar och är duktig?
Jag kan konstatera då att ditt tramsande om kossor var just precis det, enbart trams.
1. Därför att jag själv också vill vara hemma om jag har barn. Jobba 8h per dygn verkar inte vara en hit när man har barn. Hade mannen varit hemma så förutsätter det att han gör jobbet i hushållet, typ städning, matlagning, tar hand om ungar o.s.v.
Alltså så som en hemmafru alltid gjort och gör även idag i de enstaka fall hon existerar.
Du beskriver dock att mannen inte ska göra någonting, utan han ska ligga på soffan, spela tv-spel samt gå och träna lite. I vissa fall gå på bordell kvällstid när kvinnan kommit från sitt heltidsjobb och kan ta över barnen.
Vad fan tror du egentligen?
2. Jag kan se att din uppväxt antagligen har kantats av män som inte existerat (pappa?), eller män som varit egoistiska och inte velat hjälpa till eller ta ansvar. Och såklart har du träffat en likadan karl själv.
Jag har INTE den erfarenheten av män från min uppväxt utan tvärtom.
Genom en traditionell uppväxt med bra män i familjen och släkten så har jag givetvis höga tankar om män och framförallt om min potentiella man. Hade min man sagt till mig att jag skulle fixa däcken på bilen, klippa gräset med nån jädrans motorgräsklippare, borra upp hyllor e.t.c hade jag undrat om han hade slagit huvudet. En man i min värld fixar saker och ting.
Det är ovidkommande huruvida jag kan fixa dessa saker (givetvis kan alla lära sig), men jag ser det som självklart att mannen tar hand om sånt. Jag tar hand om annat.
Jag förstår dock att din erfarenhet av män är en helt annan och det speglas tydligt i dina åsikter här.
3. Jag ser det inte som att ens partner ska få en belöning. Om man har beslutat att leva ihop och skaffa familj så är man ett team. Då hjälps man åt, en fixar bilen och en annan fixar maten. Det är inte fråga om belöningar. Sex har man för att det är skönt och för att man är attraherad och vill ha sin partner. Inte för att man måste ge en belöning.
Och nej jag är inte intresserad av att göra karriär. Har ett jobb jag trivs med, bra ekonomi och olika hobbys. Varför skulle det vara så himla bra och kul att göra karriär?