2019-10-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Så här är det mupp:

a) När man har fler män än kvinnor i västerländska kulturer leder det till en ökning av White Knighting och att män tofflar mer för kvinnor för att kokurrera. Det är vad femoiderna har räknat med.

b) När man har fler män än kvinnor i andra kulturer delar männen på kvinnorna så att alla får ligga.

2) Får vi bara hit tillräckligt många MENA män blir det gruppvåldväkt för alla. Tänk dig tusentals frustrerade män som går runt på gatorna och våldtar alla kvinnor de ser.

3) Använd sunt förnuft nu: fler kvinnor = mer feminism. Därför att kvinnor har rösträtt.

a) Det blir mindre sex trots vad ni tror för att kvinnor påverkar varandra till att vägra sex.

4) När kvinnor är outnumbered är det bara att sära på benen eller så kommer killarna att sära deras ben åt dem.
Kulturer där män bestämmer över kvinnor är verkligen kända för att män delar på kvinnor allra helst eftersom det är dödsstraff för sex med den man inte är gift med
Citera
2019-10-19, 15:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
1. Jaha så Hollywood vill få män och kvinnor att göra saker för varandra? För i många filmer gör ju starka män saker för kvinnor. Och uppenbarligen vice versa.

Nej det är James Camerons personliga kink,

Citat:
2. Varför byter du fokus? Vi pratade om Titanic, bland annat och inte bara om James Camerons filmer. Men vad gjorde den rika tjejen för den fattiga pojken som han inte gjorde för henne?

1) Hon såg till att han inte hamnade i trubbel efter att ha snubblat och fallit ovanpå henne

2) Bjöd honom på middag

3) Räddade honom från att drunkna

4) Gav upp sin plats i livbåten för att kunna vara med honom och återigen rädda honom

5) Han hundade mest efter henne hela filmen, bjöd henne på fyllefest och förstörde hennes äktenskap.

Citat:
Angående Pretty Woman, hur utvecklar sig storyn? Handlar den bara om att han köper sex av henne? Varför slutar den inte där?

Han hyr henne för en vecka sen skickar han hem henne.

Citat:
Han (Richard Gere) var attraktiv i alla sina filmer på den tiden för han var attraktiv. Hur vet du att det var specifikt för att han var sexköpare. Eller du kan läsa tusentals människors tankar?

Men jag trodde att kvinnor tycker att torskar är äckliga? Menar du att det inte gäller om torsken är en rik och snygg man?

Citat:
Vad är då poängen med filmen, (Titanic)? Låt höra nu lite fler Babian-gissningar.

Rik amazonkvinna väljer fattig pank pojke och räddar honom. Det är ingen gissning, det är ett tema som upprepar sig i princip i varenda en av Cameron's filmer - stark amazonkvinna skyddar och räddar manlig damsell. Du kan ju jämföra med hans senaste film, https://www.youtube.com/watch?v=7Ld9oyOA0so

Eller nån av hans tidigare, https://www.youtube.com/watch?v=LY2wGD6-j0Y / https://www.youtube.com/watch?v=0Kug8mJ8WiM

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Visst var det så att din gravida mamma körde lastbil i Japan under en affärsresa eftersom det landet är känt för sin stora brist på arbetskraft som kan köra lastbil

Nej jag hittar på det för att irritera dig. Poängen är att det är inget problem för kvinnor att köra lastbil.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kulturer där män bestämmer över kvinnor är verkligen kända för att män delar på kvinnor allra helst eftersom det är dödsstraff för sex med den man inte är gift med

Hur ser det ut med gruppvåldtäkterna? Vilka kulturer kommer de männen oftast ifrån?
Senast redigerad av Babianen 2019-10-19 kl. 15:56.
Citera
2019-10-19, 15:58
Medlem
ms18s avatar
Citat:
1) För det första är det inte "erotik" det är våldtäkts-porr.

2) Vad säger det om kvinnor att de blir sexuellt upphetsade av rika män som begår sexuella övergrepp?

3) Var är all porr som handlar om män som känner kärlek till kvinnor, behandlar dem bra, och hjälper till med städningen? Är det inte upphetsande för kvinnor?

4) Självklart vill de bli utnyttjade, det vill alla kvinnor.

5) "tror du varje man som gillar teen porr vill ha sex med teens så... Ja då tycker jag bara synd om dig"

Där kom det Får man fråga vart någonstans det gick fel i livet för dig? Alkis mamma? Aldrig haft en tjej? Blivit dumpad utav den enda tjejen du kysst?

Men ja fortsätt tro det du, din mamma måste vara så jätte stolt över att ha en trevlig grabb som dig.
Citera
2019-10-19, 16:15
Avslutad
Citat:

Ja både Linda Hamilton i Terminator och Sigourney Weaver i Alien är ju ascoola.

Citat:
1) Hon såg till att han inte hamnade i trubbel efter att ha snubblat och fallit ovanpå henne

2) Bjöd honom på middag

4) Gav upp sin plats i livbåten för att kunna vara med honom och återigen rädda honom

5) Han hundade mest efter henne hela filmen, bjöd henne på fyllefest och förstörde hennes äktenskap.

Han frös ihjäl/drunknade. Resten av ditt BS är lulz.

Citat:

Hur slutar den?

Citat:
Men jag trodde att kvinnor tycker att torskar är äckliga? Menar du att det inte gäller om torsken är en rik och snygg man?

Hur vet du att alla som såg filmen tyckte han var attraktiv för att han var sexköpare?

Pratar du om Hugh Grant igen? Han är apful oavsett.

Citat:
Rik amazonkvinna väljer fattig pank pojke och räddar honom. Det är ingen gissning, det är ett tema som upprepar sig i princip i varenda en av Cameron's filmer - stark amazonkvinna skyddar och räddar manlig damsell. Du kan ju jämföra med hans senaste film, https://www.youtube.com/watch?v=7Ld9oyOA0so

Ja James Cameron älskar starka kvinnor. Han älskar när kvinnan styr upp hela skutan precis som din man därhemma.
Citera
2019-10-19, 16:50
Medlem
Citat:

2) Bjöd honom på middag

Eller nån av hans tidigare, https://www.youtube.com/watch?v=LY2wGD6-j0Y / https://www.youtube.com/watch?v=0Kug8mJ8WiM

Nej jag hittar på det för att irritera dig. Poängen är att det är inget problem för kvinnor att köra lastbil.

Hur ser det ut med gruppvåldtäkterna? Vilka kulturer kommer de männen oftast ifrån?
Kvinnor kan självfallet inte framföra tunga fordon eftersom kvinnor har en mental förmåga som ett barn och ett barn släpper man självfallet inte ut i trafiken
Citera
2019-10-19, 16:51
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och nej givetvis skulle jag inte erbjuda min man att vara hemma. Antagligen hade ingen av oss varit hemma men om så vore fallet så är det jag som ska vara det, eller endast arbeta 50%.
Jag har redan sagt till dig att jag inte vill ha en soffliggare till man, och jag vill inte ha nån fjolla heller. Rediga karlar, det är min kopp av te.

Jag tror att kvinnor borde jobba 50%. Då kan de sova ut och få sin skönhetssömn, jobba några timmar och sedan hinna hem, träna och piffa till sig själva, hemmet och laga maten innan mannen kommer hem.

Frågan är ju hur många timmar en man måste jobba för att vara en "riktig kar". Måste det vara åtta timmar om dagen eller kan man komma undan med färre timmar?

Hur många timmar ska man jobba om dagen för att få trosorna av en tjej? (så man slipper köpa sex menar jag)

Vad säger lilla snöflingan.
Citera
2019-10-19, 16:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
1. Umgås du med blattar och white trash? Eller går dina vänner efter fjortisar?
2. Vilken man (som inte är wt, blatte eller suttit i fängelset) vill bete sig så ens egentligen?
3. Finns många böcker inom olika områden som säljer i miljoner
4. Finns massa uttryck, hört om Behandla andra som du själv vill bli behandlad?

1. Nej, nej och nej.
2. Inte så många troligen. Jag vill inte bete mig så men jag kan inte hjälpa att kvinnors natur är som den är. Varför tror du negs blev en så stor och kontroversiell grej? Kanske för att det funkade?
3. Ja, att 50 shades säljer 250 miljoner exemplar säger inget alls om kvinnors sexualitet eftersom Harry Potter också har sålt miljontals exemplar...
4. Det finns inga kända uttryck som heter "snälla pojkar får alla de vackra flickorna" eller "bad boys finish last". Ditt uttryck är inte ens samma kategori som de jag tog upp.
Citera
2019-10-19, 17:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det går att träna djur till allt möjligt. Speciell om de finns en man som övervakar arbetet.

1) Varför vill du inte ha en hemma-man?

2) Men är du inte en stark och självständig kvinna som vill göra karriär?

a) Tycker du inte att du har en skyldighet att jobba nu när massor med feminister har kämpat för att du ska ha de här rättigheterna?

1) Det där är bara shaming. Tycker du att kvinnor som är hemmafruar är soffliggare också?

2) En redig karl vill ha en redig kvinna som kan ta hand om honom.

1) När min mamma var 6-8 månader gravid med mig körde hon en lastbil när hon var på en jobb-resa för att ingen av männen hon var med ville köra.

2) Men okay alla kvinnor kan inte köra bil. Däremot kan de bära sopor, snickra, såna saker.

3) Du har fortfarande inte berättat vilken belöning du ger din man för att han jobbar och är duktig?

Jag kan konstatera då att ditt tramsande om kossor var just precis det, enbart trams.

1. Därför att jag själv också vill vara hemma om jag har barn. Jobba 8h per dygn verkar inte vara en hit när man har barn. Hade mannen varit hemma så förutsätter det att han gör jobbet i hushållet, typ städning, matlagning, tar hand om ungar o.s.v.
Alltså så som en hemmafru alltid gjort och gör även idag i de enstaka fall hon existerar.
Du beskriver dock att mannen inte ska göra någonting, utan han ska ligga på soffan, spela tv-spel samt gå och träna lite. I vissa fall gå på bordell kvällstid när kvinnan kommit från sitt heltidsjobb och kan ta över barnen.
Vad fan tror du egentligen?

2. Jag kan se att din uppväxt antagligen har kantats av män som inte existerat (pappa?), eller män som varit egoistiska och inte velat hjälpa till eller ta ansvar. Och såklart har du träffat en likadan karl själv.
Jag har INTE den erfarenheten av män från min uppväxt utan tvärtom.
Genom en traditionell uppväxt med bra män i familjen och släkten så har jag givetvis höga tankar om män och framförallt om min potentiella man. Hade min man sagt till mig att jag skulle fixa däcken på bilen, klippa gräset med nån jädrans motorgräsklippare, borra upp hyllor e.t.c hade jag undrat om han hade slagit huvudet. En man i min värld fixar saker och ting.
Det är ovidkommande huruvida jag kan fixa dessa saker (givetvis kan alla lära sig), men jag ser det som självklart att mannen tar hand om sånt. Jag tar hand om annat.

Jag förstår dock att din erfarenhet av män är en helt annan och det speglas tydligt i dina åsikter här.

3. Jag ser det inte som att ens partner ska få en belöning. Om man har beslutat att leva ihop och skaffa familj så är man ett team. Då hjälps man åt, en fixar bilen och en annan fixar maten. Det är inte fråga om belöningar. Sex har man för att det är skönt och för att man är attraherad och vill ha sin partner. Inte för att man måste ge en belöning.

Och nej jag är inte intresserad av att göra karriär. Har ett jobb jag trivs med, bra ekonomi och olika hobbys. Varför skulle det vara så himla bra och kul att göra karriär?
Senast redigerad av Moment22x22 2019-10-19 kl. 17:02.
Citera
2019-10-19, 17:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Där kom det Får man fråga vart någonstans det gick fel i livet för dig? Alkis mamma? Aldrig haft en tjej? Blivit dumpad utav den enda tjejen du kysst?

Men ja fortsätt tro det du, din mamma måste vara så jätte stolt över att ha en trevlig grabb som dig.

Där kom det En kvinna som tar till ad hominem så fort någon tycker annorlunda. Slår aldrig fel

Denna tråd kryllar redan av detta beteende från kvinnor, men trevligt med en till som kan bidra
Citera
2019-10-19, 17:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Jag tror att kvinnor borde jobba 50%. Då kan de sova ut och få sin skönhetssömn, jobba några timmar och sedan hinna hem, träna och piffa till sig själva, hemmet och laga maten innan mannen kommer hem.

Frågan är ju hur många timmar en man måste jobba för att vara en "riktig kar". Måste det vara åtta timmar om dagen eller kan man komma undan med färre timmar?

Hur många timmar ska man jobba om dagen för att få trosorna av en tjej? (så man slipper köpa sex menar jag)

Vad säger lilla snöflingan.

Jag tänker att man är ett team. Det är inte antalet timmar som är det viktigaste, det är att man jobbar tillsammans för sina barn och sitt gemensamma liv.

Gäller det bara tillfälligt sex spelar det ingen roll om mannen jobbar eller inte. Vid ett ONS är det väl mest utseende och personkemi som är viktigt?
Citera
2019-10-19, 17:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Jag är kvinna och jag är gift.

Citat:
Ja både Linda Hamilton i Terminator och Sigourney Weaver i Alien är ju ascoola.

Men poängen är att de gör saker för män.

Citat:
Han frös ihjäl/drunknade. Resten av ditt BS är lulz.

Allt innan det går ut på att tjejen gjorde saker för killen. Det är poängen med filmen: rik kvinna räddar fattig pojke typ.

Citat:
Hur slutar den?

I dunno. Med att han skickar hem henne.

Citat:
Hur vet du att alla som såg filmen tyckte han var attraktiv för att han var sexköpare?

1) De tyckte inte att han var oattraktiv trots att han spelade sexköpare.

2) Så tydligen verkar kvinor inte ha några problem med män som köper sex så länge mannen är snygg och rik.

Citat:
Ja James Cameron älskar starka kvinnor. Han älskar när kvinnan styr upp hela skutan precis som din man därhemma.

Han vill inte ha en svag kvinna som måste bli behandlad som ett barn.
Citera
2019-10-19, 17:18
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Där kom det En kvinna som tar till ad hominem så fort någon tycker annorlunda. Slår aldrig fel

Denna tråd kryllar redan av detta beteende från kvinnor, men trevligt med en till som kan bidra

Vad får dig tro att jag är en kvinna?

Uppvuxen med respekt för andra människor och frisk i huvudet bara.

ad hominem?

Klart jag säger något när en pojkvasker under 18år skriker att alla kvinnor VILL bli våldtagna. Ärligt, ni som tycker det kan ni fråga era mammor och döttrar om dom också går i dessa banor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in