2019-10-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Tok sikkert feil der. Trodde jeg hadde lest det.
Det er ikke sikkert at jeg har rett. Jeg bare antok at han ikke kan ha rukket å spasert til jobb fra ca kl 9:00-9:10/9:15. Cirka kl 9:00 kan jo også bety noen minutter før kl 9, og da kan han kanskje ev ha rukket å spasere til jobben på den tiden.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-19 kl. 17:46.
Citera
2019-10-19, 17:48
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Det er ikke sikkert at jeg har rett. Jeg bare antok at han ikke kan ha rukket å spasert til jobb fra ca kl 9:00-9:10/9:15. Cirka kl 9:00 kan jo også bety noen minutter før kl 9, og da kan han ha rukket å spasere til jobben på den tiden.
Viktig å holde orden på fakta, men mye detaljer etter hvert. Du har nok rett. Kanskje noen andre vet.
Citera
2019-10-19, 17:48
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Har fulgt med i denne tråden fra starten. Til tider litt for mye løse spekulasjoner og bastante konklusjoner. Nå er det interessante vurderinger basert mer på fakta. Har siden undersøkelsene på eiendommen tenkt at nedsiden av huset er mest interessant. Døren kan ha stått ulåst siden det ikke var tegn til innbrudd. Politiet gikk også ned til vannet og opp gangstien som fører opp til huset fra ei brygge og en parkeringsplass. Vil tro det er mye mindre risky å bevege seg gjennom skogen enn ved hovedinngangen. Å ha en bil stående der vil også være svært risikabelt.
Men TH gikk vel til jobb, slik at hans bil sto hjemme? Kan ha plassert den strategisk? Litt påfallende forresten at han ikke dro tidligere slik han brukte.
Ser de fleste her ikke tror den bilen som kom fra blokka og tok en snarvei er aktuell. Er ikke enig der, men kan jo være at jeg har gått glipp av noe. Vitnet kan være ganske sikker på hvilken dag, selv om han på spørsmål om det ikke sier seg 100% sikker. Hvis bilen kom der, vil det være raskt å slippe av en gjerningsmann og kjøre videre til nevnte parkeringsplass. Og gjerningsmann kan gå i skjul for hekken ned til den siden av huset som vender mot vannet. Kanskje var det en tredje person på gangveien for å se til at de ikke ble observert og ellers bidra. Interessant også at det skjedde mens nærmeste nabo bar bortreist.

Enig. En veldig logisk adkomst når man kjenner området der er å ankomme huset til fots gjennom det lille skogholtet, fra parkeringen ved Elveveien. Her er det helt skjermet og det går attpåtil et lite dyretråkk inn til hagen.

Når offeret er klar for transport kan man rygge en bil opptil hoveddøren og jobbe i skjul der også. En bil kan da være på stedet i kortest mulig tid, kanskje så lite som et minutt.

Optimale forhold rundt den eiendommen egentlig. Risiko ved et overfall/bortføring er det alltid, og det må GM akseptere, men det er fullt mulig å legge en god plan på dette åsstedet. Ikke minst hvis man har en insider.
Citera
2019-10-19, 17:55
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Viktig å holde orden på fakta, men mye detaljer etter hvert. Du har nok rett. Kanskje noen andre vet.
Det tar mer enn 10 minutter å gå til arbeidsplassen. I normal gange tar det litt under halvtimen. Det tar ca 10 min å kjøre, fra dør til dør.
Citera
2019-10-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Kan slepespor og funn av strips i første etasje være faket? Siden vi nå ser at det er en kjelleretasje under huset, med store vinduer og helt sikkert en utgangsdør et sted, kan det være at åstedet i begynnelsen ble oversett? Det vil si at åstedet for drap og bortføring egentlig er i kjelleretasjen? Da kan hun ha blitt fraktet bort, nærmest usett, gjennom skogholtet på baksiden av huset.

Kanskje hadde AE soverom og eget bad i kjelleren? Mange eldre ektepar slutter å sove på samme rom. Det er ikke helt uvanlig, har jeg skjønt?

Ser ut til at kjellerutgangen er på den siden som vender mot vannet, der det er en slags veranda/inngang i hvit mur: https://www.dagbladet.no/nyheter/nye-sok-ved-boligen-til-anne-elisabeth-hagen/70971972

Hvis det er sånn at hun er fraktet ut via kjelleren, rimer det med politiets plutselige interesse for hagen og skogsholtet bak huset i april. Det er mange foto i avisene som viser at politiet undersøker dette området grundig.

Det kan hende jeg har misforstått hvor slepespor og strips faktisk er observert. Jeg har gjennom hele denne historien fått inntrykk av at det var i første etasje, men det kan være en trådsanning?

Slik jeg ser huset, etter å ha studert alle bildene, så tenker jeg følgene:

Garasjen er stor, med en egen dør vi ser til vestre for hoveddøren.
Hoveddøren tenker jeg går inn i en entre, og at vi også her finner det mye omtalte toalettet.
"Utbygget" til høyre med store vinduer ser ut til å gå inn i en storstue/spisestue. Kjøkkenet virker å ha en åpen løsning mot dette rommet, med vinduer ut mot nærmeste nabo til høyre. Storstuen med kjøkken har en stor utgang til terrasse og hage mot Langvannet.
Rommet til venstre i 1 etg kan være en tv-stue feks. Det er her vi ser vinduet/døren mot skogholtet.
I 2 etg vil jeg tenke det er soverom og et stort bad. Skal jeg gjette er de små vinduene på framsiden av huset ca midt på til et baderom.
Kjelleren ser ut til å være stor, og det kan veldig godt være at de her har en kjellerstue, soverom, et bad, treningsrom, matbod osv. Slik jeg ser huset, så vil jeg tenke det har en romslig kjelleretg.
Interessant at du mener det kan være et bad i kjelleretg, og at det kan være et bad der de sikter til. Jeg tenker det er trolig.
Men se på bildet i artikkelen jeg nå linker til. Denne stigen opp til balkongen i 2 etg. Hvem har satt den der?

https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2019/01/09/Kona-til-en-av-Norges-rikeste-har-v%C3%A6rt-borte-i-ti-uker.-Det-er-mottatt-krav-om-l%C3%B8sepenger- i-kryptovaluta-18209234.ece
Citera
2019-10-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Slik jeg ser huset, etter å ha studert alle bildene, så tenker jeg følgene:

Garasjen er stor, med en egen dør vi ser til vestre for hoveddøren.
Hoveddøren tenker jeg går inn i en entre, og at vi også her finner det mye omtalte toalettet.
"Utbygget" til høyre med store vinduer ser ut til å gå inn i en storstue/spisestue. Kjøkkenet virker å ha en åpen løsning mot dette rommet, med vinduer ut mot nærmeste nabo til høyre. Storstuen med kjøkken har en stor utgang til terrasse og hage mot Langvannet.
Rommet til venstre i 1 etg kan være en tv-stue feks. Det er her vi ser vinduet/døren mot skogholtet.
I 2 etg vil jeg tenke det er soverom og et stort bad. Skal jeg gjette er de små vinduene på framsiden av huset ca midt på til et baderom.
Kjelleren ser ut til å være stor, og det kan veldig godt være at de her har en kjellerstue, soverom, et bad, treningsrom, matbod osv. Slik jeg ser huset, så vil jeg tenke det har en romslig kjelleretg.
Interessant at du mener det kan være et bad i kjelleretg, og at det kan være et bad der de sikter til. Jeg tenker det er trolig.
Men se på bildet i artikkelen jeg nå linker til. Denne stigen opp til balkongen i 2 etg. Hvem har satt den der?

https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2019/01/09/Kona-til-en-av-Norges-rikeste-har-v%C3%A6rt-borte-i-ti-uker.-Det-er-mottatt-krav-om-l%C3%B8sepenger- i-kryptovaluta-18209234.ece
Kanskje den sto igjen der etter vedlikeholdsarbeidet?
11 januar."det sto en stige og et stillas inntil huset 20 dager etter forsvinningen"
"Arbeidere som drev vedlikehold på taket til familien Hagens hus i Lørenskog i forkant av den mulige bortføringen, er blitt kalt inn til avhør."
"Arbeiderne sluttførte arbeidet 25. oktober"
https://www.aftenposten.no/norge/i/L0zW09/NRK-Takarbeidere-kalt-inn-til-avhor-i-forsvinningssak
Se også "Bilde av huset til ekteparet hagen tatt 27. oktober"
https://www.nrk.no/norge/disse-bildene-ble-tatt-for-anne-elisabeth-forsvant-_-politiet-ber-folk-fortsette-a-tipse-1.14382469
Jeg er usikker på om det står en stige der den 27. oktober også.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-19 kl. 18:13.
Citera
2019-10-19, 18:12
Medlem
Citat:
Kanskje den sto igjen der etter vedlikeholdsarbeidet?
11 januar."det sto en stige og et stillas inntil huset 20 dager etter forsvinningen"
"Arbeidere som drev vedlikehold på taket til familien Hagens hus i Lørenskog i forkant av den mulige bortføringen, er blitt kalt inn til avhør."
https://www.aftenposten.no/norge/i/L0zW09/NRK-Takarbeidere-kalt-inn-til-avhor-i-forsvinningssak

Takk! Man glemmer... kom plutselig over den da jeg gikk gjennom alle bildene.
Citera
2019-10-19, 18:15
Medlem
Citat:
Takk! Man glemmer... kom plutselig over den da jeg gikk gjennom alle bildene.
Takk :-) Står stigen der den 27.? Eller er det en stige vi ser ligge på bakken mot den hvite muren på venstre del av den hussiden?
https://www.nrk.no/norge/disse-bildene-ble-tatt-for-anne-elisabeth-forsvant-_-politiet-ber-folk-fortsette-a-tipse-1.14382469
Citera
2019-10-19, 18:24
Medlem

Hadde GM kjennskap til at arbeidet på huset var sluttført den 25. oktober, før han bestemte seg for tidspunkt for forbrytelsen?
Citera
2019-10-19, 18:25
Avslutad
Citat:
Er det kjellervindu kun på noen sider av huset? Her (bilde i artikkelen) + på motsatt side av huset (der ev kjøkkenet er)?
https://www.vg.no/nyheter/i/GGK4yl/forsvinningssaken-i-loerenskog-politiet-staar-igjen-med-20-biler
Nu när jag har börjat titta på bilder på egendomen igen, tänker jag att det kan vara dolda källare där - och då menar jag inte källaren som vi nu vet finns i huset - den finns utan tvekan.

Jag har försökt ta reda på vad området längs Langvannet användes till i gamla dagar.
Förutom att vara ett stuge-/hytteområde, har det också funnits en del industri, t.ex. ishus/islager (slutet av 1800-talet).

Du och Gassa har diskuterat om det var möjligt att se en byggnad intill Hagens hus i 1984.

Jag har sett på historiska bilder 1881.no, och har sett att det fanns för länge sen, en ganska stor byggnad vid Hagens hus, i området du och Gassa har diskuterat.

Bilderna är ganska oskarpa, så det är svårt att se hur byggnaden ser ut, eller om det finns fler samanhengande bygg. För mig ser det ut som byggnaden eller byggnaderna, sträcker sig från den angränsande egendomen och till där Hagens hus är nu, och ner mot vattnet.

Så tillbaka till om det finns dolda källare på egendomen, och vad dessa gamla byggnader på användes till ...

Kan det ha funnits ett ishus/-lager där tidigare, och finns dessa källare fortfarande?

Jag har försökt hitta information hur dessa ishusen byggdes. Det enda jag hittade var att husen var isolerade och att isen var täckt med träflis.

Hur som helst - husen måste ha byggts på ett speciellt sätt - kanske extra stora källare?

Någon som vet något om detta?

Du FruCarlsberg är ju bra på att hitta information.
Citera
2019-10-19, 18:26
Medlem
Citat:
Jeg er ganske sikker på at det er en kjeller. Vet ikke om det er skjult bak buskaset? Men jeg har sett flere bilder der det helt klart ser ut til å være en ganske så stor og romslig kjeller i dette huset. Eventuelle kjellervinduer på baksiden mot Langvannet er skjult pga en forhøyning mot terrasseområdet.

Se på dette:

https://www.dagbladet.no/nyheter/hva-gjorde-du-31-oktober-i-fjor/70639748

Jag trodde först att huset låg i en sluttning och att det var källare med utgång på baksidan, men det är samma plan som ingångsdörren på framsidan. Det som faktiskt ser ut som källarfönster på husets sida är placerat så långt upp att man kan undra sig över var golvet i våningen ovanför är.

Hur kan polisen se skilnad på om det är en kidnappning som gått snett eller planerat mord?
Citera
2019-10-19, 18:27
Medlem
Citat:
Takk :-) Står stigen der den 27.? Eller er det en stige vi ser ligge på bakken mot den hvite muren på venstre del av den hussiden?

Mulig en som ligger mot muren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in