2019-10-19, 02:11
  #6049
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Så här är snarare , ju mer en man och en kvinna gillar varandra

- desto mer dras de till varandra.

- desto mer vill de hjälpa varandra

- desto mer kan de se en framtid tillsammans

- desto gladare barn

- desto mer framgångsrika barn

- desto mer pengar gör de tillsammans

Osv.

Var får du allt det här ifrån?

- Alla killar/män jag känner som är bra med kvinnor säger att behandla henne som skit/som att hon är en korkad barnunge är den bästa metoden för att få ligga eller få henne att respektera dig.

- PUA-rörelsen blev känd för begreppet "neg" som mer eller mindre går ut på att subtilt förolämpa och trycka ner kvinnan, vilket var mycket framgångsrikt.

- 50 Shades of Grey säljer 250 miljoner exemplar.

- Det finns kända uttryck som "snälla killar får inte kyssa vackra flickor" och "nice guys finish last"

Det du säger låter bara som fantasier.
Citera
2019-10-19, 03:33
  #6050
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä och i sin tur är det torskens ansvar att han köper sex av en drogpåverkad kvinna. Och ingen annans.
Det blir lite komiskt när det plötsligt börjar pratas om eget ansvar här i denna forumdel, när de flesta trådar består av en enda stor ansvarsförskjutning från män till kvinnor.
Många här, säkerligen Lillskrot själv, har beskyllt kvinnor för alla möjliga beteenden som män har. Men nu är plötsligt det egna ansvaret otroligt viktigt.
Är det någon man inte med lätthet kan avkräva på ansvar så är det väl ändå en heroinist. Alltså, missförstå mig inte, klart att man någon gång väljer att ta den första drogen. Där har alla ett val. Men när människor väl är fast i beroende av heroin verkar det inte riktigt vara att "bara sluta".

Men om män inte kan kontrollera sig, bör de inte friskrivas från ett visst moraliskt ansvar då?

Jag menar om en man plötsligt står inför möjligheten att köpa sex av en ung snygg tjej, som må vara fattig, utsatt och desperat, men kan man begära av mannen att han ska kunna kontrollera sig och avstå från ett sexköp i sådana fall?

Vad säger du miss föreståndarinna?

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu har inte män uttryckt att de skulle vilja ligga på sofflocket och inte arbeta, så jag undrar vem du ska ge ett bättre liv?

Men att ligga på sofflocket kanske är bästa alternativet för män som är mesiga, osäkra och korkade och ändå inte lyckas åstadkomma något vettigt i livet, hur de än gör och vad de än företar sig?
Citera
2019-10-19, 03:42
  #6051
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Herregud du har inte ens en aning om vad du svarar på här
Jag vet vad jag svarar på. Om du inte förstår vad jag svarar på är det ditt problem.
Sluta säg så korkade saker, så slipper du den här sortens svar.
Börja med att skrota grupper och kollektiv och utgå ifrån att det är individer som gör vad de än gör.
Det är inte förbehållet det ena eller det andra könet utom det som begränsas av biologin.
Citera
2019-10-19, 07:14
  #6052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men om kvinnor gillade män som gillade dem tillbaka då skulle vi se till exempel låtar och filmer där kvinnor hyllade snälla och känsliga män. Jag känner inte till att det nånsin har varit så.

2) Vi kan gå tillbaka till 1950 talet, https://www.youtube.com/watch?v=37UTpnPTvIk

3) Sen hoppar vi fram 60 år i tiden, https://www.youtube.com/watch?v=Ewbkj2ye06w

4) Ska vi prata om pengar så har vi en kommentar till det här, https://www.youtube.com/watch?v=Ahha3Cqe_fk "all this money can't buy me a time machine"

5) Jag ser inga bevis för att det skulle vara som du säger. Det låter mer som önsketänkande tbh.

De män som lyckas med kvinnor är de som inte är känsliga.

Du gillar kvinnor mer om du inte blir arg eller rädd för dem utan fortsätter gilla dem även om det händer något.
Citera
2019-10-19, 07:27
  #6053
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Var får du allt det här ifrån?

- Alla killar/män jag känner som är bra med kvinnor säger att behandla henne som skit/som att hon är en korkad barnunge är den bästa metoden för att få ligga eller få henne att respektera dig.

- PUA-rörelsen blev känd för begreppet "neg" som mer eller mindre går ut på att subtilt förolämpa och trycka ner kvinnan, vilket var mycket framgångsrikt.

- 50 Shades of Grey säljer 250 miljoner exemplar.

- Det finns kända uttryck som "snälla killar får inte kyssa vackra flickor" och "nice guys finish last"

Det du säger låter bara som fantasier.

1. Umgås du med blattar och white trash? Eller går dina vänner efter fjortisar?
2. Vilken man (som inte är wt, blatte eller suttit i fängelset) vill bete sig så ens egentligen?
3. Finns många böcker inom olika områden som säljer i miljoner
4. Finns massa uttryck, hört om Behandla andra som du själv vill bli behandlad?
Citera
2019-10-19, 07:51
  #6054
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
De män som lyckas med kvinnor är de som inte är känsliga.

Du gillar kvinnor mer om du inte blir arg eller rädd för dem utan fortsätter gilla dem även om det händer något.

1) Det låter smart. Till exempel om kvinnan anklagar mannen för våldtäkt och mannen hamnar i fängelse då ska mannen inte bli arg utan fortsätta gilla kvinnan right?

2) Fast om mannen skulle köpa sex skulle han inte riskera fängelse för våldtäkt eller #metoo. Känns onödig att riskera det IMO.

Citat:
Ursprungligen postat av ms18
3. Finns många böcker inom olika områden som säljer i miljoner

1) Men 50 Shades är den mest populära boken nånsin bland kvinnor. Och den handlar om en kvinna som blir dåligt behandlad och utsatt för sexuella övergrepp av en rik man.

2) Om vi hade haft en populär film för män där mannen våldtog en ung kvinna hade kvinnor flippat.

3) Men när kvinnor sitter och blir upphetsade av beskrivningar av våldtäkt, misshandel, och sexuella övergrepp då pratas det inte om det.

4) Varför handlar inte 50 Shades om en snäll man som jobbar på dagis, sköter hemarbetet, och frågar kvinnan om samtycke när de har sex? Det är den sortens man som alla kvinnor vill ha right?

5) Tycker du inte att 50 Shades skickar fel signaler till både män och kvinnor. Till män att det är okay att utnyttja unga kvinnor sexuellt och till kvinnor att det är okay att bli utsatt för sånt så länge mannen är rik.
__________________
Senast redigerad av Babianen 2019-10-19 kl. 07:59.
Citera
2019-10-19, 08:17
  #6055
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att du lever med Stockholms syndrom betyder inte att kvinnor och män som inte sitter inlåsta och svälter för att kunna använda kläder tror att det är kärlek. Är man uppvuxen med dysfunktionella föräldrar tror man att det är normalt att leva i sin egna lilla slutna sekt och inte vistas ute i samhället förutom när man tassar runt på bordeller.
Ni har helt missat vad Stockholmssyndromet handlar om.
Citera
2019-10-19, 08:24
  #6056
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det låter smart. Till exempel om kvinnan anklagar mannen för våldtäkt och mannen hamnar i fängelse då ska mannen inte bli arg utan fortsätta gilla kvinnan right?

2) Fast om mannen skulle köpa sex skulle han inte riskera fängelse för våldtäkt eller #metoo. Känns onödig att riskera det IMO.



1) Men 50 Shades är den mest populära boken nånsin bland kvinnor. Och den handlar om en kvinna som blir dåligt behandlad och utsatt för sexuella övergrepp av en rik man.

2) Om vi hade haft en populär film för män där mannen våldtog en ung kvinna hade kvinnor flippat.

3) Men när kvinnor sitter och blir upphetsade av beskrivningar av våldtäkt, misshandel, och sexuella övergrepp då pratas det inte om det.

4) Varför handlar inte 50 Shades om en snäll man som jobbar på dagis, sköter hemarbetet, och frågar kvinnan om samtycke när de har sex? Det är den sortens man som alla kvinnor vill ha right?

5) Tycker du inte att 50 Shades skickar fel signaler till både män och kvinnor. Till män att det är okay att utnyttja unga kvinnor sexuellt och till kvinnor att det är okay att bli utsatt för sånt så länge mannen är rik.


En bok skriven utav en kvinna för kvinnor. Erotik böcker likt detta är inget nytt.

Sen är det fantasier, tror du varje kvinna som gillar denna bok skulle vilja bli utnyttjade så... Ja då tycker jag bara synd om dig
Citera
2019-10-19, 08:40
  #6057
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
En bok skriven utav en kvinna för kvinnor. Erotik böcker likt detta är inget nytt.

Sen är det fantasier, tror du varje kvinna som gillar denna bok skulle vilja bli utnyttjade så... Ja då tycker jag bara synd om dig

1) För det första är det inte "erotik" det är våldtäkts-porr.

2) Vad säger det om kvinnor att de blir sexuellt upphetsade av rika män som begår sexuella övergrepp?

3) Var är all porr som handlar om män som känner kärlek till kvinnor, behandlar dem bra, och hjälper till med städningen? Är det inte upphetsande för kvinnor?

4) Självklart vill de bli utnyttjade, det vill alla kvinnor.

5) "tror du varje man som gillar teen porr vill ha sex med teens så... Ja då tycker jag bara synd om dig"
__________________
Senast redigerad av Babianen 2019-10-19 kl. 08:46.
Citera
2019-10-19, 08:55
  #6058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det låter smart. Till exempel om kvinnan anklagar mannen för våldtäkt och mannen hamnar i fängelse då ska mannen inte bli arg utan fortsätta gilla kvinnan right?

2) Fast om mannen skulle köpa sex skulle han inte riskera fängelse för våldtäkt eller #metoo. Känns onödig att riskera det IMO.



1) Men 50 Shades är den mest populära boken nånsin bland kvinnor. Och den handlar om en kvinna som blir dåligt behandlad och utsatt för sexuella övergrepp av en rik man.

2) Om vi hade haft en populär film för män där mannen våldtog en ung kvinna hade kvinnor flippat.

3) Men när kvinnor sitter och blir upphetsade av beskrivningar av våldtäkt, misshandel, och sexuella övergrepp då pratas det inte om det.

4) Varför handlar inte 50 Shades om en snäll man som jobbar på dagis, sköter hemarbetet, och frågar kvinnan om samtycke när de har sex? Det är den sortens man som alla kvinnor vill ha right?

5) Tycker du inte att 50 Shades skickar fel signaler till både män och kvinnor. Till män att det är okay att utnyttja unga kvinnor sexuellt och till kvinnor att det är okay att bli utsatt för sånt så länge mannen är rik.


Har inget svenskt tangentbord:

Jo vissa kvinnor valjer fel det ar helt uppenbart men de flesta kvinnorna gor det inte.

De vill ha en man som de kan gilla. De ska spendera massor av ar med honom naturligtvis vill de inte ha nagon som ar elak och vill henne illa. De vill ha nagon de kan uppskatta att vara mne

Det vill ocksa ha nagon som alskar deras barn och vill dem val och kan sta ut med problem med barn att de skriker och ar kaotiska ibland.


Om du som man vill ha en kvinna att leva med borde du inrikta dig mot att bli:

- Likeable.

- Stabil i att tycka om kvinnor och barn.

- Kunna gora sa din fru blir mer lycklig for varje ar.

- Inte hanga upp dig pa vad kvinnor gjort fel

- Inte prioritera sex fore karlek till din familj.


Den punkt som jag tror man kan forbattra ar att gora kvinnor mer lyckliga genom att gora ratt.

Det ar inte meningen att kvinnor ska bli olyckliga av att vara med man ,utan lyckligare.
Citera
2019-10-19, 09:20
  #6059
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Har inget svenskt tangentbord:

Jo vissa kvinnor valjer fel det ar helt uppenbart men de flesta kvinnorna gor det inte.

De vill ha en man som de kan gilla. De ska spendera massor av ar med honom naturligtvis vill de inte ha nagon som ar elak och vill henne illa. De vill ha nagon de kan uppskatta att vara mne

Det vill ocksa ha nagon som alskar deras barn och vill dem val och kan sta ut med problem med barn att de skriker och ar kaotiska ibland.


Om du som man vill ha en kvinna att leva med borde du inrikta dig mot att bli:

- Likeable.

- Stabil i att tycka om kvinnor och barn.

- Kunna gora sa din fru blir mer lycklig for varje ar.

- Inte hanga upp dig pa vad kvinnor gjort fel

- Inte prioritera sex fore karlek till din familj.


Den punkt som jag tror man kan forbattra ar att gora kvinnor mer lyckliga genom att gora ratt.

Det ar inte meningen att kvinnor ska bli olyckliga av att vara med man ,utan lyckligare.

För att göra kvinnor lyckliga måste man ha förmågan att inte lyssna på vad de säger sig vilja ha...
Citera
2019-10-19, 09:56
  #6060
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är männen själva som klassar sig som genetiskt bottenskrap när de anser att det behövs bordeller eftersom de behöver sex och ingen frivilligt vill ha det med dem.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
De säger ju dessutom att de är svårt psykiskt störda eftersom dessa män kommer att våldta kvinnor om de inte kan köpa sex helst billigt kanske tom. bidrag till detta för de arbetslösa .och de med försörjningsstöd

Men beror det på att de är psykiskt störda eller är det något normalt som de inte kan rå för? Pojkar är ju pojkar liksom..

Behovet av bidrag ökar ju om bordellen ligger utomlands, tyvärr, då det blir en massa
extrakostnader med tåg/flyg/hotell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in