Citat:
Om du är ärlig med dig själv kommer du inse att det är sant.
Citat:
1. Därför att jag själv också vill vara hemma om jag har barn. Jobba 8h per dygn verkar inte vara en hit när man har barn. Hade mannen varit hemma så förutsätter det att han gör jobbet i hushållet, typ städning, matlagning, tar hand om ungar o.s.v.
Alltså så som en hemmafru alltid gjort och gör även idag i de enstaka fall hon existerar.
Du beskriver dock att mannen inte ska göra någonting, utan han ska ligga på soffan, spela tv-spel samt gå och träna lite. I vissa fall gå på bordell kvällstid när kvinnan kommit från sitt heltidsjobb och kan ta över barnen.
Vad fan tror du egentligen?
Alltså så som en hemmafru alltid gjort och gör även idag i de enstaka fall hon existerar.
Du beskriver dock att mannen inte ska göra någonting, utan han ska ligga på soffan, spela tv-spel samt gå och träna lite. I vissa fall gå på bordell kvällstid när kvinnan kommit från sitt heltidsjobb och kan ta över barnen.
Vad fan tror du egentligen?
1) Att vara hemma med barn är en kvinnofälla. Du får ingen pension, det förstör dina chanser på arbetsmarknaden, och när din man dumpar dig för en Instagram-tjej har du ingenstans att ta vägen.
2) Det går utmärkt att sköta hemmet när man kommer hem från jobbet. Hur hade du gjort om du levde ensam?
3) Om han ger dig barn och stannar med dig är det mer än tillräckligt.
a) Klart att din man kommer att gå på bordell, män tröttnar på att knulla samma kvinna i längden.
b) Om du dessutom får barn är det över. Du får mamma-kropp, barnet sätter press på relationen, ekonomin blir sämre, sexlivet försvinner, det är bara en tidsfråga innan han checkar ut.
Citat:
2. Jag kan se att din uppväxt antagligen har kantats av män som inte existerat (pappa?), eller män som varit egoistiska och inte velat hjälpa till eller ta ansvar. Och såklart har du träffat en likadan karl själv.
Jag har INTE den erfarenheten av män från min uppväxt utan tvärtom.
Genom en traditionell uppväxt med bra män i familjen och släkten så har jag givetvis höga tankar om män och framförallt om min potentiella man. Hade min man sagt till mig att jag skulle fixa däcken på bilen, klippa gräset med nån jädrans motorgräsklippare, borra upp hyllor e.t.c hade jag undrat om han hade slagit huvudet. En man i min värld fixar saker och ting.
Det är ovidkommande huruvida jag kan fixa dessa saker (givetvis kan alla lära sig), men jag ser det som självklart att mannen tar hand om sånt. Jag tar hand om annat.
Jag förstår dock att din erfarenhet av män är en helt annan och det speglas tydligt i dina åsikter här.
Jag har INTE den erfarenheten av män från min uppväxt utan tvärtom.
Genom en traditionell uppväxt med bra män i familjen och släkten så har jag givetvis höga tankar om män och framförallt om min potentiella man. Hade min man sagt till mig att jag skulle fixa däcken på bilen, klippa gräset med nån jädrans motorgräsklippare, borra upp hyllor e.t.c hade jag undrat om han hade slagit huvudet. En man i min värld fixar saker och ting.
Det är ovidkommande huruvida jag kan fixa dessa saker (givetvis kan alla lära sig), men jag ser det som självklart att mannen tar hand om sånt. Jag tar hand om annat.
Jag förstår dock att din erfarenhet av män är en helt annan och det speglas tydligt i dina åsikter här.
1) Jag har vuxit upp med kvinnor som har gjort det mesta själva utan att besvära sina män.
2) Jag har faktiskt en video där jag sätter ihop en IKEA hylla, https://sendvid.com/6em81tez
3) Du låter som ett barn. Självklart ska en vuxen kvinna kunna klippa gräset och byta däck. Vem gör det åt dig om du inte har en man?
a) Hade jag bett min man att göra såna saker hade han sagt åt mig att göra det själv. Han är inte min pappa.
Citat:
3. Jag ser det inte som att ens partner ska få en belöning. Om man har beslutat att leva ihop och skaffa familj så är man ett team. Då hjälps man åt, en fixar bilen och en annan fixar maten. Det är inte fråga om belöningar. Sex har man för att det är skönt och för att man är attraherad och vill ha sin partner. Inte för att man måste ge en belöning.
1) Men din man måste få ut något av relationen annars blir han utnyttjad.
2) Om du inte vill göra saker för honom vad har han för incitament att göra saker för dig?
Citat:
Därför att kvinnor före dig har kämpat i flera hundra år för att du ska kunna göra karriär. Och nu vill du slänga bort den möjligheten för att kunna leva på en man.