2019-10-19, 17:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag kan konstatera då att ditt tramsande om kossor var just precis det, enbart trams.

Om du är ärlig med dig själv kommer du inse att det är sant.

Citat:
1. Därför att jag själv också vill vara hemma om jag har barn. Jobba 8h per dygn verkar inte vara en hit när man har barn. Hade mannen varit hemma så förutsätter det att han gör jobbet i hushållet, typ städning, matlagning, tar hand om ungar o.s.v.
Alltså så som en hemmafru alltid gjort och gör även idag i de enstaka fall hon existerar.
Du beskriver dock att mannen inte ska göra någonting, utan han ska ligga på soffan, spela tv-spel samt gå och träna lite. I vissa fall gå på bordell kvällstid när kvinnan kommit från sitt heltidsjobb och kan ta över barnen.
Vad fan tror du egentligen?

1) Att vara hemma med barn är en kvinnofälla. Du får ingen pension, det förstör dina chanser på arbetsmarknaden, och när din man dumpar dig för en Instagram-tjej har du ingenstans att ta vägen.

2) Det går utmärkt att sköta hemmet när man kommer hem från jobbet. Hur hade du gjort om du levde ensam?

3) Om han ger dig barn och stannar med dig är det mer än tillräckligt.

a) Klart att din man kommer att gå på bordell, män tröttnar på att knulla samma kvinna i längden.

b) Om du dessutom får barn är det över. Du får mamma-kropp, barnet sätter press på relationen, ekonomin blir sämre, sexlivet försvinner, det är bara en tidsfråga innan han checkar ut.

Citat:
2. Jag kan se att din uppväxt antagligen har kantats av män som inte existerat (pappa?), eller män som varit egoistiska och inte velat hjälpa till eller ta ansvar. Och såklart har du träffat en likadan karl själv.
Jag har INTE den erfarenheten av män från min uppväxt utan tvärtom.
Genom en traditionell uppväxt med bra män i familjen och släkten så har jag givetvis höga tankar om män och framförallt om min potentiella man. Hade min man sagt till mig att jag skulle fixa däcken på bilen, klippa gräset med nån jädrans motorgräsklippare, borra upp hyllor e.t.c hade jag undrat om han hade slagit huvudet. En man i min värld fixar saker och ting.
Det är ovidkommande huruvida jag kan fixa dessa saker (givetvis kan alla lära sig), men jag ser det som självklart att mannen tar hand om sånt. Jag tar hand om annat.

Jag förstår dock att din erfarenhet av män är en helt annan och det speglas tydligt i dina åsikter här.

1) Jag har vuxit upp med kvinnor som har gjort det mesta själva utan att besvära sina män.

2) Jag har faktiskt en video där jag sätter ihop en IKEA hylla, https://sendvid.com/6em81tez

3) Du låter som ett barn. Självklart ska en vuxen kvinna kunna klippa gräset och byta däck. Vem gör det åt dig om du inte har en man?

a) Hade jag bett min man att göra såna saker hade han sagt åt mig att göra det själv. Han är inte min pappa.

Citat:
3. Jag ser det inte som att ens partner ska få en belöning. Om man har beslutat att leva ihop och skaffa familj så är man ett team. Då hjälps man åt, en fixar bilen och en annan fixar maten. Det är inte fråga om belöningar. Sex har man för att det är skönt och för att man är attraherad och vill ha sin partner. Inte för att man måste ge en belöning.

1) Men din man måste få ut något av relationen annars blir han utnyttjad.

2) Om du inte vill göra saker för honom vad har han för incitament att göra saker för dig?

Citat:
Och nej jag är inte intresserad av att göra karriär. Har ett jobb jag trivs med, bra ekonomi och olika hobbys. Varför skulle det vara så himla bra och kul att göra karriär?

Därför att kvinnor före dig har kämpat i flera hundra år för att du ska kunna göra karriär. Och nu vill du slänga bort den möjligheten för att kunna leva på en man.
Citera
2019-10-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Vad får dig tro att jag är en kvinna?

Uppvuxen med respekt för andra människor och frisk i huvudet bara.

ad hominem?

Klart jag säger något när en pojkvasker under 18år skriker att alla kvinnor VILL bli våldtagna. Ärligt, ni som tycker det kan ni fråga era mammor och döttrar om dom också går i dessa banor?
De är indoktrinerade sedan barnsben och har sett hur deras pappor behandlat deras mammor dessutom har de flesta levt mer eller mindre isolerat och aldrig lärt sig hur det ser ut i normala relationer
Citera
2019-10-19, 17:33
Medlem
brianmolkos avatar
Eftersom en del av ligger vad som helst kan ni väl ragga på vilken tjej som helst

"hon har en fitta"
(?)

oh yeah
och den attityden har lett till mord då mördaren trodde ligget skulle räknas som coolt
Citera
2019-10-19, 17:33
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

ad hominem?

Klart jag säger något när en pojkvasker under 18år skriker att alla kvinnor VILL bli våldtagna. Ärligt, ni som tycker det kan ni fråga era mammor och döttrar om dom också går i dessa banor?

Varför känns du som en typisk boomer?

Det var inte en pojke under 18 år som skrev att kvinnor vill bli våldtagna utan en kvinna i 30-årsåldern. Det kanske är ett något extremt påstående men det ligger garanterat mer sanning i det än att kvinnor vill ha snälla män som överöser dem med kärlek.
Citera
2019-10-19, 17:35
Medlem
Babianens avatar
Citat:

ad hominem?

Jag är en 40 årig kvinna med barn.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
De är indoktrinerade sedan barnsben och har sett hur deras pappor behandlat deras mammor dessutom har de flesta levt mer eller mindre isolerat och aldrig lärt sig hur det ser ut i normala relationer

1) Copity Cope.

2) Jag växte upp med kvinnor som jobbade hårt och tog hand om sina familjer istället för att klaga på män hela tiden.
Citera
2019-10-19, 17:40
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Nej ditt stolpskott vi är indoktrinerade sedan barnsben med Disneyfilmer och 50-tal. Det var först när vi blev vuxna som vi insåg att kvinnor fungerar på ett helt annat sätt än det vi fått lära oss under uppväxten. Det blev en chock för många av oss - och många vill fortfarande inte ta in det.
Citera
2019-10-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om du är ärlig med dig själv kommer du inse att det är sant.

1) Att vara hemma med barn är en kvinnofälla. Du får ingen pension, det förstör dina chanser på arbetsmarknaden, och när din man dumpar dig för en Instagram-tjej har du ingenstans att ta vägen.

2) Det går utmärkt att sköta hemmet när man kommer hem från jobbet. Hur hade du gjort om du levde ensam?

3) Om han ger dig barn och stannar med dig är det mer än tillräckligt.

a) Klart att din man kommer att gå på bordell, män tröttnar på att knulla samma kvinna i längden.

b) Om du dessutom får barn är det över. Du får mamma-kropp, barnet sätter press på relationen, ekonomin blir sämre, sexlivet försvinner, det är bara en tidsfråga innan han checkar ut.

1) Jag har vuxit upp med kvinnor som har gjort det mesta själva utan att besvära sina män.

2) Jag har faktiskt en video där jag sätter ihop en IKEA hylla, https://sendvid.com/6em81tez

3) Du låter som ett barn. Självklart ska en vuxen kvinna kunna klippa gräset och byta däck. Vem gör det åt dig om du inte har en man?

a) Hade jag bett min man att göra såna saker hade han sagt åt mig att göra det själv. Han är inte min pappa.

1) Men din man måste få ut något av relationen annars blir han utnyttjad.

2) Om du inte vill göra saker för honom vad har han för incitament att göra saker för dig?

Därför att kvinnor före dig har kämpat i flera hundra år för att du ska kunna göra karriär. Och nu vill du slänga bort den möjligheten för att kunna leva på en man.
Du får ingen pension förutom garantipension eftersom du inte jobbar.

Instagramtjejer är inte intresserade av några medelålders skilda män
Citera
2019-10-19, 17:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Men de kan köpa sex av en snygg hora. Samma sak.
Citera
2019-10-19, 17:49
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Varför känns du som en typisk boomer?

Det var inte en pojke under 18 år som skrev att kvinnor vill bli våldtagna utan en kvinna i 30-årsåldern. Det kanske är ett något extremt påstående men det ligger garanterat mer sanning i det än att kvinnor vill ha snälla män som överöser dem med kärlek.

En kvinna som för alla andra kvinnors talan? Snacka om cp skadad brud. Man börjar ju undra vad männen här träffar för kvinnor? Trash dras till trash?
Citera
2019-10-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej ditt stolpskott vi är indoktrinerade sedan barnsben med Disneyfilmer och 50-tal. Det var först när vi blev vuxna som vi insåg att kvinnor fungerar på ett helt annat sätt än det vi fått lära oss under uppväxten. Det blev en chock för många av oss - och många vill fortfarande inte ta in det.
Om du blivit indoktrinerade att man ska leva som för 65-70 år sedan så lär du vara uppfostrad av åldrade morföräldrar och det tillhör inte vanligheten att ens så gamla människor lever kvar i det förgångna. Lär vara svårt att anpassa sig till verkligheten om man under uppväxten fått lära sig att det är ok att få stryk, att män ska försörja hela familjen på sin lön, att sex som ogift är fel när samhället inte alls fungerar så. Rekommenderat för de som vill leva så att ansluta sig till old school baptister med den uppdelning de har på de två könen ska leva
Citera
2019-10-19, 18:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Om du blivit indoktrinerade att man ska leva som för 65-70 år sedan så lär du vara uppfostrad av åldrade morföräldrar och det tillhör inte vanligheten att ens så gamla människor lever kvar i det förgångna. Lär vara svårt att anpassa sig till verkligheten om man under uppväxten fått lära sig att det är ok att få stryk, att män ska försörja hela familjen på sin lön, att sex som ogift är fel när samhället inte alls fungerar så. Rekommenderat för de som vill leva så att ansluta sig till old school baptister med den uppdelning de har på de två könen ska leva

Suck. Med 50-tal menade jag idén om att mannen ska uppvakta kvinnan med blommor och choklad, hålla upp dörren, dra ut stolen, betala för henne osv. - det är en idé som är väldigt 50-tal men som utgjorde grunden i populärkultur i 50+ år framöver. Försök hänga med lite.

Som en reaktion på detta kom i samband med internets uppkomst PUA-kulturen där man insåg att behandla kvinnor som skit är betydligt effektivare än ovanstående.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-10-19 kl. 18:16.
Citera
2019-10-19, 18:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Jag behöver ingen pension.

2) Självklart är de det. Medelålders män har resurser.

3) Annars kan de bara hyra en flickvän i Thailand. Då kan de ha en ny flickvän varje år. Om du tänker dig att mannen åker dit 1-2 gånger per år.

4) Vem vill sitta kvar med en medelålders svensk småbarns-mamma när de kan få en tight 18 åring? https://www.youtube.com/watch?v=sO4zspbeevE
Senast redigerad av Babianen 2019-10-19 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in