2019-10-19, 14:41
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Och efter den?!
Kokain och ecstasy.
Citera
2019-10-19, 15:20
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Om kravet verkligen är att enbart dricka en öl så rekommenderar jag att man är hydrerad och gärna har fastat innan man dricker ölen, medans man dricker kan man äta något lätt.
Tror det blir svårt oavsett metod att få ruset att vara en längre stund på en öl, oavsett procenthalt.

Varför skulle det vara det?
Jag har alltid kunnat känna av en starköl, särskilt vid tom mage.
Däremot ifall man dricker ofta så är det stor risk att man inte får någon go känsla av en öl eller ifall man är fet.
Jag trodde faktiskt att det var omöjligt. Jag som spinkig tonåring var endå tvungen att dricka minst 3 öl första gångerna för att känna av någon form av påverkan. Trodde det var ungefär samma för alla, förutom för yngre småa tjejer möjligtvis.
Citera
2019-10-19, 15:20
Medlem
Jag förstår inte hur ni dricker?
När alkoholen väl börjar fästa har jag redan hunnit fått i mig ett par, tre glas whiskey, alternativt 5 öl.

Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag trodde faktiskt att det var omöjligt. Jag som spinkig tonåring var endå tvungen att dricka minst 3 öl första gångerna för att känna av någon form av påverkan. Trodde det var ungefär samma för alla, förutom för yngre småa tjejer möjligtvis.
Det är där skon klämmer, TS är en snorunge...
Senast redigerad av Blalotus 2019-10-19 kl. 15:23.
Citera
2019-10-19, 15:53
Medlem
htdgs avatar
Jag tog ett glas vin till lunchen och har suttit och myst halva eftermiddagen. Skall ta ett till till middagen och en grogg lite senare så kanske jag kan rida den här vågen kvällen ut.
Citera
2019-10-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag förstår inte hur ni dricker?
När alkoholen väl börjar fästa har jag redan hunnit fått i mig ett par, tre glas whiskey, alternativt 5 öl.

Det är där skon klämmer, TS är en snorunge...

Det är just det. Man kan fysiskt "känna av" endast en öl. Det har gjorts på pubar vid tillfällen då det bara druckits en och sen har man dragit vidare. Men problemet är som sagt att man i vanliga fall hinner mycket längre precis som du säger, pga fördröjningseffekten innan alkoholen börjar verka. Det är ju inte direkt kul att sluta vid en om man inte måste.
Citera
2019-10-19, 16:05
Medlem
Antivalents avatar
För mig håller myset i längre om jag dricker mörkare ipor eller t o m stouts. Lager slår över så lätt.
Citera
2019-10-19, 16:07
Avslutad
En öl ger mig ingenting. Att dricka en femkommanånting är meningslöst. Jag har inga bra förslag, mer än att dricka en öl till?
Citera
2019-10-19, 16:07
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Det måste väl vara fysiskt omöjligt att känna av en öl?
Visst inte, jag dricker sällan och kan känna av små mängder öl. Vi talar om 1-2 dl.
Citera
2019-10-19, 17:00
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Det måste väl vara fysiskt omöjligt att känna av en öl?

Skämtar du eller?
Citera
2019-10-19, 17:29
Medlem
Max en starköl, sen 3-5'or resten av kvällen. Obs, måste vara 33'or för att hålla sig goda. Undvik heiniken de är för vattniga, pripps, bättre. Man slipper minnesluckor och vinballe.
Senast redigerad av Mxa2591 2019-10-19 kl. 17:36.
Citera
2019-10-19, 17:42
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
För mig håller myset i längre om jag dricker mörkare ipor eller t o m stouts. Lager slår över så lätt.
Det vill jag slå ett slag för. efter en dags jobb, dusch o sen en ipor så är man kung minst en timme eller två.

För övrigt är första ölen bäst, alltid.
Citera
2019-10-19, 17:51
Medlem
xposures avatar
En öl??
Ja, det krävs åtminstone tre för att jag ska få en skön känsla i kroppen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in