2019-10-19, 12:02
Avslutad
Köpte en öl när jag väntade på
sushin
. En fatöl Pripps Blå. Den slog helt perfekt.

Jag gled hem med min pappkasse och mådde som en kung. Nu är frågan hur jag - och Ni - kan behålla denna perfekta enölsfylla så länge som möjligt. Ibland - enbart gudarna vet hur - räcker det med en öl för att balansera upp ens hela känsloregister. Så nu sitter jag här på dass och spelar Mario Kart och dricker en öl från ett litet bryggeri i Göteborg och hoppas denna känsla aldrig ska lämna mig!

Hur gör ni för att rida på den perfekta enölsvågen så länge som möjligt?
Citera
2019-10-19, 12:09
Medlem
fittslems avatar
För mig slutar enölsvågen oftast efter en öl, jag lyckas inte tajma den andra rätt. Kanske så går det bara inte, som om kroppen hinner vänja sig.

Om det nu går att rida på vågen i all evighet så bord nån smart jävel räkna ut hur mycket alkohol man behöver per 5 minut och sedan omvandla det till öl och mängd.
Citera
2019-10-19, 12:16
Medlem
Den första ölen är alltid godast punkt. Men brukar ibland blanda 2,8 med starköl för att få ner alkoholhalten.
Tycker att om jag bara dricker starköl så blir jag för berusad.
Går ju att köpa 3,5r men de är så jäkla dyra.
Citera
2019-10-19, 12:35
Medlem
Ryggradsluss avatar
Knäcker en till
Citera
2019-10-19, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Knäcker en till

Och efter den?!
Citera
2019-10-19, 12:59
Medlem
fittslems avatar
Att köra 3.5or kanske inte är en så dum ide, börja med en 5a och sedan sitta och dricka 3.5or
Citera
2019-10-19, 13:00
Medlem
Swe1227s avatar
Det måste väl vara fysiskt omöjligt att känna av en öl?
Citera
2019-10-19, 13:26
Medlem
Strongmanx2s avatar
Om kravet verkligen är att enbart dricka en öl så rekommenderar jag att man är hydrerad och gärna har fastat innan man dricker ölen, medans man dricker kan man äta något lätt.
Tror det blir svårt oavsett metod att få ruset att vara en längre stund på en öl, oavsett procenthalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Varför skulle det vara det?
Jag har alltid kunnat känna av en starköl, särskilt vid tom mage.
Däremot ifall man dricker ofta så är det stor risk att man inte får någon go känsla av en öl eller ifall man är fet.
Senast redigerad av Strongmanx2 2019-10-19 kl. 13:41.
Citera
2019-10-19, 14:09
Medlem
JBernards avatar
Det är tyvärr en fysikalisk omöjlighet. Skarpa hjärnor ha kämpat med detta problem i århundraden utan att lyckas. Ett av livet stora mysterier.
Citera
2019-10-19, 14:15
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Jag tror inte att det bara är alkoholen som har betydelse, sinnesstämning mm. betyder också en hel del. Fredag kväll, arbetsveckan avklarad, nyduschad slår man sig ner i soffan och tar en öl. Då behöver det inte vara något svinstarkt, känslan kommer ändå.

Fysiskt omöjligt att känna av alkoholen skulle jag dock inte säga att det är, det är iaf motsvarande 4-5 cl sprit. Nu vet jag inte om du nyttjar tobak, men jag tror att du kan fråga vilken tobaksbrukare som helst om de fått en nikotinkick när de varit utan ett tag eller provar något starkare än de är vana vid. Jag vill påstå att den första ölen/supen/groggen funkar på samma sätt, det är en avvikelse från "normaltillståndet" när giftet angriper kroppen och en ruskänsla uppstår, men det ruset är inte särskilt kraftigt eller långvarigt och inte att jämföra med den typen av rus som kommer av fortsatt intag av alkohol.
Citera
2019-10-19, 14:21
Medlem
Citat:

Jag känner av alkoholen när jag dricker en 50 cl 2,8 öl. Försvinner fort naturligtvis men känner tydligt av den.
Tänkte prova och dricka ett sexpack 2,8 någon kväll och se hur man känner av det.
Citera
2019-10-19, 14:32
Medlem
Mahous avatar
TS sätter fingret på en mycket fin känsla.

Lugnet sprider sig i kroppen, omgivningen målas i härligare färger. Dessutom är ölen förbannat god.

Framför allt något mycket härligare än det där tillståndet som inträder efter betydligt fler glas, och som hos gemene man brukar kallas fylla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in