2019-10-01, 23:36
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har hört att han festar rejält.

Hur kan någon tro det?
Citera
2019-10-02, 15:50
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Hur kan någon tro det?

Han har sagt det själv.

”När man festar festar man och då festar man rejält.”
Citera
2019-10-02, 19:28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Såg att han var med i Efter fem idag och pratade om sin nya bok, samt att han hade panikångest och att han var för tjock för att få adoptera barn (det var då innan han fick sina egna barn).
Citera
2019-10-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Såg att han var med i Efter fem idag och pratade om sin nya bok, samt att han hade panikångest och att han var för tjock för att få adoptera barn (det var då innan han fick sina egna barn).

Det är ett intressant samtal mellan två intellektuella profiler. Jönsson, som är nyliberal, är kvicktänkt och duktig på att samtala.

Blom räknar nog med att "kämpa tills slutet" med att inte gå ner i vikt, utan det är livsnjuteri som gäller.
Citera
2019-10-02, 19:38
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Det är ett intressant samtal mellan två intellektuella profiler. Jönsson, som är nyliberal, är kvicktänkt och duktig på att samtala.

Blom räknar nog med att "kämpa tills slutet" med att inte gå ner i vikt, utan det är livsnjuteri som gäller.

Kan tänka mig att Blom är mer intellektuell än Tilde. Han vill han njuta av att äta och dricka gott låt han göra det. Han kommer inte gå ner i vikt, utan dö av fetma. Men det är hans livsval.
Citera
2019-10-02, 19:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tja för den gode Edward finns det alltid nån anledning till att höja bägaren.

På det länkade Instagram fotot lirar herrn nästan i Jan Stenbecks liga. Edward är fetare än någonsin. Tyvärr kommer Edward inte ändra på sin livsstil. Skulle han banta blir det Uffe Larsson-sorti.

Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Han har sagt det själv.

”När man festar festar man och då festar man rejält.”

Herr Blom är onekligen en festprisse, och festar rejält! Han har också min typ av humor, upplever jag.

Herr Blom ger oss alla råd och recept på om hur man botar baksmälla!
(Mycket sevärt, rekommenderas, och så bör ni nog veta att han skojar!)

-Fan, Edward är BARA BÄST!
Citera
2019-10-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Herr Blom är onekligen en festprisse, och festar rejält! Han har också min typ av humor, upplever jag.

Herr Blom ger oss alla råd och recept på om hur man botar baksmälla!
(Mycket sevärt, rekommenderas, och så bör ni nog veta att han skojar!)

-Fan, Edward är BARA BÄST!

Jo, Edward är verkligen vår tids exempel på "ända in i kaklet". Han skiter fullständigt i hetsen från media och tyckonomer. Istället sänker han en extra bärs och lägger upp det i sociala medier.
Citera
2019-10-02, 19:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jo, Edward är verkligen vår tids exempel på "ända in i kaklet". Han skiter fullständigt i hetsen från media och tyckonomer. Istället sänker han en extra bärs och lägger upp det i sociala medier.

Exakt så. Edward kör sitt eget race, något vi kanske alla borde göra..
-Hans "recept" på baksmälleost är något av det roligaste jag sett, även om jag (troligen) inte tänker testa detta själver..
Citera
2019-10-02, 21:19
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:

Ja, Edward är roligare att följa än tränings- och hälsohetsarna Niclas Wahlgren och Paulo Roberto.

Jag tror inte att Edward ens bör banta. De som är gravt överviktiga och tappar mycket vikt får hängande hudflikar och riskerar att kroppspulsådern brister, vilket skedde för Uffe Larsson. Har Edward funderat på gastric bypass ?
Citera
2019-10-08, 21:23
Medlem
cleovarnamnets avatar
Varför skulle kroppspulsådern brista för att man går ner i vikt?

Lyssnar på hans ljudbok nu, den senaste boken, I full blom, han berättar ganska rörande om rädslan av dö ifrån sina barn, speciellt äldsta som älskar honom så mycket, och den ångestfyllda tanken att dö när barnen är så små att de inte kommer att komma ihåg honom efteråt.
Citera
2019-10-08, 23:55
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Varför skulle kroppspulsådern brista för att man går ner i vikt

Riskfaktorer för aneurysm dvs. aortabråck är bla. högt blodtryck och höga blodfetter.

Läste också följande:

Det är näringsbrist som leder till övervikt när man får i sig eller tar upp för lite näring, mineraler, vitaminer och spårämnen, i förhållande till energiintaget. Om man sedan bantar leder det till ännu värre näringsbrist. Näringsbrist är anledning till många sjukdomar.

Denna näringsbrist resulterar i ökade nivåer av bindvävsnedbrytande enzymer som kan bryta ner olika komponenter i kärlväggen som kollagen och elastin med försvagad kärlvägg och ökad risk för aneurysm som följd.

I Uffe Larssons fall var nog ihärdigt supande, övervikt, stress och slutligen chockbantning en dödlig kombination.

Vad gäller Edward är det ändå möjligt att han har bra gener och klarar av att fortsätta att äta och dricka i samma takt 10-15 år till. Väger han lika mycket vid 60, ja då är det nog dags att banta, för
även om hälsan är god kommer han få besvär med onda knän pga sin tyngd.

Jag tror det blir svårt för EB att dra ner på alkohol och mat eftersom hela hans liv kretsar just kring...ja, just det alkohol och mat.
Citera
2019-10-19, 09:34
Medlem
Tzatzikins avatar
Är podden nedlagd? Före sommaren sa de att det var uppehåll för sommarlov men inget nytt avsnitt än så länge...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in