2019-10-18, 20:28
Medlem
Jeg og tror luemannen og telefonmannen har noe med saken å gjøre.
Citera
2019-10-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
Jeg og tror luemannen og telefonmannen har noe med saken å gjøre.
Good! Kan legge til at jeg har en venn som er HMS-ansvarlig for masse øst-europeere. Tror det skal godt å gjøres for en gjeng øst-europeere å jobbe på et litt større bygge-prosjekt i dette området, uten å bli tvunget til å gå til Politiet for å forklare hvorfor de vandret rundt på Futurum-bygget. Særlig når Politiet følger dem i seks måneder og gir totalt faen i evt. arbeidslivskriminalitet i denne sammenhengen. Bransjen er ganske møkkete, men det er fortsatt mest sannsynlig at fremmedarbeidere får med seg ting som dette gjennom sjefer, HMS-ansvarlige etc. uten å flykte landet av den grunn. Eller kjøre full radio silence i ren paranoia.

Men det er sikkert ikke noen byggeprosjekter i dette området... Og videre ser ikke dette ut som arbeidsfolk på vei til jobb akkurat... Dette "bildet" passer også fint med 1 gjerningsmann inne i huset og 1 gjerningsmann i bil, fordi det er to stk. fanget på kamera. Man må lure på om disse to er norske eller utenlandske. Jeg aner ikke.
Senast redigerad av olivieroccean 2019-10-18 kl. 20:38.
Citera
2019-10-18, 20:40
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det er utsagn som dette jeg har pekt på når jeg har ytret at Kornblomst er en av de få som prøver seg på en psykologisk profil. Jeg synes det er interessant, men lurer også på hva det baseres på.

Edit: Jeg tenker mest på en generell profil, av den som står bak, uten å egentlig peke ut noen. Hvis man tenker igjennom de ulike teoriene og hvem som kan ha utført ugjerningen/stå bak.

Dette er dog ikke en psykologisk profil, men (ganske injurierende) karakteristikker av en navngitt person.

En psykologisk profil i kriminaltaktisk sammenheng er å tolke en ukjent gjerningspersons alder, kjønn, sivilstatus, levesett, temperament osv ut fra de kjente omstendighetene i den kriminelle handlingen.

Jeg også lurer på hvordan Kornblomst kan være så bastant i sine uttalelser. Man kan jo tro og anta basert på rykter, men å framstille det som etablerte faktum....?
Citera
2019-10-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Dette er dog ikke en psykologisk profil, men (ganske injurierende) karakteristikker av en navngitt person.

En psykologisk profil i kriminaltaktisk sammenheng er å tolke en ukjent gjerningspersons alder, kjønn, sivilstatus, levesett, temperament osv ut fra de kjente omstendighetene i den kriminelle handlingen.

Jeg også lurer på hvordan Kornblomst kan være så bastant i sine uttalelser. Man kan jo tro og anta basert på rykter, men å framstille det som etablerte faktum....?

Det var derfor jeg tok med mitt tillegg. For jeg er i utgangspunktet ute etter en profil/tolkning av en ukjent GM. Og gjerne en for de ulike hypotesene. Enmannsshow, hevn, innleide (med bakmann), kidnapping som gikk galt.
Citera
2019-10-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hon borde ha varit ute med hunden antingen innan 09:14-samtalet eller omedelbart efter.

Då är det mycket troligt att mobiltelefonen var kvar i hemmet, eftersom den antingen var tom för ström eller att hon lämnade den, för att hon bara gick för att rasta hunden - och att personen som ringde efter 09:14-samtalet därför inte fick något svar.

Jag tror att telefonen laddade och var dold, gömd bakom ett möbel eller liknande.

Jag tror att GM inte hittade mobilen - och att GM hade en anledning att ta bort kroppen och mobilen - eftersom det fanns spår på både kroppen och mobilen.

Jag tror att AE kan ha dödats för att hon kände GM eller att det var en kidnappning som gick fel eller att det var ett planerat mord för att täcka ett annat organiserat brott eller att ta fokus från ett annat fall, t.ex. en pågående utredning och en kommande rättegång.

Jeg er enig i at hun burde ha vært ute med hunden enten før kl 9 eller straks etter kl 9, hvis ingen andre luftet hunden for henne den morgenen. I følge vitner ble hun ofte sett på morgentur mellom kl 7 og 9. Og en valp trenger vel dessuten å gå ofte ut for å tisse? Etterforskerne har nok funnet indikasjoner på om hunden hadde vært ute den morgenen eller ikke, selv om ev ingen vitner ev kan stadfeste å ha sett AEH på tur med hunden den morgenen.
Jeg er også enig i at det finnes en mulighet for at hun la igjen telefonen hjemme hvis hun gikk på tur med hunden.

"13. januar 2019: Anne-Elisabeth Hagen var ofte å se i nabolaget i morgentimene, på tur med hunden, ifølge flere av naboer VG har snakket med. 68-åringen skal nylig ha fått seg en valp av rasen Whippet.
Enkelte opplyser at de relativt regelmessig observerte kvinnen, som har bodd i nabolaget siden tidlig på 1980-tallet, på morgentur rundt Langevannet mellom klokken 7 og 9."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEov95/telefonsamtale-sentral-i-etterforskningen-skal-vaere-siste-sikre-livstegn
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-18 kl. 21:09.
Citera
2019-10-18, 21:28
Medlem
«Vi er avhengig av et gjennombrudd.»
Artikkel fra Dagbladet. Brøske intervjues.

«Vi holder på med det vi mener er relevante oppgaver vi mener kan bidra til en løsning, enten enkeltstående eller sammenstilt med annen informasjon. Vi er avhengig av et slags gjennombrudd. Når det kommer, er det egentlig ingen som vet, sier han.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-er-avhengig-av-et-gjennombrudd/71722052
Citera
2019-10-18, 21:30
Medlem
"18. OKTOBER 2019 KL. 20.20. - Vi er avhengig av et gjennombrudd
Riksadvokaten ble overrasket over politiets ambisjon om å løse Hagen-saken i løpet av 2019. Politisjef innrømmer at de ikke vet om de lykkes."

Fra samme artikkel:
"Elektriker Tommy Skansen har fortalt til VG at han ringte Anne-Elisabeth Hagen, 34 minutter etter det siste sikre livsbeviset. Han fikk ikke svar, på tross av at de hadde en telefonavtale."
De hadde da en avtale om at han skulle ringe på den tiden?

Hvordan har GM greid å finne rett tidspunkt til å gå inn i huset og angripe AEH etter 9:14-samtalen, når AEH hadde en telefonavtale kort tid etter kl 9:14 og elektrikeren også skulle bytte lamper i huset den dagen, og AEH hadde en valp som skulle luftes og gås tur med?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-18 kl. 22:29.
Citera
2019-10-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Går jo ut fra at dette er noe vedkommende mener kan være slik, men det er som du sier, merkelig å fremstille det som etablerte faktum.
Citera
2019-10-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Har du kjennskap til eller vet du noe vi andre ikke vet om TH? Eller er disse påstandene kun noe du tror ut fra dine tolkninger av opplysninger politiet og medier har gitt?

Veldig mange reagerer instinktivt og intuitivt når de blir utsatt for manipulasjon, og også når andre blir manipulerte.

Jeg var tidlig ute med å hevde at om det ikke finnes kidnappere, er det vanskelig å se at det kan være andre enn TH som står bak. Det mener jeg fremdeles.

Jeg er bare den eneste av de mange som oppfatter det slik, som skriver her. Mer mystisk er det ikke.
Citera
2019-10-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
"18. OKTOBER 2019 KL. 20.20. - Vi er avhengig av et gjennombrudd
Riksadvokaten ble overrasket over politiets ambisjon om å løse Hagen-saken i løpet av 2019. Politisjef innrømmer at de ikke vet om de lykkes."

Fra samme artikkel:
"Elektriker Tommy Skansen har fortalt til VG at han ringte Anne-Elisabeth Hagen, 34 minutter etter det siste sikre livsbeviset. Han fikk ikke svar, på tross av at de hadde en telefonavtale."
De hadde da en avtale om at han skulle ringe på den tiden?

Hvordan har GM greid å finne rett tidspunkt til å gå inn i huset og angripe AEH etter 9:14-samtalen, når AEH hadde en telefonavtale kort tid etter kl 9:14 og elektrikeren også skulle bytte lamper i huset den dagen, og AEH hadde en valp som skulle luftes og gås tur med?
Og hva om AEH hadde vært midt i en telefonsamtale akkurat da GM kom inn i huset for å gå til angrep på henne? Da hadde hun jo kunnet rukket å alarmert den hun snakket med på telefonen, som da straks kunne ha ringt til politiet.
Det er mye merkelig i denne saken.
Hadde GM i så fall "flaks" med sin timing? Eller hadde GM oversikt over AEH's telefonsamtaler på en eller annen måte, slik at han visste at hun ikke snakket i telefonen akkurat da han gikk inn i huset for å angripe henne?

Og hva om AEH hadde hatt en trygghetsalarm på seg, som hun hadde trykket på da hun ev forsto at hun var i fare? Visste GM at hun ev ikke hadde en slik? Mange eldre mennesker har en trygghetsalarm i et kjede/bånd rundt halsen eller på seg på en annen måte.

Hvordan fungerer tvilling-SIM-kort? Hvis AEH hadde dette, kunne en GM hvis han hadde fått tak i det andre SIM-kortet, avlytte AEH's telefon (og også høre når hun ringte og når hun la på etc) hvis han hadde hennes SIM-kort i en telefon som han hadde med seg?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-18 kl. 23:09.
Citera
2019-10-18, 22:35
Medlem
TV2 i kveld
Eks-kriminell: I samtale med politiet om Hagen-saken

Citat:
Danske Michael Green (55), som nylig møtte Tom Hagen for å snakke om forsvinningen på Lørenskog, har vært hos politiet fredag.

Hverken den eks-kriminelle eller politiet vil kommentere møtet i dag.

Citat:
Tidligere fredag skrev TV 2 om et møte som fant sted på kontoret til Tom Hagens bistandsadvokat Svein Holden for tre uker siden.

Eks-kriminelle vil ikke uttale seg i dag, men "kanskje senere".
Citat:
På møtet deltok Green, Holden, Hagen og en venn av Hagen. Ingen av dem ønsker å kommentere møtet overfor TV 2.

– Jeg har sett saken deres, men akkurat nå har jeg ikke noe å bidra med. Jeg har, etter deres sak i dag, hatt en lang samtale med politiet og vil bruke de neste dagene til å snakke med folkene i TBM. Deretter vil jeg vurdere om det kanskje er noe jeg vil uttale meg om, sier Green.

Dette møtet ser nå ut til å muligens få et interessant etterspill. Bare å vente og se.

Edit:

Også danske EkstraBladet har i kveld en artikkel om møtet mellom eks-kriminelle Green, Hagen, en venn av Hagen og Holden. Møtet skjedde på Holdens kontor 24. september i år.

https://ekstrabladet.dk/112/dansk-eks-rocker-moedtes-med-politi-om-forsvundet-rigmands-hustru/7838594
Senast redigerad av kornblomst 2019-10-18 kl. 22:58. Anledning: Edit
Citera
2019-10-18, 23:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Og hva om AEH hadde vært midt i en telefonsamtale akkurat da GM kom inn i huset for å gå til angrep på henne? Da hadde hun jo kunnet rukket å alarmert den hun snakket med på telefonen, som da straks kunne ha ringt til politiet.
Det er mye merkelig i denne saken.
Hadde GM i så fall "flaks" med sin timing? Eller hadde GM oversikt over AEH's telefonsamtaler på en eller annen måte, slik at han visste at hun ikke snakket i telefonen akkurat da han gikk inn i huset for å angripe henne?

Og hva om AEH hadde hatt en trygghetsalarm på seg, som hun hadde trykket på da hun ev forsto at hun var i fare? Visste GM at hun ev ikke hadde en slik? Mange eldre mennesker har en trygghetsalarm i et kjede/bånd rundt halsen eller på seg på en annen måte.

Det är en inte så dum iakttagelse. Förvisso har det väl gällt i alla tider. Somliga (damer) pratar mer i telefon än de inte gör det.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-10-18 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in