2019-10-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Feil hund. Dette må være en tidligere hund, eller eldre hund. Men dette er diskutert her før. Valpen var vel svart?

Mener du i fullt alvor at fargen på hunden er noe som er viktig?
Hunden ble funnet på et rom, den lever og har det bra.
Citera
2019-10-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Dette er en interessant tanke! At initiativet kommer fra denne mannen og ikke mgm?

Synes det er ganske selvfølgelig at initiativet kommer fra den kriminelle, kanskje ikke helt tilfeldig på den tiden det sivet ut rykter om en evnt dusør.
Citera
2019-10-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hvor er hunden begravd 😀

Hva har det med saken og gjøre da? Tenker du at AEH er begravd sammen med hunden eller?
Citera
2019-10-18, 16:53
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja klart Dansken kan ha lest i media at familien har vurdert dusør og tatt kontakt, jeg synes uansett det er rart at ikke politiet avlyttet rommet de hadde møte i. Og enda rarere om ikke politiet visste om dette før møte.
Det logiske er jo at når en tidligere kriminell tar kontakt ang.saken er å informere politiet selv om ikke politiet er endel av dusøropplegget. Hvis politiet ikke visste dette er det merkelig. Dog selv om den kriminelle ikke ønsket å ha politi der, burde det jo vært avlytting.
Dette utspillet synes ikke jeg tåler til TH sin fordel. ( spesielt dette med at de trolig ikke informerte politiet)

Politiet har vel ikke uttalt at de ikke var informert?
Uansett kan det tenkes at de ikke er spesielt interessert i hva dansken har å by på fordi de har et helt annet hendelsesforløp ganske klart i kikkerten.
Citera
2019-10-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Valpen er antageligvis blitt tatt hånd om av sønnen. Den ble behandlet skånsomt ved å bli stengt inne på et rom. Dette har vært diskutert her før. AE har antagelig hatt en tidligere whippet, som vi ser avbildet med henne i artikkelen. Trodde det var spørsmål om hunden på bildet var valpen. Beklager så meget.
Citera
2019-10-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja. Anar man inte en psykologiskt fotad förhoppning att kunna diktera villkoren för utredningen så länge bilden av förövaren är oskarp och en kropp inte påträffats...? Kan det vara nåt som GW har undsluppit sig...?

Det vet jeg ikke. Hvor nøye GW har fulgt saken, om han har kun overfladisk kunnskap. Og jeg vet heller ikke hvilken hensikt GW har hatt med uttalelsen sin.

TH er både manipulerende og opportunistisk. Jeg tror han regnet med å kunne påvirke etterforskningen, om ikke direkte diktere den. Jeg synes ikke at han har lyktes med å ødelegge etterforskningen.

Edit
Men han har helt sikkert prøvd å påvirke og å styre etterforskningen.
Senast redigerad av kornblomst 2019-10-18 kl. 18:06. Anledning: Edit
Citera
2019-10-18, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror du kan behöva läsa om lite. Det ska finnas en f.d. bikkje som möjl nyligen kasserats till förmån för en yngre upplaga. Den förrra kan ju ha varit nog så kär på sina håll men man har inte rätt att låta hundar lida. Men var och när och hur och om den förra jycken försvann och var den sen dess kan påträffas är inte klarlagt tror jag. Ett hundbyte mitt i alltihopa är inte med nödvändighet helt ovidkommande i det stora hela. (Människohundar kan f.ö. vara känsliga och sakna sin matte svært.)

Trea och fyra på den...
Tack - det var vad jag menade.
Citera
2019-10-18, 20:02
Avslutad
Citat:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2aGyE/nrk-familiens-valp-funnet-sperret-inne

Citat:
Jag läste den artikeln för länge sedan.

Jag trodde att hunden på bilden var valpen, för informationen om att detta var den "gamla" hunden, anges bara i bildtexten.

Jag läser inte alltid bildtexter, så om det inte var för att FruCarlsberg sa det till mig, skulle jag fortfarande inte veta just det

Jag hoppas att du förstår att uppgifterna kring att ha en hund (eller om AE hade flera hundar), kan förklara varför AE hade missade mobilanrop den dagen.
Senast redigerad av Havhest 2019-10-18 kl. 20:04.
Citera
2019-10-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Politiet har vel ikke uttalt at de ikke var informert?
Uansett kan det tenkes at de ikke er spesielt interessert i hva dansken har å by på fordi de har et helt annet hendelsesforløp ganske klart i kikkerten.

Er jo en litt merkelig uttalelse og si at de ikke vil kommentere om de var orientert da. Ville vel ikke skadet etterforskningen om de hadde sagt de var orientert vil jeg tro.
Citera
2019-10-18, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det vet jeg ikke. Hvor nøye GW har fulgt saken, om han har kun overfladisk kunnskap. Og jeg vet heller ikke hvilken hensikt GW har hatt med uttalelsen sin.

TH er både manipulerende og opportunistisk. Jeg tror han regnet med å kunne påvirke etterforskningen, om ikke direkte diktere den. Jeg synes ikke at han har lyktes med å ødelegge etterforskningen.

Edit
Men han har helt sikkert prøvd å påvirke og å styre etterforskningen.

”TH er både manipulerende og opportunistisk.”

”Det er spektakulært det mannen har gjort. Planlagt og gjennomført konedrap og fingert en kidnapping. Og trodd han skulle slippe unna”.

”Det er grep etter halmstrå, men å etablere kontakt med noen som kan guide ham i forsøket på å bevare inntrykk av at motparten er reell, pluss eventuelt etablere kontakt med noen som kan skaffe kandidater for tilståelse og soning.”

”Det er TH som ønsker informasjon og innsyn i kriminelle miljøer.
Slik at han skal kunne spekulere ut og konstruere opp plausible forklaringer på tausheten fra den angivelige motparten.”

”Dette møtet er et synlig uttrykk for at TH nå plages av at politiet sirkler han inn.”

”Når saken er blitt oppklart og informasjonen blir mer konkretisert, vil vi se at alle disse dryppene dreier seg om indisier mot TH.”

Har du kjennskap til eller vet du noe vi andre ikke vet om TH? Eller er disse påstandene kun noe du tror ut fra dine tolkninger av opplysninger politiet og medier har gitt?
Senast redigerad av univers123 2019-10-18 kl. 20:09.
Citera
2019-10-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
”TH er både manipulerende og opportunistisk.”

”Det er spektakulært det mannen har gjort. Planlagt og gjennomført konedrap og fingert en kidnapping. Og trodd han skulle slippe unna”.

”Det er grep etter halmstrå, men å etablere kontakt med noen som kan guide ham i forsøket på å bevare inntrykk av at motparten er reell, pluss eventuelt etablere kontakt med noen som kan skaffe kandidater for tilståelse og soning.”

”Det er TH som ønsker informasjon og innsyn i kriminelle miljøer.
Slik at han skal kunne spekulere ut og konstruere opp plausible forklaringer på tausheten fra den angivelige motparten.”

”Dette møtet er et synlig uttrykk for at TH nå plages av at politiet sirkler han inn.”

”Når saken er blitt oppklart og informasjonen blir mer konkretisert, vil vi se at alle disse dryppene dreier seg om indisier mot TH.”

Har du kjennskap til eller vet du noe vi andre ikke vet om TH? Eller er disse påstandene kun noe du tror ut fra dine tolkninger av opplysninger politiet og medier har gitt?

Det er utsagn som dette jeg har pekt på når jeg har ytret at Kornblomst er en av de få som prøver seg på en psykologisk profil. Jeg synes det er interessant, men lurer også på hva det baseres på.

Edit: Jeg tenker mest på en generell profil, av den som står bak, uten å egentlig peke ut noen. Hvis man tenker igjennom de ulike teoriene og hvem som kan ha utført ugjerningen/stå bak.
Senast redigerad av agvvv 2019-10-18 kl. 20:19.
Citera
2019-10-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja klart det er fortsatt rart de ikke har meldt seg, samtidig er det noe rart med at de rimelig snart ble uinteressant for politiet. Her er noe som.skurrer, rart om politiet ligger vekk dette. Kan det og være en felle fra politiet?
Brøske sa når beviset ble lagt bort, at de ønsker "å tone dette noe ned" og at det er "mindre sannsynlig" at de hadde noe med saken å gjøre. Kan tolkes begge veier egentlig.

Det påfallende er at Luemannen og Telefonmannen var i medias/politiets søkelys fra 10. januar til 4. juni. Det er uhorvelig lang tid på å sjekke noen ut av saken. Videre matcher tidspunktet for når de gikk utenfor Futurum med tidslinja for drapet.

MEN. VGs Øystein Milli virker å ha blitt godt informert av Politiet i denne saken. Han sier når dette ble lagt bort, at det betyr det at politiet har andre spor. Da er det kanskje ikke en ren taktisk manøver, men Milli kan ha blitt feilinformert eller bevisst taler politiets sak (media og politi er gode venner)

At the end of the day tipper jeg luemannen og telefonmannen er de to gjerningsmennene, men jeg har tatt feil før. En var i så fall sjafør og den andre utførte udåden. Tom Hagen oppdragsgiver.

Det er litt for tilfeldig at de gikk til Tom Hagens parkeringsplass og snudde/plukket opp en telefon etc.
Senast redigerad av olivieroccean 2019-10-18 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in