2019-10-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
180127 https://coord.info/GLTZWR9J En kvinnlig cachare firar sin 6666:e cache med ett event. SD noterar att hon betr. antalet cacher är ett steg värre än djävulen och tackar ”sin namne”. - Ännu ett "skämt"..? - Ja, vi kan ju alltid hoppas:
https://vakanser.se/jobb/matningstekniker+till+vasteras+enkoping/

Hans namne Stefan i Hallsberg var den som var Eventägaren i den loggningen, så det var nog honom Stefan tackade.
Citera
2019-10-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, det är säkert. Men min erfarenhet är att det är vanligare med en paragraf 7:a vid relationsmord (till skillnad vid exempelvis mord i kriminella gängkretsar). Kriminalvården kanske också har flaggat för en paragraf 7:a.

Jag har också erfarenhet av att det är på det sättet.
Citera
2019-10-17, 21:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Såg du att han hade ett speciellt tel.nr? - Observera att han själv deklarerat att han är en ”...utövande, övertygad och aktiv ateist..”. - En ateist kan rimligen inte tro på djävulen - men han kan själv vara djävulsk, eller t.o.m. tro sig veta att han är djävulen.

Nä, jag missade...men det är en slump?
Han har absolut en fäbless för det makabra och drar sig inte för att skämta om det, alltid på gränsen för det oanständiga och gränslösa.

Om man inte visste vad han sitter misstänkt för skulle man kanske tycka att han var lite barnsligt tramsig, ständig anspelande på sex, djävulen, och annat som de flesta vuxna har växt ifrån. Lite som en tonårskille. Något man kunde skratta lite åt...

Med vetskap om att bakom den glättiga och tramsiga fasaden finns en person som kan ta till våld i trängda situationer, blir den tramsiga sidan läskig. Det är som det läcker, pyser ut lite djävulskap. Det går liksom inte att hålla det tillbaka.

Precis som en clown i en skräckfilm.
Kan man tänka sig något värre?
Citera
2019-10-17, 21:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det som har en ganska stor beröring rörande detta är ju opus operandi och vad som anses vara motivbilden.
Angående själva tillvägagångssättet så verkar alltså åklagarens teori vara att LW slogs ihjäl, och att det här utspelade sig på platsen där hon hittades. Åklagaren tror att det var SD som dödade LW, och att hon dog pga. kraftigt våld mot kroppen. Ingen vet vilka faktaomständigheter åklagarens teorier om dödsorsak och gärningsman bygger på, och lika oklart är vad åklagaren menar att SD:s motiv skall ha varit.

Chefredaktören Anders Nilsson på Nerikes Allehanda (som anser att allmänheten har rätt att få veta) har försökt ta reda på vad problemen med utredningen kan handla om, men polis och åklagare har nu lagt locket på:
https://www.na.se/artikel/aklagaren-vagrade-svara-pa-na-s-fragor-da-hon-just-lamnat-jobbet-maste-kunna-svara-utanfor-arbetstid -ett-anmarkningsvart-uttalande
Senast redigerad av Draifos 2019-10-17 kl. 22:10.
Citera
2019-10-17, 22:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag kan inte svara på om någon gav HD falskt alibi. Jag förmedlade enbart den information jag fått av betrodda personer i kretsen. Jag förmedlade således inte vad jag själv trodde. Det räcker gott med dårar som tror saker i denna tråd. Jag har stort förtroende för min källor, det är sunda personer som inte har fläkts ut i denna tråd.
När det kommer till din bedöming av min trovärdighet så bryr jag mig inte ett dugg.

Vet du om dessa personer i kretsen fått en förklaring av HD vad hennes påhittade alibi ska ha bestått av?

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Angående själva tillvägagångssättet så verkar alltså åklagarens teori vara att LW slogs ihjäl, och att det här utspelade sig på platsen där hon hittades. Åklagaren tror att det var SD som dödade LW, och att hon dog pga. kraftigt våld mot kroppen. Ingen vet vilka faktaomständigheter åklagarens teorier om dödsorsak och gärningsman bygger på, och lika oklart är vad åklagaren menar att SD:s motiv skall ha varit.

Chefredaktören Anders Nilsson på Nerikes Allehanda (som anser att allmänheten har rätt att få veta) har försökt ta reda på vad problemen med utredningen kan handla om, men polis och åklagare har nu lagt locket på:
https://www.na.se/artikel/aklagaren-vagrade-svara-pa-na-s-fragor-da-hon-just-lamnat-jobbet-maste-kunna-svara-utanfor-arbetstid -ett-anmarkningsvart-uttalande

Det fetade:

Det är det många som vet, men ingen har skrivit ut det här, vilket är bra.
Citera
2019-10-17, 22:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Det var intressant.
Jag funderar vad det skulle kunna vara då i SDs fall?

Av det som framkommit så har han ändå verkat ha ett familjeliv, arbete, vänner och en hobby. Inget av det som jag läst, tycker jag pekar på att det skulle finnas en psykisk sjukdom bakom som skulle innebära att han inte kan skilja på vad som är verkligt eller inte. Självklart kan jag inte veta hur det förhåller sig i verkligheten, jag har ju inte träffat honom.

Det kan vara många olika saker. Men eftersom det ska vara så att LW utsattes för kraftigt våld, så tänds ju första varningslampan redan där.

En spekulation från min sida är att det även kan ha framkommit saker i förhör med SD:s närstående, plus att han kan ha betett sig på ett visst sätt i relationen med LW.
Citera
2019-10-17, 22:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det fetade:

Det är det många som vet, men ingen har skrivit ut det här, vilket är bra.
Polis, åklagare och slaskmedia gick ut med sådant här redan 2018, men uppgifterna kunde sedan inte bekräftas:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-10-17 kl. 22:34.
Citera
2019-10-17, 22:31
Medlem
Citat:
Jag kan inte svara på om någon gav HD falskt alibi. Jag förmedlade enbart den information jag fått av betrodda personer i kretsen. Jag förmedlade således inte vad jag själv trodde. Det räcker gott med dårar som tror saker i denna tråd. Jag har stort förtroende för min källor, det är sunda personer som inte har fläkts ut i denna tråd.
När det kommer till din bedöming av min trovärdighet så bryr jag mig inte ett dugg.

Jag håller inte med om det du skriver, de är inte sunda, de är ena fega krakar som inte stått upp för Lena.
Och vad gäller dig, så har du sagt att HD hade alibi, du borde ha sagt att fega stackare i kretsen sagt att hon "nog" har alibi.
För mig är du lika unken och rutten som JG och resten av gänget.
Citera
2019-10-18, 00:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Kan du berätta om dina källor kommer
från GC-gänget, kyrkan, hennes
jobb eller någon annan stans ifrån?
Om de är kvinnor, män eller både och?

Jag uppskattar att du berättar. Det blir
lite tjatigt med alla dessa män som
är förblindade av kärlek och alla som
tror att alla blir goda, perfekta
människor så fort de dör.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-18 kl. 00:37.
Citera
2019-10-18, 05:58
Medlem
Ni som har PS bok...

Är det mycket som handlar om LW:s fall?

Något mer (förutom det som tidigare skrivits här i tråden) som är av intresse?
Citera
2019-10-18, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kan du berätta om dina källor kommer
från GC-gänget, kyrkan, hennes
jobb eller någon annan stans ifrån?
Om de är kvinnor, män eller både och?

Jag uppskattar att du berättar. Det blir
lite tjatigt med alla dessa män som
är förblindade av kärlek och alla som
tror att alla blir goda, perfekta
människor så fort de dör.

Ingen har påstått att Lena skulle varit perfekt, men när några försöker framställa henne som någon annan än den hon var, och då alltid i så dålig dager som möjligt, är det självklart med mothugg.

Vad gäller förblindade av kärlek, de enda här som verkar förblindade är faktiskt JG, HD, Joikarainen, PN, Sar* och resten av gänget.
De vägrar ens tänka tanken att SD skulle betett sig mycket illa mot Lena, än mindre ha brutalt mördat henne.
Citera
2019-10-18, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ingen har påstått att Lena skulle varit perfekt, men när några försöker framställa henne som någon annan än den hon var, och då alltid i så dålig dager som möjligt, är det självklart med mothugg.

Vad gäller förblindade av kärlek, de enda här som verkar förblindade är faktiskt JG, HD, Joikarainen, PN, Sar* och resten av gänget.
De vägrar ens tänka tanken att SD skulle betett sig mycket illa mot Lena, än mindre ha brutalt mördat henne.
Jag har inte heller sett att någon påstått att LW var perfekt.

Nu är LW:s stora son 18 år och kan själv läsa här, hoppas att han eller hans kompisar inte gör det! Dock kan jag tänka mig att så är fallet.

Något att tänka på... att det som skrivs här kommer fram till barnen.

Ps kom på att läsa här kan barnen ha gjort länge... önskar att skrivare tänkt på det från början av tråden... ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-10-18 kl. 07:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in