Citat:
Ursprungligen postat av
mazdarikard
Jag har inget emot att de utövar sin kultur på stäppen i Mongoliet. De är ett ociviliserat barbarfolk som inte vet bättre, därborta kan de hålla på med sina kulturyttringar hur mycket de vill. Det är dock riktigt frånstötande att se hur Anatolien förstörts av hybriderna och deras simpla "kultur" med barbariskt beteende som folkmord,etnisk rensning, folkrättsbrott etc
Ja jag har inte alls mycket tilltro till att folken där ska bli civiliserade inom närmsta tiden. Väldigt tråkigt må jag säga.
De bra bland dem folken är jävligt bra, men de försvinner bland den stora massan djur som härjar och har sig. Det blir då lätt att man drar alla över en och samma kam.
Jag har som sagt växt upp med underbara människor ifrån dessa områden, men dessa har ju alla växt upp i Sverige och har därför inte påverkats utav mentaliteten som finns där nere.
Vet inte vad jag ska känna för folken där nere som håller på såhär. Å ena handen så tänker jag att man bör ge dem tid, för det var inte så längesen som folken i Europa också höll på sådär, o andra handen så känner jag att man bör spränga sönder dessa grupperingar, men vet att det endast förvärrar saken och skjuter upp på utvecklingen bland dem.
Väst borde aldrig ha engagerat sig i området. Tror att det hade sett lugnare ut.
Läste igår nån som skrev att MÖ också behöver ha sin all out war, såsom Europa hade, för att därefter kanske kunna utvecklas. Kanske är det det enda sättet.