2019-10-18, 02:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Har du inget bättre för dig än att försvara en häxa och kasta ogrundad skit på ett brottsoffer? För alla med någon form av läsförståelse och slutledningsförmåga är det uppenbart att Karin Lilja är orsaken till de problem familjen haft.
Slutledningsförmågan har nog kortslutits och läskunnigheten hoppar över väl valda delar.
Finns det verkligen någon som tror att en advokat skulle sitta och ljuga i rätten?
Det finns otaliga SoL utredningar och där finns säkert också anmälan om våld mot barnen med och den nedlagda utredningen.
En häxa försvarar en häxa och barnens bästa står inte i fokus för någon av dom.

Man kan ju undra vad som hände i rättssalen när vårdnaden avgjordes, när det i slutet av domen står följande...

Karins förhållanden är osäkra. Karin har bostadsfrågan löst endast fram till årsskiftet och hennes mående är långt ifrån stabilt, något som blev ytterligare tydliggjort för tingsrätten i takt med att huvudförhandlingen fortskred.

Karin får inte ens umgängesrätt...
Sammanfattningsvis leder alltså tingsrättens bedömning till att Karins umgängesyrkanden lämnas utan bifall.

Totalt är 9 vittnen kallade och Karin hade kallat 8 av vittnen vilket framgår av dagboksbladet.
Det nionde vittnet är läkaren som bevisade att Karin ljög om sin lilla blödning som INTE inträffade 16 dec 2013 utan först i mitten av mars 2014.
Läkaren är troligen kallad att vittna av Karin också för att bevisa att Karin inte alls har varit full när hon har LOBats gång på gång och hennes sluddrande, raglande osv berodde på hjärnblödningen. Men det blev ju inte alls så...

Ett av vittnena vittnade troligen inte för hen finns inte nämnd i domen och i dagboksbladet skrivs det...
2015-11-28 Bekräftelse av delgivning för aktbilaga 206 inklusive yttrande att hen inte kan närvara under huvudförhandlingen den 2 december 2015 från svarandens vittne X

Hen kanske inte var så lämplig att vittna för Karin då det inte skulle vara till fördel för henne vad hen skulle berätta under ed och under ed ljuger man inte till fördel för någon.
Den personen hade nämligen upptäckt hur mycket Karin ljög och hade själv hamnat i knipa pga av att hen hade hjälpt henne.

Trots alla dessa vittnen som Karin kallar så förlorar hon...
HOL har inte kallat ett enda vittne. Han får hela vårdnaden och Karin får inte ens umgängesrätt.

Det finns otaliga SoL utredningar som inte ljuger... vilket Karin gör om allt och till alla.

Karin måste ha ett väldigt massivt hat mot HOL för att hon förlorade... men hon har svalt till det helt själv. Sluta supa och red upp ditt liv. Att leja en torped löser inget.
Senast redigerad av Timeout 2019-10-18 kl. 03:01.
Citera
2019-10-18, 06:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloDiscobar
Tu är det som gäller i livet men vad kom ballistiken fram till. Kaliber på vapnet?

Det är väl ingen som vet vilken kaliber det var på vapnet som HOL sköts med. Jag hittade ett annat exempel. En tjej överlevde sex skott i huvudet, skjuten på nära håll med ett 32-kalibrigt vapen.

https://www.expressen.se/nyheter/fick-6-skott-i-huvudet---overlevde/

Skjuter man huvud, bröst och lever, då är avsikten att döda oavsett vad resultatet blir. Det är mordförsök vilken kaliber som än använts.
Senast redigerad av Combival 2019-10-18 kl. 06:19.
Citera
2019-10-18, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Slutledningsförmågan har nog kortslutits och läskunnigheten hoppar över väl valda delar.
Finns det verkligen någon som tror att en advokat skulle sitta och ljuga i rätten?
Det finns otaliga SoL utredningar och där finns säkert också anmälan om våld mot barnen med och den nedlagda utredningen.
En häxa försvarar en häxa och barnens bästa står inte i fokus för någon av dom.

Man kan ju undra vad som hände i rättssalen när vårdnaden avgjordes, när det i slutet av domen står följande...

Karins förhållanden är osäkra. Karin har bostadsfrågan löst endast fram till årsskiftet och hennes mående är långt ifrån stabilt, något som blev ytterligare tydliggjort för tingsrätten i takt med att huvudförhandlingen fortskred.

Karin får inte ens umgängesrätt...
Sammanfattningsvis leder alltså tingsrättens bedömning till att Karins umgängesyrkanden lämnas utan bifall.

Totalt är 9 vittnen kallade och Karin hade kallat 8 av vittnen vilket framgår av dagboksbladet.
Det nionde vittnet är läkaren som bevisade att Karin ljög om sin lilla blödning som INTE inträffade 16 dec 2013 utan först i mitten av mars 2014.
Läkaren är troligen kallad att vittna av Karin också för att bevisa att Karin inte alls har varit full när hon har LOBats gång på gång och hennes sluddrande, raglande osv berodde på hjärnblödningen. Men det blev ju inte alls så...

Ett av vittnena vittnade troligen inte för hen finns inte nämnd i domen och i dagboksbladet skrivs det...
2015-11-28 Bekräftelse av delgivning för aktbilaga 206 inklusive yttrande att hen inte kan närvara under huvudförhandlingen den 2 december 2015 från svarandens vittne X

Hen kanske inte var så lämplig att vittna för Karin då det inte skulle vara till fördel för henne vad hen skulle berätta under ed och under ed ljuger man inte till fördel för någon.
Den personen hade nämligen upptäckt hur mycket Karin ljög och hade själv hamnat i knipa pga av att hen hade hjälpt henne.

Trots alla dessa vittnen som Karin kallar så förlorar hon...
HOL har inte kallat ett enda vittne. Han får hela vårdnaden och Karin får inte ens umgängesrätt.

Det finns otaliga SoL utredningar som inte ljuger... vilket Karin gör om allt och till alla.

Karin måste ha ett väldigt massivt hat mot HOL för att hon förlorade... men hon har svalt till det helt själv. Sluta supa och red upp ditt liv. Att leja en torped löser inget.

Förhandlingen om vårdnaden i tingsrätten kan man anta var ett riktigt spektakel.

Hittade ett citat i beslutet om kontaktförbud april 2016 som jag inte vet om det har lyfts fram här tidigare.

Åklagaren:
”på grund av särskilda omständigheter risk för att KL kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera” HOL.

Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqGe3/uppgifter-toppjuristen-utreddes-for-anstiftan-redan-2015

Ganska ofta det är särskilda omständigheter när KL är i farten.
Citera
2019-10-18, 08:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Den HOL skulle försvara har schappat, stuckit, försvunnit. Men fick kvarstad på lgh östermalm samt en massa miljoner, typ 90 st. Osäker på hur många mille. Oak Capital.

"Två personer är ännu inte åtalade, men är fortfarande misstänkta i Allra-härvan. Detta beror på att de befinner sig utomlands.

Ewran Mersin var chef för Allras verksamhet i Dubai. Ewran Mersin har en längre finansbakgrund än de övriga misstänkta, bland annat har han haft en hög post inom Credit Agricole. Han har av flera medier beskrivits som hjärnan bakom upplägget i Oak Capital. Han och Mattias Bengtsson, som var storägare i Oak Capital, befinner sig i dag på flykt i Turkiet respektive Dubai, nationer som inte har ett utlämningsavtal med Sverige."

https://www.realtid.se/alla-turer-kring-allra

Ewran ska vara/var HOLs klient.

Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Var inte HOL med en kort stund i ett nyhetsinslag bara häromdagen angående ett stort brottmål som är i faggorna? Kanske var det svindlerierna i Allra det handlade om, men jag är osäker. Men om jag har rätt har HOL repat sig snabbt från överfallet, eller så var det arkivbilder Svt visade.
Någon i den här tråden vet säkert hur det ligger till, eller så är det redan omnämnt. Jag orkar faktiskt inte plöja alla inlägg ...

Svar på din fråga !
Citera
2019-10-18, 08:50
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det du skriver här låter så enkelt logiskt och vettigt. Det mest troliga, även med tanke på all sörja som kommit fram om KL. Att smutskasta KL har gett mycket att fundera över, helt annat än skribenternas syfte har varit! Så tack för det!

Det har inte undgått någon att KL inte verkar må särskilt bra. En människa som mår bra beter sig ej på det sättet som KL gör. Det är enkelt att begripa för gemene man. Jag invänder dock å det grövsta i att KL:s och HOL:s liv och leverne diskuteras sönder och samman i denna tråd. Av hänsyn till barnen, inte minst. Men även för att det inte för tråden framåt.

Jag utesluter ej KL som anstiftare, men jag kan även tänka mig att KL följaktligen är en rätt enkel måltavla för någon annan som, eventuellt, skulle vilja skada HOL.
Citera
2019-10-18, 08:54
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Följdfrågan blir väl vad detta poäng grundas på?
Varför skulle nån agera å KLs vägnar utan hennes inblandning - eller som jag frågade Rotesau:

Det behöver inte heller vara någon som agerar just å KL:s vägnar. Däremot någon som har något otalt med HOL och som ser det som en enkel variabel att utagera de stridande fd. makarna mot varandra. Som sagt, vem är enklast att misstänka, givet den historik dessa fd. makar emellan?
Citera
2019-10-18, 09:01
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Det behöver inte heller vara någon som agerar just å KL:s vägnar. Däremot någon som har något otalt med HOL och som ser det som en enkel variabel att utagera de stridande fd. makarna mot varandra. Som sagt, vem är enklast att misstänka, givet den historik dessa fd. makar emellan?

Det som talar mest för att Karin är anstiftare har nämnts flera gånger. Någon har försökt skada HOL vid minst tre tillfällen genom åren och attackerna har skett kort efter att Karin förlorat i deras tvister.
Det är svårt att tro att tre olika klienter känt ett behov av att döda honom. En gång okej, men tre?

Det är som GW Persson sa, det här är ett ärende polisen känt till i flera år.

Om det här fallet ska lösas så hänger det nog mest på vilka bevis de fann på brottsplatsen. Jag hoppas att skytten lämnade sitt dna eller fingeravtryck, då kommer det ordna upp sig. Även om anstiftaren går fri så får vi hoppas att skytten döms och får stå där som ett avskräckande exempel. Vem skulle vilja ta på sig att vara torped efter det? Ingen hoppas jag.
Senast redigerad av Combival 2019-10-18 kl. 09:08.
Citera
2019-10-18, 09:13
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
FO var inte gripen idag kl 16 när jag begärde ut lite handling. Han ska delges misstanke om mordförsök på HOL. När jag var och fotografer handlingar idag så frågade jag specifikt om han var misstänkt för skottlossningen och därför var efterlyst och varför han i så fall inte fått någon försvars i det ärendet. Tingsrätten sa att förordnandet gäller för första ärendet dvs misshandel och rån. När han sedan grips så kommer han få önska försvaras i ärendet om skjutningen. Han är inte hörd ännu och delgiven misstanke så därför är ingen försvara utsedd i skottlossningen.

Det kan inte vara roligt att vara Fredde idag. Hur länge orkar man hålla sig under jorden? Vilken pina.
Citera
2019-10-18, 09:37
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det som talar mest för att Karin är anstiftare har nämnts flera gånger. Någon har försökt skada HOL vid minst tre tillfällen genom åren och attackerna har skett kort efter att Karin förlorat i deras tvister.
Det är svårt att tro att tre olika klienter känt ett behov av att döda honom. En gång okej, men tre?

Det är som GW Persson sa, det här är ett ärende polisen känt till i flera år.

Om det här fallet ska lösas så hänger det nog mest på vilka bevis de fann på brottsplatsen. Jag hoppas att skytten lämnade sitt dna eller fingeravtryck, då kommer det ordna upp sig. Även om anstiftaren går fri så får vi hoppas att skytten döms och får stå där som ett avskräckande exempel. Vem skulle vilja ta på sig att vara torped efter det? Ingen hoppas jag.

Som sagt, jag utesluter inte KL som anstiftare. Sannolikheten finns för att hon är det. Däremot är hon, i min värld, en alldeles för enkel måltavla i det sammanhanget. Jag kan även tänka mig att det finns en del andra som vill HOL illa. Jag är av den uppfattningen att HOL döljer någonting. Att han ej säger allting. Detta eftersom NFC, vid det här laget, borde ha fått ihop DNA-bevisning. Varför är ingen gripen då? Märkligt, inte sant.

Sedan är jag personligen inte mycket till övers för GW. Han har haft fel innan.
Citera
2019-10-18, 09:53
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Som sagt, jag utesluter inte KL som anstiftare. Sannolikheten finns för att hon är det. Däremot är hon, i min värld, en alldeles för enkel måltavla i det sammanhanget. Jag kan även tänka mig att det finns en del andra som vill HOL illa. Jag är av den uppfattningen att HOL döljer någonting. Att han ej säger allting. Detta eftersom NFC, vid det här laget, borde ha fått ihop DNA-bevisning. Varför är ingen gripen då? Märkligt, inte sant.

Sedan är jag personligen inte mycket till övers för GW. Han har haft fel innan.

Ingen är gripen? Han håller sig ju undan. Om det är sant att han kommer delges misstanke för mordförsöket så kommer det ske när de hittar honom. Förhoppningsvis kommer den eller de som idag skyddar honom tröttna. Eller så kommer den psykiska pressen bidra till att han ger upp.

Det finns någon form av bevisning antar jag eftersom de riktar blicken mot honom och ingen annan.

Ja, vi kan strunta i GW, han har fel ibland, men i det här fallet tror jag att han vet vad han pratar om. Det har säkert varit en riktig snackis i deras kretsar.
Citera
2019-10-18, 10:01
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ingen är gripen? Han håller sig ju undan. Om det är sant att han kommer delges misstanke för mordförsöket så kommer det ske när de hittar honom. Förhoppningsvis kommer den eller de som idag skyddar honom tröttna. Eller så kommer den psykiska pressen bidra till att han ger upp.

Det finns någon form av bevisning antar jag eftersom de riktar blicken mot honom och ingen annan.

Ja, vi kan strunta i GW, han har fel ibland, men i det här fallet tror jag att han vet vad han pratar om. Det har säkert varit en riktig snackis i deras kretsar.

Du verkar så tvärsäker på att det är han. Trots det är han inte häktad för skjutningen på HOL. Vare sig du, eller jag, anser någonting annat.

Hörsägen finns det gott om. Men det är bevisning som används för att döma någon. Jag är tämligen glad att pöbeln inte dömer i Sverige.
Citera
2019-10-18, 10:22
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Du verkar så tvärsäker på att det är han. Trots det är han inte häktad för skjutningen på HOL. Vare sig du, eller jag, anser någonting annat.

Hörsägen finns det gott om. Men det är bevisning som används för att döma någon. Jag är tämligen glad att pöbeln inte dömer i Sverige.

Ja, jag känner mig säker. Det beror på den information som kommit fram. Jag är för den sakens skull inte främmande för alternativ om det mot all förmodan skulle dyka upp något som pekar i en annan riktning.

Min eller övriga pöbelns syn på det här är inte alls viktig. Det är som du säger inte vi som dömer. Men det här är Flashback, ingen domstol, och här råder yttrandefrihet. (Än så länge).

Om du är emot att man diskuterar misstänkta så antar jag att du menar alla människor då? Eller vill du bestämma vilka man får misstänka och skriva om?
Senast redigerad av Combival 2019-10-18 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in