2019-10-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Den HOL skulle försvara har schappat, stuckit, försvunnit. Men fick kvarstad på lgh östermalm samt en massa miljoner, typ 90 st. Osäker på hur många mille. Oak Capital.

"Två personer är ännu inte åtalade, men är fortfarande misstänkta i Allra-härvan. Detta beror på att de befinner sig utomlands.

Ewran Mersin var chef för Allras verksamhet i Dubai. Ewran Mersin har en längre finansbakgrund än de övriga misstänkta, bland annat har han haft en hög post inom Credit Agricole. Han har av flera medier beskrivits som hjärnan bakom upplägget i Oak Capital. Han och Mattias Bengtsson, som var storägare i Oak Capital, befinner sig i dag på flykt i Turkiet respektive Dubai, nationer som inte har ett utlämningsavtal med Sverige."

https://www.realtid.se/alla-turer-kring-allra

Ewran ska vara/var HOLs klient.

Aha. Ser nu uppgifter i Aftonbladet som kan tolkas som att HOL deltog i rättegången. Så sammantaget finns det inget som tyder på att HOLs hälsa hindrar honom från att arbeta.
Citera
2019-10-16, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Så du som beteendevetare utesluter helt spekulationer om psykisk ohälsa utifrån det som kommit fram angående KL? Men utesluter däremot inte alkoholmissbruk (det hon själv tycks förneka)? Kan du utveckla hur du resonerar?

Den "beteendevetare" du citerar skulle behöva veta lite mer om hur dess egna beteende framstår. Denna motsägelsen är minst lika korkad:

Citat:
Barnen måste ha haft ett helvete i detta som föräldrarna har utsatt dom för.

Jag är inte lika skicklig som du på att via nätet kategorisera och klassificera en människa jag inte mött och utrett, trots att jag är beteendevetare.

En som argumenterar emot sig själv inom ett och samma inlägg tror jag man gör bäst i att ignorera. När de grävt ner sig själva tillräckligt djupt så försvinner snart både de själva och den desinformation de sprider.
Citera
2019-10-16, 01:11
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Mot Norr Mälarstrand, med stor säkerhet. Minnet är sisådär.
Jag hade ögon på i tre-fyra kvarter och runt åtminstone ett hörn, sen släppte jag.

Läs ovanstående inlägg angående ombud. Du är välkommen att grunna vidare.

EDIT
Man knep ju tydligen någon. Tråden saknar vidare info. Ingen fup, ingen dom.
10/1 2019:
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/atal-nara-for-skottlossning-pa-fridhemsplan/repsaj!QUfYf0cAIgMlL2g6o4VkvA/

"Vildsvinet" verkar ha suttit inne när attacken på HOL skedde. Senast för en homo-våldtäkt och olaga vapeninnehav+narkotika. "Vildsvinet" torskade senast på en ,357 Magnum, har förkärlek till revolvrar, i HOL-fallet var det pistol som lämnade hylsor efter sig, -det gör inte revolvrar, och HOL hade knappast haft "ytliga" skador om en , 357:a använts som "favoritvapen", inte ens med den bästa skyddsvästen på sig. Hade det varit en yrkeskriminell i HOL:s port hade han varit död nu, vem det än var så var det en klant och HOL har nog inte heller sagt hela sanningen till utredarna.

Eftersom du anger att du sett KL med suspekta typer kan vi nog räkna med att även polisen haft ögonen på detta i och med KL:s alla bravader, vilket då borde ha resulterat i ett stort underlag i polisens spaningsregister, för div åtgärder efter skjutningen mot HOL, men även här är det 0 i resultat.

Så GM är alltså en okänd klant typ joker med okänt ursprung, som har bäring mot KL eller HOL, eller kanske med båda ihop, men favoriten FO känna allt mer som inaktuell i detta fall.
Den stora tystnaden från de boende i huset och den mystiska polisbilen ger mer intrycket av att alla inblandade belagts med yppandeförbud och att det inte är omöjligt att denna soppa är en intern angelägenhet inom poliskåren och tingsrätten.
Citera
2019-10-16, 06:29
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
De flesta kan agera proffesionellt på arbetstid. Det är det som räknas. Men har man missbruk, så kommer även det att balla ur, som jag gissar är fallet här.

Så är det säkert. Nu har jag glömt varför den här diskussionen startade. Det var någonting om att det inte borde finnas två kvinnliga domare därute som beter sig helt rabiat mot poliser och andra. Det räcker gott och väl med en.

Någon har i alla fall till slut tagit ett ansvar eftersom KL inte längre arbetar inom rättsväsendet.
Citera
2019-10-16, 09:58
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
"Vildsvinet" verkar ha suttit inne när attacken på HOL skedde. Senast för en homo-våldtäkt och olaga vapeninnehav+narkotika. "Vildsvinet" torskade senast på en ,357 Magnum, har förkärlek till revolvrar, i HOL-fallet var det pistol som lämnade hylsor efter sig, -det gör inte revolvrar, och HOL hade knappast haft "ytliga" skador om en , 357:a använts som "favoritvapen", inte ens med den bästa skyddsvästen på sig. Hade det varit en yrkeskriminell i HOL:s port hade han varit död nu, vem det än var så var det en klant och HOL har nog inte heller sagt hela sanningen till utredarna.

Eftersom du anger att du sett KL med suspekta typer kan vi nog räkna med att även polisen haft ögonen på detta i och med KL:s alla bravader, vilket då borde ha resulterat i ett stort underlag i polisens spaningsregister, för div åtgärder efter skjutningen mot HOL, men även här är det 0 i resultat.

Så GM är alltså en okänd klant typ joker med okänt ursprung, som har bäring mot KL eller HOL, eller kanske med båda ihop, men favoriten FO känna allt mer som inaktuell i detta fall.
Den stora tystnaden från de boende i huset och den mystiska polisbilen ger mer intrycket av att alla inblandade belagts med yppandeförbud och att det inte är omöjligt att denna soppa är en intern angelägenhet inom poliskåren och tingsrätten.

Det är korrekt att ”Vildsvinet” satt inne när HOL besköts. Som jag skrev tidigare, så är jag personligen tveksam till att KL:s träff med Balkan-typerna i början på 2018 hade någonting med skjutningen av HOL att göra. Jag är mer inne på knarkrelaterade saker i det fallet.

Men, rotesau har en poäng i att det kan finnas andra som har velat agera å KL:s vägnar utan att KL för dess skull är inblandad. Liksom det kan vara någon som har följt både HOL och KL och ansett det som en enkel sak att agera ut de fd. makarna mot varandra. För, vem är lättast att misstänka med den historiken de fd. makarna emellan? Därmed är även jag av den uppfattningen att HOL döljer någonting.
Citera
2019-10-16, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Det är korrekt att ”Vildsvinet” satt inne när HOL besköts. Som jag skrev tidigare, så är jag personligen tveksam till att KL:s träff med Balkan-typerna i början på 2018 hade någonting med skjutningen av HOL att göra. Jag är mer inne på knarkrelaterade saker i det fallet.

Men, rotesau har en poäng i att det kan finnas andra som har velat agera å KL:s vägnar utan att KL för dess skull är inblandad. Liksom det kan vara någon som har följt både HOL och KL och ansett det som en enkel sak att agera ut de fd. makarna mot varandra. För, vem är lättast att misstänka med den historiken de fd. makarna emellan? Därmed är även jag av den uppfattningen att HOL döljer någonting.

Det du skriver här låter så enkelt logiskt och vettigt. Det mest troliga, även med tanke på all sörja som kommit fram om KL. Att smutskasta KL har gett mycket att fundera över, helt annat än skribenternas syfte har varit! Så tack för det!
Citera
2019-10-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Så du som beteendevetare utesluter helt spekulationer om psykisk ohälsa utifrån det som kommit fram angående KL? Men utesluter däremot inte alkoholmissbruk (det hon själv tycks förneka)? Kan du utveckla hur du resonerar?

Förstår att man vill spekulera kring psykisk ohälsa kring människor som eventuellt varit del i ett brott, däremot blir det lite löjligt med alla dessa epitet på en person man inte träffat, men det är väl en del av FB. Att man kastar på folk "psykopat" i forumet är ju en klassiker.

Det är uppenbart med den fakta som framförallt dasslåset forskat fram att KL har problem med alkohol och att HOL varit medberoende i denna soppa.
Citera
2019-10-16, 12:48
Medlem
Citat:

Så Rotesau själv skulle kunna misstänkas då om du menar att någon kartlagt KLs liv. Jag menar Rotesau har god kännedom och har kartlagt hennes vanor och följt efter henne 2018 kvällstid första kvartalet?
Är även Rotesau misstänkt då som samtidigt kastar i lite extra i soppan genom att hävda att HOL är gay?

Vildsvinet befann sig högst troligt på Balkan senare delen av 2017 och första halvan av 2018. Pga klammeri med rättvisan. Enligt nu avstängda sociala medier-konton levde han gott där.
Han var dessutom 32 bast 2018.
De personer Rotesau har sett under sin ”kartläggning” av KL är i 45-50 års åldern.

Hur går det ihop? Är du fortfarande så säker på att det är Vildsvinet KL träffat? Ja jag frågar rätt ut här för du vill ju inte diskutera för du tycker jag bråkar när jag ställer frågor.

Här är en bild på mannen som TheFortress hävdar KL umgås med när vi ändå är i farten.

https://minfil.com/C6n95784n2/FD353DA2-B36A-4251-84E4-E9ED6DDE48D8_jpeg

Rotesau får väl avgöra själv om mannen på bilden är den som var med KL 2018.

Och här lite vad han pysslat med:

https://cdn-09.minfil.com/J70eu0n9b8/4a33dcd0-1571162308/Södertörns+TR+B+3784-17+Deldom+2018-11-08.pdf

https://cdn-08.minfil.com/kdq0E9ueb6/24aeba28-1571162715/Södertörns_tingsrätt_B-3784-17.pdf

Om det är sant att hon haft kontakt med denne herre så finns det torpeder på kö för att få skjuta. Sen är det ju bara det där att deras kontakt faktiskt ska bekräftas...
Senast redigerad av Avel 2019-10-16 kl. 13:02.
Citera
2019-10-16, 16:53
Medlem
develis avatar
Citat:

Men, rotesau har en poäng i att det kan finnas andra som har velat agera å KL:s vägnar utan att KL för dess skull är inblandad.
.
Följdfrågan blir väl vad detta poäng grundas på?
Varför skulle nån agera å KLs vägnar utan hennes inblandning - eller som jag frågade Rotesau:
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Aha. Du menar så. Men vem skulle bry sig så mycket om hennes person och tyckande om HOL att de går iväg och skjuter honom?
Utan att ens få en krona alltså.
Citera
2019-10-16, 17:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Aha. Du menar så. Men vem skulle bry sig så mycket om hennes person och tyckande om HOL att de går iväg och skjuter honom?
Utan att ens få en krona alltså.

Citat:
Följdfrågan blir väl vad detta poäng grundas på?
Varför skulle nån agera å KLs vägnar utan hennes inblandning - eller som jag frågade Rotesau:

Men det är ju enkelt att begripa - kanske för att han anses vara ett rötägg?
Flera i tråden har påtalat svinerier av herrn, och det spelar i denna mening ingen som helst roll om belägg kunnat läggas fram eller ej.
Svineri kan gott och väl räcka för ett sådant här agerande. Det måste ju inte vara ett objekt (pengar) som motiv. Det räcker ju att någon tycker mycket illa om honom.
Karin har/har haft flera vänner som genom flera år tyckt illa om Henrik.
Citera
2019-10-16, 18:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Förstår att man vill spekulera kring psykisk ohälsa kring människor som eventuellt varit del i ett brott, däremot blir det lite löjligt med alla dessa epitet på en person man inte träffat, men det är väl en del av FB. Att man kastar på folk "psykopat" i forumet är ju en klassiker.

Det är uppenbart med den fakta som framförallt dasslåset forskat fram att KL har problem med alkohol och att HOL varit medberoende i denna soppa.

Det löjliga i sammanhanget är väl att du så kategoriskt viftar bort begreppet "psykisk ohälsa", inte minst om du ska var beteendevetare... Det är tyvärr inte unikt att en mamma har alkoholproblem. Men hennes beteende här, att t.ex. ha brukat våld mot barnen, skulle kunna peka på att det finns mer än alkoholproblem i bilden. Men psykisk ohälsa vill du inte närma dig här, av någon märklig anledning.
Citera
2019-10-16, 19:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Se där ja. Om nu inte timeout lagt fakta tråden i form av domar, utredningar samt dagboksblad - så hade du inte haft nån aning om nåt.

Däri kan man utläsa KLs vedervärdiga beteende. Man kan även ta del av hennes lögner och oändliga förhalande gentemot rätten. Förutom att hon gjort barnen illa.
Det finns även intervjuer i nyktert tillstånd där hon snackar ren rappakalja.

Angående psykopat var det inte många träffar bortom inledningen av tråden vid en kontroll, jag hade förmodligen fått mer träffar på ditt återommande gnäll.

Varför kan KL vara en möjlig anstiftare enligt dig? För att hon är ett fyllo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in