2019-10-16, 19:42
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadHattersHat
Jag håller med om att det har varit ett par bra avsnitt de senaste veckorna, vilket verkligen behövs för AMK har(enligt mig) varit väldigt dåligt sedan sommaruppehållet.
Och snälla, snälla, kan vi bara få EN vecka utan att ha med impro-folket?!

Håller med.
Det känns som om My Gundmundsdotter är med varje dag.
Jag är så trött på henne.

Slogs av en tanke när jag lyssnade idag.
Jag tror programmet skulle fått ett lyft om Martin hade en annan programledare en dag i veckan.
För att få lite nya idéer och nytt flow.
Jag tycker t ex att Jonathan skötte det bra sist.
Kan även tänka mej Isidor, Thapper och Brenning som programledare en dag i veckan.
(Kanske måndagar då Martin rätt ofta lider av måndagssjukan) 😄
Citera
2019-10-17, 21:07
Medlem
sk0gens avatar
Slogs av häromdan återigen av tanken på hur oskön jag tycker Albin Olsson är. Att det aldrig direkt blir superbra stämning kring honom.

Men det är klart finns ju dom som roas av hans tjafsiga larvande av en birasvenne från ranson småstad .

Sen måste folk från provinserna (Markus Berggren är värsta exemplet) sluta tycka det blir humor varje gång man säger nåt på kraftig hemdialekt. Det är bara folk från samma landsända som skrattar åt sånt.
Citera
2019-10-17, 22:02
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Slogs av häromdan återigen av tanken på hur oskön jag tycker Albin Olsson är. Att det aldrig direkt blir superbra stämning kring honom.

Men det är klart finns ju dom som roas av hans tjafsiga larvande av en birasvenne från ranson småstad .

Sen måste folk från provinserna (Markus Berggren är värsta exemplet) sluta tycka det blir humor varje gång man säger nåt på kraftig hemdialekt. Det är bara folk från samma landsända som skrattar åt sånt.
Lägg av, Albin Olsson är ju stjärnan i AmK. Om man inte får nog av hjälten så kan man också höra honom i 80 Väldigt Goda Mackor som han gör med David Sundin. Riktigt lyckad duo!
Citera
2019-10-17, 22:44
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Lägg av, Albin Olsson är ju stjärnan i AmK. Om man inte får nog av hjälten

Att du kallar honom. "hjälte" bekräftar min bild av honom. Sådana är dom!

David Sundin är däremot rolig och charmig
Citera
2019-10-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Att du kallar honom. "hjälte" bekräftar min bild av honom. Sådana är dom!

David Sundin är däremot rolig och charmig

Herregud, byggstenen till ett riktigt dåligt program är när alla ska ryggdunka och hålla med varandra.

Albin Olsson är en stjärna.
Citera
2019-10-22, 01:02
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Herregud, byggstenen till ett riktigt dåligt program är när alla ska ryggdunka och hålla med varandra.

Albin Olsson är en stjärna.

Absolut.
Albin är en klar favorit.
Han är en av få som vågar ha en annan åsikt än alla andra.
Har verkligen aldrig märkt av nån dålig stämning kring honom och då lyssnar jag på många poddar han medverkat i.
Citera
2019-10-22, 22:50
Medlem
Pelle Snusk drar alltid de mest random kommentarerna vilket gör att det blir awkward
Citera
2019-10-22, 23:07
Medlem
Intressant att det nästan rådde konsensus kring beteende vid bio i det avsnittet Johan Wanloo gästade. Jonas Strandberg var den enda som krävde respekt och tystnad vid biobesök men kände sig nödgad att ursäkta det där 1000 gånger medan AFA-trollkarlen berättade en "rolig" anekdot om hur en person blev misshandlad efteråt när han bad ett gäng skärpa sig under ett biobesök, vilket Martin tyckte var rätt.

En analys; Vem tror egentligen att de tycker det är skönt med folk som stör på bio? Min känsla är att ingen vill riskera att anses som stiff och tråkig och istället är man på och för allt som skaver. Ordning och reda? Fy fan, fascist. Bristande respekt för sin omgivning? Underbart!

I övrigt humor att Martin var halvgrinig när Johan Wanloo kom in obokad och så visar det sig att han levererade mer comic än de andra gjort på mycket länge.
Citera
2019-10-24, 23:46
Medlem
Ska det inte diskuteras att Sorans möjliga våldtäktsoffer beskrivs som ”djävulen” och Martin fipplar med orden och säger rakt ut att hon har hittat på detta och är en galen kvinna?...

Utan att ens ha torrt bakom öronen och vara helt oinsatta i ämnet.

Osmakligt.
Citera
2019-10-25, 05:40
Medlem
blodpalts avatar
Vad är den stora nyheten som presenterades i Patreon-gruppen?
Citera
2019-10-25, 07:09
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Säkert att skorna har kommit fram till dom som beställt.
Citera
2019-10-25, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt

En AMK Reunion-show på Scalateatern den 21 December med Martin, Nisse, Fritte och David.
Det verkar som att det är knapert och att pengarna måste in innan jul, för en biljett med "skymd sikt" går på 275:-, en biljett med "delvis skymd sikt" kostar 385:- och en vanlig biljett hela 490:-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in